Ikävää väärinymmärrystä.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mokkasiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mokkasiina

Vieras
Ikävää väärinymmärrystä.

Meillä poika 5v. on seurakunnan kerhossa. Kerran poika alkoi kotimatkalla itsemään ja sanoi että jasperi ei antanut minun leikkiä. Se sanoi että et saa tulla, katsele sieltä. Meidän poika sanoi että hän istui pöydänääressä ja katsoi kun toiset pojat leikkivät. Mulle tuli todella paha mieli. Kysyin eikö tädit tehneet mitään, mene kertomaan seuraavaksi heille jos noin tapahtuu. Poika sanoi että kyllä tädit huomasivat.

Meillä poika on arka luonteeltaan, ja sen vuoksi (neuvolan kehoituksesta) menimme kerhoon. Poika ei ole ollut hoidossa kun ihan vauvana, pikkuveljen synnyttyä jäimme kaikki kotiin.

Tänään kysyin asiaa tädiltä. Asia olikin niin että meidän poika leikkii niin rajusti että jasperi luulee leevin kiusaavaan. Hoitaja painotti kyllä että meidän poika ei sitä kiusaamalla tee. Nyt siis meidän poika on surullinen koska häntä ei huolita leikkimään vaikka mielestään on ihan yhtä hyvä kaveri kuin muutkin. Ja muut pojat(3kpl) kerhossa luulee että meidän poika on ilkeä ja kiusaa. Aikamoinen pattitilanne. Ei meidän poika tahallisesti kiusaa :( ja kyllä hän ihan kiva kaveri on. Miten tämänkin nyt selvittää... Tätä ei nyt ole kuulemma ollut kuin ihan muutaman kerran, joten katselenko asiaa vielä sivusta?

No selitä ensin omellesi, että ei voi leikkiä niin rajusti kun muut luulee että kiusaa. Mitä nyt sitten tekeekin rajusti niin sano ettei niin voi tehdä. Esim rikkoa leikkiä ilman toisen lupaa, heitellä leluja tai mitä nyt tekeekin.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
No selitä ensin omellesi, että ei voi leikkiä niin rajusti kun muut luulee että kiusaa. Mitä nyt sitten tekeekin rajusti niin sano ettei niin voi tehdä. Esim rikkoa leikkiä ilman toisen lupaa, heitellä leluja tai mitä nyt tekeekin.

no kun meidän poika ei kuulemma leiki mitenkään "ilkeillen", ei heittele tms. tavaroita. Poika on kova ääninen ja innostuu kovasti. Kun esim. leikkii autoilla niin autot helposti pitävät tooosi kovaa ääntä.

Ymmärrän sen että kaikkien kanssa ei voi olla hyvissä väleissä, mutta eipä se ole kivakaan että pojalla ei siellä ole ketään kaveria joka haluaisi leikkiä hänen kanssaan. Kerhoryhmässä on yhteensä 4 poikaa.

Miten minä voin alkaa poikaa opettamaan puhumaan tai päristelemään. Ääni tulee luonnostaan :/

Mun mielestä on outoa että tuo on muiden mielestä rajua leikkiä...?! Mun poika joka myös oli viimevuonna seurakunnan kerhossa, on hyvin vilkas ja pitää myös leikeissä aikamoista mekkalaa eikä häntä kukaan pelkää tai halua pois leikistä, päinvastoin on hyvin pidetty kaveri.

Kyllähän pojat usein leikkii rajustikin. Olisikohan toista kerhoryhmää jossa olisi myös poikia?

Yhteistyössä