Ikävä vaiva "siellä".....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Laa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Laa"

Vieras
Nyt lähtöö pian järki tän jalkovälin kanssa... Toisen lapsen syntymän jälkeen alapää on ollu kuiva ja herkkä ku mikäkin. Seksistäkään ei tule mitään kun on niin kuiva ja limakalvot menee rikki pienestäkin hankauksesta. Kaikenlaista on kokeiltu. Liukkari on käytössä kumit on vaihdettu lateksittomiin mikä kyllä vähän helpotti muttei kokonaan ole poistanut ongelmaa. Alapäätäni olen rasvaillut kaiken maailman tököteillä. ceridalia, ovestinia(mikä sai alapäähän sellaisen kirvelyn että herranen aika sentään..). Se mikä on jännä juttu on että jos harrastaa seksiä paljaalla siis ilman kumia tätä ongelmaa ei ole ollenkaan ja melkein niin että oma kosteuskin riittää... Mutta niinkään ei voi tehdä jatkuvasti kun kondomi on ainoa sopiva ehkäisy mulle. Toinen ongelma on se että nykyään on vaikea saada orgasmia. Ennen olen helpolla saanut ja saan jopa yhdyntä orgasmeja. Nykyään ei vaan meinaa saada mitenkään. En tiedä voiko olla jotain häikkää hormoneissa sitten? Mutta luulis että sekin asia olis jo tasoittunut. synnytyksestä jo yli 2v. ja imetyksen lopetin jo vajaa vuosi sitten. Muilla samaa vaivaa? Mikä on auttanut?

Tarkistappas ettei olisi valkojäkälää. Oireet (kuivuus ja kipuilu) kuulostaa siltä. Onko siellä valkoisia laikkuja/alueita? Mene ihmeessä lääkäriin, niin saat apua...

[QUOTE="puupää";23025208]Tarkistappas ettei olisi valkojäkälää. Oireet (kuivuus ja kipuilu) kuulostaa siltä. Onko siellä valkoisia laikkuja/alueita? Mene ihmeessä lääkäriin, niin saat apua...[/QUOTE]

Ala-pää on ihan normaalin näköinen. Kipeää ei tee muuten. Vain ja ainoastaan jos on ollut yhdynnässä kondomin kanssa. Gynellä kävin sen kuivuuden takia ja se tuumas että jotain estrogeenin puutetta ja käski rasvata ovestinilla. mutta kun se kirvelee.

oon ite kanssa sen verran asiaa seuraillut että ihan selkeesti liittyy kondomeihin... oireita ei tule jos seksiä ilman kumia.
Voisitteko sitten harkita jotain muuta ehkäisyä jos kondomi aiheuttaa oireita?
Kannattaa kyllä käydä gynellä ja keskustella oireista ja sopivammasta ehkäisystä.

[QUOTE="Apsi deisi";23025728]Kuparikierukka?[/QUOTE]

ei gyne suositellu kun on runsaat ja kipeät kuukautiset... ja mulle tulee helpolla emätin ja virtsatietulehduksia.. siinä olis oiva tilaisuus bakteerien kiivetä poisto lankoja pitkin kohtuun ja aiheuttaa kohtutulehduksen mikä ei ole kovin mukava(koettu on)..

Alkuperäinen kirjoittaja eikö sulta;23025744:
oo otettu tautitestejä? Kuulostaa kondikselta, se kun voi olla täysin "sisäpuolella" emättimessä eikä tuu niitä kukkakaaleja välttämättä häppäreihin.

Papa otettu toukokuussa 2010 oli puhdas. kalmydia otettiin elokuussa 2010 ja myös puhdas. en usko mihinkään tauteihin silloinhan oireilisin joka yhdynnän jälkeen...

Yhteistyössä