Minulla ja miehelläni on kymmenen vuotta ikäeroa, olen päälle parikymppinen ja hän päälle kolmikymppinen. Olen pohtinut tismalleen samaa kuin ap!

Nimittäin lasten tekemistä... Olen aina itse ajatellut, että jos lapsia joskus haluan, en päälle kolmikymppisenä ala niitä enää edes yrittämään, on toimittava aiemmin

Nyt vaan elämä on mennyt eteenpäin, ja tunnen itseni vielä kovin ""epäkypsäksi"" lasten hankintaan. Maagiseen kolmeenkymmeneen on vielä aikaa kuutisen vuotta, mutta entä jos haluasinkin kolme lasta... Hoppu tulisi, olenkin antanut itselleni armon aikaa lisää muutaman vuoden... Mutta se kyllä pelottaa, että jos joskus lapsia mieheni kanssa hankin, alkaa hän olla jo aika ""vanha"". Oma isäni oli 30-v kun synnyin, ja maailman paras isä. Mutta kun nuorin sisaruksistani syntyi, oli hän jo lähes neljänkymmenen. Ei hän vieläkään tunnu vanhalta, mutta jotenkin vaan pelottaa, jos oma mies nelikymppinen kun lapsen saanti ajankohtainen.
Onhan niitä monia pareja, joissa molemmat esim. 42 kun esikoislapsi syntyy, mutta jotenkin tuntuu hassulta, että isä alkaa olemaan eläke iässä kun lapsi menee rippikouluun...
Kuten ap:kin, olen miettinyt että lasten aika voisi siis olla kohta. Eräs asia mikä minua myös pelottaa (vaikka myös minä voin sairastua, tai vaikka jäädä auton alle tmv!) on se, että jos mieheni sairastuu tmv. ja jään yksin lasten kanssa

Olen aina halunut kolme lasta, mutta nyt taidan olla valmis tyytymään kahteen... Jotenkin ajattelen, että yhden tai kahden kanssa vielä EHKÄ pärjäisin hyvin yksinkin, mutta kolme olisi jo liikaa... Tai lähinnä jos miettii asunnon kokoa, vaate-ruoka- ymv- kuluja. Tiedän että tälläisen pohtiminen on NIIN naurettavaa, mutta ajatuksilleen ei voi mitään
Monet ihmiset ovat sanoneet, ettei miehestäni huomaa hänen ikäänsä, vaikuttaa nuoremmalta ymv. Eikä mielestäni muutenkaan sillä ole merkitystä vaikka vanhempain illassa jollakulla harmaita haivenia päässään olisikin, hän on kuitenkin ajatuksiltaan nuori, ei mikään ""pappa"" joka ei kännykkää osaa käyttä tmv

Pelottaa vaan se jaksaako hän lapsien kanssa kuinka hyvin, vai väsyykö helposti, jos vasta lähempänä neljääkymppiä ensimmäisen lapsen syntyessä

Mutta itse haluaisin vielä opiskella ymv. joten aivan vielä en ole valmis lapsen hankintaan... Ehkä kahden vuoden kuluttua...?

Siinä ehtisi luonnon niin suodessa saada helposti kaksi lasta ennen hänen nelikymppisiään, eikä olisi vielä edes kuutta kymmentä lasten ollessa parikymppisiä. Jos emme sairastu tmv. kumpikaan, ehtisimme luultavasti nähdä lapsen lapsiammekin, ja luultavasti olisimme sen veran ok kunnossakin, että voisimme heitä välillä vahtiakkain. Tosin jos lapsemme päättaisivät lisääntyä vasta nelikymppisinä, niin olisi mieheni jo 80

in hujakoilla, ja minäkin n.70-vuotias.
En voi sanoa, kun että kiva kuulla että joku muukin pohtii samoja asioita kun minä!

Ja vielä niin, että ikäero on kymmenkunta vuotta, se on kuitenkin eri asia kun esim.26-vuoden ikäero tmv. Joskus päätin mielessäni, etten KOSKAAN ala seurustelemaan itseäni yli viisi vuotta vanhemman/(nuoremman) miehen kanssa... Mutta rakkaus todellakin on sokea!

Ja loppujen lopuksi, miksi tälläisen asian vuoksi eroasin upeasta suhteesta ja rikkoisin omani ja rakkaani sydämen? Kaikki vain sen takia, että saisin viisi vuotta nuoremman miehen itselleni... Ei se rakkaus katso ikää, olen onnellinen, ja otan elämän sellaisena kun se vastaan tulee!

Ainoa ""myönnytys"" minkä tulen luultavasti ikäeron vuoksi tekemään, on se että hankin yhden lapsen vähemmän mitä olen halunnut (ellei sitten satu kaksoset/kolmoset kohdalle

ja koitan saada ne alulle paria vuotta aiemmin mitä olen aina kuvitellut... Mutta kaikkea hyvää ap sinulle jatkossa, pidä miehestäsi kiinni ja unohda ikäero, jos tunnet sydämessäsi että HÄN on se oikea sinulle!!!