Ikä 2kk, paljonko syö kerralla?

Te jotka pullottelette vauvoja, niin paljonka on kerta-annos? Me laitetaan tänään elämä risaiseksi miehen kanssa ja lähdetään leffaan. :) Tyttö jää siis pariksi tunniksi mummun hoiviin. Mä kun täys imetän, niin ei ole oikein hajua, et paljonka sitä evästä menee. Olisiko kerta-annos noin desin? Kun mietin paljonka tuota pakastemaitoa ottaisi sulamaan.

Riippuu niin lapsesta. Meillä nyt 4kk ikäinen neiti vetää korkeintaan 120ml kerralla, ja painoa hänellä 6245g. Toi lapsen koko vaikuttaa kanssa paljon siihen paljon menee ruokaa kerralla.. Mutta varmaan sellanen 100ml voi hyvinki mennä kerralla.

Meille annettiin tyksissä ohje jolla lastenlääkärit laskee suuntaa-antavat annokset: vauvan paino jaettuna 5:llä ja tulos jaettuna vrk:n syöttökertojen määrällä. Meidän 4 kg sai siis 120 ml joka syötöllä, ja halukkaasti veteli. Ite ottaisin sulamaan pikkusen enemmän kuin arvioin määräksi, pienempi paha jos maitoa jää yli kuin jos lapsi jää nälkäseks.

Meidän 7 vkon ikäinen tyttö syöpöttelee välillä ihan 2 desiä kerralla. Painoa hänellä on varmaankin hiukan yli 4 kg. Mutta, syöttöväli vaikuttaa toki asiaan, että varaahan reilusti maitoa mummua varten =) Itse varaisin ainakin 2,5 dl.

Minä myöskin imetän, välillä on tyttö pulloa saanut, että äiti on päässyt yksin ruokakauppaan. Ja silloin on maito pullosta maistunut vaikka ei nälkäkään olisi... :whistle:

Yhteistyössä