Ikäerosta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mietintämyssy
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mietintämyssy

Vieras
Mitä tunteita sinussa herättäisi, jos tyttäresi/poikasi esittelisi "poika/tyttöystävänsä" ja paljastuisi, että tämä sulhas/miniäkanditaatti onkin 20 vuotta vanhempi kuin oma lapsesi? Periaatteessa ja käytännössä voisi olla siis oman ikäisesi.

Onko iällä väliä? "Kapeneeko" ikäero mielestäsi jossain vaiheessa suhdetta? Tuleeko jossain vaiheessa suhteeseen sukupolvien välinen kuilu? Onko jompi kumpi hyväksyttävämpää kuin toinen eli naisella huomattavasti nuorempi mies vai miehellä huomattavasti nuorempi nainen?

Tollainen ikäero ei käy. Tilanteessa olevat ei välttämättä pysty katsomaan tilannetta objektiivisesti, kun he siinä elävät, mutta kyllä äitinä ohjastaisin parhain mahdollisin keinoin siitä pois. Ja yök... Kumpikin tapaus (mies tai nainen, kumpi tahansa vanhempi), kuulostaa yhtä iljettävältä. Täytyykin muistaa varustaa lapset hyvissä ajoin, etteivät vaan tee tuollaista virhettä. En tietenkään halua dissata ketään, jotka nyt jo elävät tuollaisessa suhteessa. Olen kyllä hyvin iloinen puolestanne, jos olette onnellisia ja toivon teille hyvää jatkoa muutenkin. On vaan jonkin verran harvinaisempaa, että tuollainen suhde menestyy ja normaalia enemmän esteitä tulee tuollaisissa suhteissa vastaan...

Minun mielestä on jotenkin "sairasta", jos 40 v mies tai nainen heilastelee 20-vuotiaan kanssa. Jos omalle kohdalle kävisi niin pitäisin kyllä saarnan jälkikasvulleni ja toivoisin, että suhde kuivuisi nopsaan. En voi ymmärtää tuollaisia suhteita.
Vanhempana esim. 40 v seurustelee 60 v kanssa on ihan ok.

Tuo on järkyttävä ikäero, oli sitten mies tai nainen se vanhempi.

Yleensä jos tuollaisia kummallisia pareja katsoo on se mies se vanhempi 40v joka esittelee kavereilleen nuorta pil**ua

Ei toimi ja vielä vähemmän kun molemmat ovat vanhoja.
En tiedä miltä tuntuisi 50v. olla vanhuksen puoliso ja sidottu hoitamaan vanhusta kotiin, kun itse olisi vielä työikäinen ja elämänsä kunnossa.

No on se tietty positiivista, että jää nuori leski, joka voi vielä löytää loppuelämän onnen samanikäisestä ja vanheta hänen kanssaan yhdessä

Yhteistyössä