Ikäerosta...

Mikä olisi sopiva ikäero lapsille? Minkälaisia kokemuksia teillä on..?
Meillä tyttö pian vuoden ja aika vaativa lapsi. Mietin vain että pitäisikö odottaa muutama vuosi että on isompi..mutta kun vauvakuumetta olisi sekä miehelläni että minulla! =)
 
no mulla on itellä lasten ikäerot. puoltoistavuotta vanhoimmilla ja nyt kolmannen ja neljännen ikäero tulee olee 1v3kk. et mä ite olen ollu lyhyien ikäerojen kannalla. 5v10kk, 4v4kk,10½kk ja elokuussa LA. =) et eiku yrittää vaan! kyl niistä vanhempana on sit seuraa toisilleen. =)
 
Meillä ikäeroa 1v.7kk. noille se tuntuu olevan lähes täydellinen ikäero. Mutta kuopus onkin ollut rauhallinen vauva. Vauvavuosi voi olla ja usein onkin rankka, mutta sen jälkeen kun helpottaa, niin on varmaan tyytyväinen.´Meillä tosiaan jo lähes 4v ja yli 2v. ja kovasti niist on seuraa toisilleen, varsinkin kun tyttöjä ovat molemmat. Nyt viikonloppuna ois kolmannen la ja ikäeroksi tulee tosiaan 2v.3k. saapi nähdä miten menee tällä kertaa. :)
 
meillä kahella vanhimmalla 1,5 v. ikäeroa ja aina olleet tosi hyvä pari. 2. ja 3. ikäero on tasan 2.v ja tuntuu et nyt vasta kun nuorempi on 4v. ovat oppineet leikkiin keskenään ym. Riippuu tietysti lasten luonteista ym. Ehkä sitä täydellistä ikäeroa ei ees oo olemassa
 
Meillä on kolme lasta kolmen vuoden välein noin suurinpiirtein. Ei olla haluttu lyhyemmillä ikäeroilla...Mikä tahansa ikäero toimii, mutta mitä pienempi ikäero, sitä enemmän työtä äidille. Kolmen kanssa kolmekin vuotta tuntuu liian pieneltä, kädet on koko ajan täynnä työtä...Sanotaan näin: jos ekasta vuodesta selviää, alkaa homma käydä helpommaksi. Jos sulla on vaativa esikoinen, pieni ikäero vois olla jopa hyväksi - raskausaika voi tosin olla hankalaa aikaa, vuoden ikäinen vaatii vielä sen verran paljon huomiota. Jos itse tunnet jaksavasi, anna mennä!
 
lilja1976
meillä on ikäeroa 6 v 9 kk ja syy on siinä kun esikoisen jälkeen kävi jotaa et lääkärit ekaksi ehdotti et pidetään taukoa ainakin 3 v ja sit kun alettiin suunnitella uutta vauvaa ei ketään kuulunutkaan!!! Miltei seitsemän vuotta siinä sitten meni!!!
 
Peikkomuori
meillä ikäeroa tuo 6,5 vuotta. Sinällään kiva, että ovat eri-ikäisiä niin ovat täysin eri kehiytys vaiheessa ja kyllä noi vielä keskenään leikkivät...
 
meillä on tytöillä 1v8kk ja hyvin ollaan pärjättty no ehkä kuopuksen vauva aikana oli hieman sekasortoista, mutta nyt kun tytöt on 2v11kk ja 1v3kk, niin niillä on seuraa toisillensa, leikkivät paljon yhdessä ja mulla on aikaa tehdä kotihommia.
 
hakap
meillä kahen vanhimman ikäero on 1v8kk ja 2pvää,joka on pojille ollu just hyvä ikäero...nuorimmaisen ja keskimmäisen ikäero on 2vja 2kk...ja niillä koko ajan erimielisyyksiä...meillä näin,muilla ehkä toisin... :)
 

Yhteistyössä