Ikävää nuorten äitien mollaaminen,mulla esikoinen vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullllinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

surullllinen

Vieras
ja todellakin esim. olen väsynyt siihen että vauva haluaa olla rinnalla n. 10h vuorokaudessa, ikää hänellä on kuukausi. Haluaisin todellakin juoda esim. pari siideriä koska tuntuu että se tuulettaisi päätä. Olen epävarma vauvan hoidosta ja olen huolissani koko ajan.

mutta ei huvita kertoa näistä tunteista koska muut ajattelisi pahasti, että niinhän sen tiesi kun sai noin nuorena lapsen. vanhemmilla äideillä ei varmaan tällaisia ajatuksia ole

Sain tyttöni kun olin 19 ja oli kyllä ristiriitaisia oloja etenkin iltaisin kun joutui yksin valvomaan..Oli univelkaa ja kaverit tuntui kaikkoavan. Se kaikki epävarmuus kyllä katoaa ja pian saat naureskella että pitikin sitä olla huolissaan jokaisesta pikkuasiasta! :) Tyttömme ollessa 3,5kk ikäinen kävin kavereideni kanssa pikkujouluissa ja se todellakin teki hyvää. Ikävöin tyttöä jatkuvasti mutta kyllä se tuuletus piristi ja jaksoi taas porskuttaa eteenpäin. Ei vaan kannata ottaa tavaksi väsyneenä äitinä juoda sitä paria siideriä joka ilta ettei siitä tosiaan tule isompi ongelma... Minkä ikäinen olet?

Olihan se aika rankkaa imettää puolet vuorokaudesta, mutta ei se vaihe onneksi loputtomiin kestä! Nyt kun vauva on pian 11kk, niin kaipaa niitä pitkiä imetyksiä, poika kun mennä viipottaa jo kovaa vauhtia. :) Ja voithan sinä joku ilta ottaa siiderin tai pari, kunhan et tule humalaan ja pystyt käsitellä vauvaa normaalisti tai joku muu hoitaa vauvaa. Itseluottamus äitinä kasvaa päiväpäivältä, usko pois. Luota itseesi, tsemppiä! :)

Viimeksi muokattu:
Tämä ei liity äitiyteen mitenkään, mutta minusta on outo ajatus "tuulettaa päätä" alkoholijuomalla ongelmien kohdatessa.

No kaikki ei ole samanlaisia absolutisteja kuten sinä. Suomessa nyt on vaan yleistä että alkoholi kuuluu tuohon "tuulettautumiseen", harmi.

ap, laita vauva hoitoon, toivottavasti sinulla on mahdollisuus saada hoitaja jostain :)
isä, isovanhemmat, muu sukulainen, kaveri ym. ja lähde sinne tuulettumaan.

mä sain esikoisen 28vuotiaana ja olin ihan yhtä pihalla ja hämmennyksissä kuin ap. mulla oli kans vauva joka söi tissiä puolet vuorokaudesta.Että ei se äidin ikä mitään sano.Mutta lohdutukseksi voin sanoa, että tuo tissiaika on lyhyt ja yhtäkkiä se on ohi ja sitte sitä kaipaa. Mun tissitakiainen menee syksyllä kouluun jo.