Ikävöikö kukaan muu joulua...? (Lue teksti, ehkä viimeistään sitten) ;)

  • Viestiketjun aloittaja Magical Christmas
  • Ensimmäinen viesti
Magical Christmas
En todellakaan. Ennen joulua stressi siitä missä ollaan, kuka tuo ja mitäkin, joudutaanko taas juokseen sukulaiselta toiselle. Ensi jouluna ole vielä töissä joten kaikki pitää tehdä kiireellä. Huono omatunto kun ei jaksa eikä nappaa koristella koko kämppää vaikka lapset varmaan tykkäisi. Jaa niin, ja sitten ne kortitkin piti lähettää, vieläkö ehtii, kenelle laittaa, valokuvakortit olisi pitänyt tilata jo elokuussa...

Krääh, en todellakaan kaipaa. Ainoa mistä joulussa ihan tosissaan pidän on lahjojen paketointi :D
Unohda kortit! Lähetä tekstiviesti, jossa kerrot että toivot lämpöistä Joulun tunnelmaa kaikille läheisillesi <3

Ota lapset mukaan koristeluun :) Tehkää Joulu yhdessä. Sen verran kuin energiaa riittää. Muutamat kauniit koristeet ja valosarja luovat ihanan tunnelman, ei tarvitse "kuorruttaa" koko kotia :) Minä laitan ulkosalle yhden kauniin lämpimän värisen valosarjan ja sisälle muutaman pienemmän, koristelen kynttilöin ja lyhdyin. Muutama kaunis pallo ikkunaan kimmeltämään hiljaa. Joulukuuseen sen verran koristeita, että se näyttää juhlavalta. Tarjoilua ei tarvitse olla sen seitsemän sorttia, vain ne kaikkein parhaimmat ja makoisimmat jouluherkut :)
 
Sori, ei auta. Lapset 3 ja 1, niitä ei voi hirveästi laittaa tekeen muuta kuin vanhempi auttaa koristeleen kuusen. :)

Vain ne kaikkein parhaimmat herkut tarkottaa mulle lihapullat, silli + rosolli, vähän ehkä ankea joulutarjoilu kun arkenakin on monipuolisemmat sapuskat. :D

Kynttilöitä en laita lasten takia.

Mikset voi hyväksyä että kaikki ei vain ole jouluihmisiä? Kiva kun joku tykkää mutta mä saan näppylöitä siinä vaiheessa kun lokakuussa tulee joulukarkit ja koristeet kauppoihin. Viimeistään kun marraskuusta on kuunnellut "joulupukki matkaan käy" sun muita renkutuksia suut ja silmät täyteen, ei voisi enää vähempää kiinnostaa aattona. Ellei olisi lapsia en varmaan viettäisi koko joulua. Silloin käpertyisin sohvannurkkaan glögimukin ja hyvän kirjan kanssa ja antaisin olla. Okei, joulutorttuja voisin tehdä, ne on hyviä. :p
 
Magical Christmas
Sori, ei auta. Lapset 3 ja 1, niitä ei voi hirveästi laittaa tekeen muuta kuin vanhempi auttaa koristeleen kuusen. :)

Vain ne kaikkein parhaimmat herkut tarkottaa mulle lihapullat, silli + rosolli, vähän ehkä ankea joulutarjoilu kun arkenakin on monipuolisemmat sapuskat. :D

Kynttilöitä en laita lasten takia.

Mikset voi hyväksyä että kaikki ei vain ole jouluihmisiä? Kiva kun joku tykkää mutta mä saan näppylöitä siinä vaiheessa kun lokakuussa tulee joulukarkit ja koristeet kauppoihin. Viimeistään kun marraskuusta on kuunnellut "joulupukki matkaan käy" sun muita renkutuksia suut ja silmät täyteen, ei voisi enää vähempää kiinnostaa aattona. Ellei olisi lapsia en varmaan viettäisi koko joulua. Silloin käpertyisin sohvannurkkaan glögimukin ja hyvän kirjan kanssa ja antaisin olla. Okei, joulutorttuja voisin tehdä, ne on hyviä. :p
En vain voi uskoa sitä, ettet tykkää ;) Ja hei - sähän paljastit itsesi tässä: tykkäät kumminkin kääriä lahjoja kauniisiin paketteihin... joulutunnelmaa ja salaisuuksia... kauniita kääreitä.. JA kuten jouluna tehdään, käperrytään sohvan nurkkaan lukemaan hyvää kirjaa ja nautitaan joulutortuista... tykkäät tästäkin. Ja vielä glögistä! Sähän olet jouluihminen - mikset voi vain hyväksyä sitä? :)
 
Keittiönoita
Minä ikävöin valoisia öitä, linnunlaulua, puiden lehtien havinaa, auringon lämpöä kasvoilla, lomapäiviä, pihaa täynnä tuoreyrttejä, tomaatteja, paprikoita, chilejä, sitä huumaavaa tuoksua, mikä syntyy hiiligrillillä grillatessa, värikkäästi pukeutuneita ja iloisia ihmisiä, kotimaisia mansikoita ja uusia perunoita, festareita, terassi-iltoja ystävien kanssa .... joo, ei kiitos joulua vielä vähään aikaan :cool:
 
"vieras"
En ikävöi sitten yhtään. En tiedä johtuuko läheisen äkillisestä poismenosta joulunaikaan tai sitten en vaan ole jouluihminen. En minä joulua vihaakaan, mutta en minä sitä ikävöikään.
 
Magical Christmas
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;23778939:
Minä ikävöin valoisia öitä, linnunlaulua, puiden lehtien havinaa, auringon lämpöä kasvoilla, lomapäiviä, pihaa täynnä tuoreyrttejä, tomaatteja, paprikoita, chilejä, sitä huumaavaa tuoksua, mikä syntyy hiiligrillillä grillatessa, värikkäästi pukeutuneita ja iloisia ihmisiä, kotimaisia mansikoita ja uusia perunoita, festareita, terassi-iltoja ystävien kanssa .... joo, ei kiitos joulua vielä vähään aikaan :cool:
Kieltämättä tässäkin on oma hohtonsa ;) Ihania mielikuvia loihdit... ja voih, allekirjoitan täysin tuon hiiligrillin huumaavan tuoksun - se on KESÄ :)
 
"vieras"
Mies ei suostu siihen että vietetään joulu kotona oman perheen kesken näkemättä ketään muita, hän on äärimmäisen sukurakas, joten pakkosukuloinnilta ei voi välttyä. Pidän reiluna myös että edes sillointällöin käymme omilla sukulaisillani kun miehen sukulaisia nähdään niin paljon vaikkei se mulle itselle niin tärkeää olisikaan.

Pakkosukuloinnin kylkiäisenä tulee pakkolahjat ja pakkoviemiset, kun en ihan kahta kättä heiluttaen viitsi mennä muiden joulupöytään. Erityisruokavalion takia valmiina ei saa oikein mitään. Mies ei suostu ostamaan minun puolestani lahjoja sen enempää hänen kuin minunkaan sukulaisille vaikka antaisin rahaa (hän vihaa lahjojen keksimistä aikuisille vielä enemmän kuin minä). Sukulaiset eivät suostu siihen, että lahjoja ei annettaisi, jos emme vie, he antavat silti ja loukkaantuvat kun meillä ei ole mitään. On kokeiltu, ei onnistu.

Mulla ei myöskään pätkätyöläisenä ole mahdollisuutta pitää mitään lomia ikinä (myöskään ennen joulua tai sen jälkeen - silloinhan kaikki vakkarit on lomilla ja jonkun on mentävä töihin), joten kiire ja stressi on väistämätöntä jos tulee mitään ylimääräistä, kuten jouluvalmistelut. Lomaa ei ole myöskään juurikaan koko syksynä, joten ei ole mitään parempaa tai kiireettömämpää aikaa milloin siivota ja laitella ruokia hyvissä ajoin ennen joulua.

Ehkä joku joulu karkaan vielä jonnekin yksin (siksi joulupäiväksi, joka oon vapaata - ihan joulumaahan asti yhdessä päivässä ei taida ehtiä mut ehkä voin mennä siivouskomeroon piiloon glögitölkin, kynttilän ja hyvän kirjan kanssa). Mikä tosin sotii vastaan sitä, että tahtoisin viettää joulun perheeni kanssa toistemme läheisyydestä nauttien mutta ilman suorittamista.

Kait se aikuisen joulu sitten vaan on sitä suorittamista. Kyllä tulee semmoinen helpottunut olo aina kun se on ohi taas vuodeksi.
 
"vieras"
Mulle ei ole tullut sitä oikeaa joulun tunnelmaa enää varmaan 20 vuoteen, ei se enää aikuisena tunnu samalta kuin lapsena. Vaikka on omia lapsiakin. Aika usein olen myös viettänyt joulun töissä, jolloin tunnelmaa on vielä vähemmän. Viime joulu meni multa kokonaan sairastaessa, joten ei tuntunut missään. Eli ei, en ikävöi joulua.
 

Yhteistyössä