Ikävä odeur

• Viestiketjun aloittaja hmpf
  • Ensimmäinen viesti
hmpf
Istumatyöni on poikinut todella epämiellyttävän sivuvaikutuksen. Pahat hajut pikkareissa. Haju on vähän samanlainen kuin se, mikä muodostuu kuukautisveren reagoidessa ilman kanssa(yksi syy siihen, miksi en käytä siteitä), eli hyvin vastenmielinen. Nyt mielestäni ongelma on kyllä siinä, että ilmanvaihto ei ole riittävä, koska hajuongelmaa ei ole havaittavissa muulloin ku silloin, kun olen istunut pitkään. Olo ei todellakaan ole tällöin kovin raikas. Pikkuhousunsuojia en missään nimessä voi jatkuvasti käyttää hiivatulehdusriskin takia. Maitohappobakteerien sisäinen käyttö poistaa hajun, mutta inhoan sitä sotkua mikä niiden käyttämisestä aiheutuu. Mikä eteen?

tikku
Sama ongelma täällä. Istuessa alapää hikoilee aika tavalla, ja se hiki haisee kamalalta. Jos mahdollista, tuolin verhoilun ja housujen/hameiden pitäisi olla hengittävää luonnonkuitua. Itse kärsin eniten, jos olen laittanut esim. nylonsukkikset ja pitsipikkarit jalkaan. Puuvilla on helpottanut oloa aika paljon. Ja mahdollisuuksien mukaan kannattaa nousta välillä ylös jaloittelemaan, niin saa alapääkin vähän tuulettua. =) Tai sitten voi istua reteesi haarat levällään aina väillä, jos kukaan ei näe.

ap
Itseasiassa huomasin, että kun vaihdoin pariksi päiväksi kokonaan luonnonkuituiset housut niin hajuongelma vähän hellitti. Olen istunut paljon housuissa joissa on 20% polyesteriä. Ilmeisesti ne ei sitten hengitä niin paljon. Onneksi teen tällä hetkellä töitä kotona, joten voin istua suht. ilmavissa housuissa ja vaikka jalat levällään. Hirveää jos joutuisi sukkahousut päällä istumaan toimistossa :(

Olisi silti ihan älyttömän kivaa jos jollain olisi jotain muitakin niksejä tämän probleeman taltuttamiseksi! Kun meitä näköjään on jo 3 joita asia vaivaa. Apua..!

Kokeile
Osta sellainen autolijoille tarkoitettu puupalloista tehty istuinpäällinen; ilma pääsee kiertämään paremmin ja työkavereille voit perustella, että se on terveellinen istumatyötä tekevälle hierovan vaikutuksensa takia. Käytä lisäksi aamupesun jälkeen talkkia reisien sisäpinnoille ja miksei pikkupöksyjen päällekin, älä kuitenkaan laita ihan paljaaltaan ""sinne""

jooo
Sama ongelma täällä :( Koulussa täytyy istua pitkiä toveja. Atk-luokassa vielä hiostavammat ""toimistotuolit"". Iltapäivällä kuvittelen ummehtuneen tuoksahduksen leijuvan jo ympärilläni, vessassa käydessä sen huomaa vielä paremmin. Mitään tulehduksia tms. ei pitäis olla, ei ole ylimääräistä vuotoa eikä muuta. Tympeää hiostusta se kai vaan on.

Oletteko kokeilleet niitä hajua poistavia (deodoroituja?) pikkarinsuojia?

jooo
Lisäys: toi puupallojuttu vois toimiakin :) Koulussa en semmosta kehtaa kanniskella luokasta toiseen, mutta sitten joskus ehkä työelämässä... Täytyy pistää korvan taakse.

yksi lisää
joo, siinähän tollottaisivat kun joka kokoukseen raijaisin istuinalusia mukanani. =) kaikki muut on miehiä eli saisin kuulla kommentin jos toisenkin....
Omalle tuolille jotain viritystä voisi kokeillakkin

Yhteistyössä