Ikää 38v ja menen elämäni ensimmäiseen työhaastatteluun!

  • Viestiketjun aloittaja "jännittää"
  • Ensimmäinen viesti
"jännittää"
Tähän asti on aina soitettu töihin ja maine hyvänä työntekijänä levinnyt, ettei ole tarvinnut hakea ennen työpaikkaa. Tapaturma jolukuussa aiheutti sen että olin pitkällä saikulla, eikä työsopimusta entisessä paikassa jatkettu. Vähän jännittää. Onko minulla oikeus esittää palkkatoive? Matkaa yhteen suuntaan on 20km. Joten jos on alle nykyisen sijaisuuksien palkan, ei kannata ajella.
 
alottaja.
Esitä palkkatoive jos kysytään. Jos ei kysytä, voit kysyä itse mitä palkkaa he tarjoavat sulle.
Tilanne on seuraava: työkkärissä paikka näytettiin minulle ja olin kiinostunut ja minun oli haettava paikkaa. Jos en olisi hakenut, olisi tullut 60 päivää karenssia. Soitin paikan pomolle palkasta, joka on n.100e huonompi kuin nykyinenn. En ole enää työtön työnhakija. Jos kieltäydyn nyt, mitenköhän vaikuttaa jos/kun menen seuraavan kerran työkkäriin?
 
näin
Palkkatoivetta kysytään 99 % varmasti. Se kertoo sinusta paljon: onko sinulla mitään realistista käsitystä mistään (tyyliin haet assan vessan kassaksi ja haluat siitä vähintään kaksi tonnia peruspalkkaa ja kaikki likaiset lisät päälle), arvostatko itseäsi (ettet pyydä liian vähän omaan tasoosi nähden) ja myös että onko firman ajattelemat työtehtävät sinulle ja tasollesi sopivia. Nimikkeestä kun ei läheskään aina voi päätellä, esim. järjestelmäasiantuntija voi olla teknisen puhelinasiakaspalvelun luuriapina tai sitten koko yrityksen tietohallintopäällikkö.

Tsemppiä työnhakuun! Valmistaudu haastatteluun huolella! Se on aikamoista hommaa jos ei ole koskaan ennen käynyt!
 
"just"
Soitin paikan pomolle palkasta, joka on n.100e huonompi kuin nykyinenn. En ole enää työtön työnhakija. Jos kieltäydyn nyt, mitenköhän vaikuttaa jos/kun menen seuraavan kerran työkkäriin?
Et voi kieltäytyä työstä sillä perusteella että palkka on noin vähän pienempi kuin nykyinen palkkasi.

Jos et saa paremmin palkattua hommaa kuin aiempi, otat huonommin palkatun. Niin se vaan menee.
 
"..."
Jos sulle työnantaja tarjoaa paikkaa sulle, se on otettava, muuten tulee 3 kk karenssi. Jos paikka ei kiinnosta, voithan käyttäytyä haastattelussa niin, etteivät halua palkata sinua. ;)
 
"aloittaja"
[QUOTE="...";25836339]Jos sulle työnantaja tarjoaa paikkaa sulle, se on otettava, muuten tulee 3 kk karenssi. Jos paikka ei kiinnosta, voithan käyttäytyä haastattelussa niin, etteivät halua palkata sinua. ;)[/QUOTE]

Työtä on lähempääkin, tosin vain 1-7 päivän sijaisuuksia. Voi tulla myöhemmin pitempiäkin. Tuo on äippälomasijaisuus.Pituus kiinnostaa, pitkä matka ei. Eli työkkäriin ei ole sitten asiaa.
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja näin;25836309:
Palkkatoivetta kysytään 99 % varmasti. Se kertoo sinusta paljon: onko sinulla mitään realistista käsitystä mistään (tyyliin haet assan vessan kassaksi ja haluat siitä vähintään kaksi tonnia peruspalkkaa ja kaikki likaiset lisät päälle), arvostatko itseäsi (ettet pyydä liian vähän omaan tasoosi nähden) ja myös että onko firman ajattelemat työtehtävät sinulle ja tasollesi sopivia. Nimikkeestä kun ei läheskään aina voi päätellä, esim. järjestelmäasiantuntija voi olla teknisen puhelinasiakaspalvelun luuriapina tai sitten koko yrityksen tietohallintopäällikkö.

Tsemppiä työnhakuun! Valmistaudu haastatteluun huolella! Se on aikamoista hommaa jos ei ole koskaan ennen käynyt!
Olen ammatti-ihminen, työkokemusta 4v. Hyväntekeväisyystyötä olen tehnyt ihan tarpeeksi, työelävalmennus ym. nimikkeillä!
 
Mitä teit aiemmin?
Miten sulla voi olla vain 4 vuotta työkokemusta tuossa iässä, kun sanoit ensin että aina on ollut töitä ilman hakemista? Mitä olet tehnyt 34 vuotiaaksi saakka? Näitä todennäköisesti haastattelussakin kysytään..
 
"aloittaja"
Alkuperäinen kirjoittaja Mitä teit aiemmin?;25836828:
Miten sulla voi olla vain 4 vuotta työkokemusta tuossa iässä, kun sanoit ensin että aina on ollut töitä ilman hakemista? Mitä olet tehnyt 34 vuotiaaksi saakka? Näitä todennäköisesti haastattelussakin kysytään..
Olin kotiäitinä yli 10 vuotta. Sitten erinäisiä kursseja ja työelämävalmennusta yms pari vuotta. Ensimmäisen "virallisen" hakemuksen tein kaupungin sijaislistalle netissä.
 
"aloittaja"
[QUOTE="...";25836339]Jos sulle työnantaja tarjoaa paikkaa sulle, se on otettava, muuten tulee 3 kk karenssi. Jos paikka ei kiinnosta, voithan käyttäytyä haastattelussa niin, etteivät halua palkata sinua. ;)[/QUOTE]

Nilkka ei ole vieläkään kunnossa ja välillä särkee kovinkin. Siitä voisi mainita...
 
"aloittaja"
Haastattelu meni hyvin. Palkkatoiveen esitin, 1950+ lisät. Keittiötyöntekijän äippäloma sijaisuus. Saa nähdä soittavatko. Plussana pitivät kun olen maalta kotoisin ja ahkera työntekijä. Tuskin kellään entisellä pomolla on negatiivista sanottaa minusta.
 
[QUOTE="aloittaja";25838586]Haastattelu meni hyvin. Palkkatoiveen esitin, 1950+ lisät. Keittiötyöntekijän äippäloma sijaisuus. Saa nähdä soittavatko. Plussana pitivät kun olen maalta kotoisin ja ahkera työntekijä. Tuskin kellään entisellä pomolla on negatiivista sanottaa minusta.[/QUOTE]

Saat noin paljon, wtf? :eek: Mä oon menossa keittiötyöntekijäksi myös, mutta saan vaan 1560e/kk, koulun keittiöillä ei lisiä tule o_O
 
[QUOTE="...";25839336]Hän oli esittänyt palkkaTOIVEEN. Kylhän koulunkin keittiöllä voi ikälisiä saada.[/QUOTE]

Joo no tua ilmoitettiin että kaikki aloittaa minimipalkalla ja aloittaa tylsimmistä töistä. Kuulemma on paras tapa sopeuttaa keittiön hommiin. Onneks en oo viä ottanu paikkaa, pitäköön paikkansa, onnee työntekijän etsintään, oon ollu ainoo hakija :D
 
"aloittaja"
Saat noin paljon, wtf? :eek: Mä oon menossa keittiötyöntekijäksi myös, mutta saan vaan 1560e/kk, koulun keittiöillä ei lisiä tule o_O
Meillä kouluissa ja kaupungilla muuallakin on minimi 1772e+ lisät. En suostuisi pienempään, kun nykyiseen paikkaan työmatkaa alle 1km...En itke, jos en saa paikkaa. Töitä tekevälle löytyy. Onko tuo 1560e edes laillinen KVETESSIN mukaan.
 
vierailija

Yhteistyössä