iiks.. lapset 1v 4kk ja 4kk ja kaksoset tuloillaan

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
onnee ja "osan otto"..ite en jaksasi noin pienillä väleillä lapsia tehdä..tai lähinnä hoitaa noin montaa...hattua nostan kyllä sulle!!!
millaset rattaat meinaat hommata 3/4 paikkaset??
meno voi ollla kovaa muutaman vuoden päästä ; D

kröhöm heti mietin.. ku kuulin asiata.. eipä tääkään ollu ihan tarkotus.. imetän tai nyt pitäis viissin lopetella.. ja käytettiin kortsua.. mut kerran yhden ainoan kerran se luiskahti pois.. ei jessus.. täytyy mennä katkasee piuhut seuraavaksi.. yksikin olis ollu ihan ok mut kaks!!! noo..kaikesta selvitään..

Kuule taannoin tässä tuli ykköseltä sellainen keskusteluohjelma, missa perheessä oli pieni taapero ja vanhemmat odottivat syntyväksi kolmosia. Siinä saivat hyviä vinkkejä miten pärjätä. Harmi kun en muista sen ohjelman nimeä. Löytyis kyllä varmaan yle-areenalta.

Mutta mun neuvoni on se mitä siinä ohjelmassa, että selvittäkää ajoissa mitä apuja teidän kunnalla on tarjota "suurperheille". Onko tukiverkkoa ystävistä tai sukulaisista? Kyselkää rohkeasti heiltä ja muilta olisivatko valmiita tulemaan auttamaan, että jos sitten myöhemmin pyydättekin eivätkä "suostu", ei tule yllätyksenä.

Meidän koliikkityttöä kun ei meinanneet uskaltaa jäädä mummutkaan hoitamaan. Oltiin aika yksin miehen kanssa tosi väsyttävässä tilanteessa.

Onnee hirmusesti! Kyllä ne kaksi siinä samassa vielä menee kun siihen vaan asennoituu =)

Tulipahan vaan noista kaksosista mieleen että samaan aikaan synnärillä mein kanssa oli eräs nainen joka oli saanut samoihin aikoihin kaksoset. Hänen kasvatus suunnitelmansa oli tämä: Hän syöttää lapset samaanaikaan, laittaa nukkumaan samaan aikaan ja pitää valveilla molempia yhtäaikaa. Hän ei kuulemma rupea eriaikoja näitä vauvoja hoitamaan.. Mitenköhän lie heillä elämä kotosalla sujunut, kun kuulosti siltä että lapsilla ei saa olla omaa tahtia... :whistle:

Onnea :flower: .
Mun kummitädin kaverilla oli 2½ v lapsi, 1 v lapsi ja vastasyntyneet kolmoset. Heiltä varmaan voisit saada vinkkejä siitä, miten selvitä suht koht täyspäisenä päivästä toiseen =).
Kolmosten rattaita/vaunuja on olemassa, eli sen suhteen teillä ei tule olemaan ongelmaa =). Niihin vielä seisomalauta kiinni ja baanalle :D.

Alkuperäinen kirjoittaja Rimi Käikkönen:
Onnee hirmusesti! Kyllä ne kaksi siinä samassa vielä menee kun siihen vaan asennoituu =)

Tulipahan vaan noista kaksosista mieleen että samaan aikaan synnärillä mein kanssa oli eräs nainen joka oli saanut samoihin aikoihin kaksoset. Hänen kasvatus suunnitelmansa oli tämä: Hän syöttää lapset samaanaikaan, laittaa nukkumaan samaan aikaan ja pitää valveilla molempia yhtäaikaa. Hän ei kuulemma rupea eriaikoja näitä vauvoja hoitamaan.. Mitenköhän lie heillä elämä kotosalla sujunut, kun kuulosti siltä että lapsilla ei saa olla omaa tahtia... :whistle:

Tässä taas typeryyksien typeryyksien kommentti, mikä nostaa karvat pystyyn varmasti jokaiselta kaksosäidiltä! Ne ei todellakaan mene yhdestä lapsesta! Sillo kun mun kaksoset oli vauvoja ja väsytti niin vietävästi ja joku tuli tosi tietäväisenä sanomaan, että kyllähän ne kaksi menee siinä missä yksikin!

Ja tuohon rytmiin, niin kyllä minä sain vauvat syömään yhtäaikaa, nukkumaan ja olemaan hereillä samaan aikaan. Eihän siinä pääsisi levähtämään ollenkaan!

...olipas sulla kommentit...

Alkuperäinen kirjoittaja kaksosäiti:

Tässä taas typeryyksien typeryyksien kommentti, mikä nostaa karvat pystyyn varmasti jokaiselta kaksosäidiltä! Ne ei todellakaan mene yhdestä lapsesta! Sillo kun mun kaksoset oli vauvoja ja väsytti niin vietävästi ja joku tuli tosi tietäväisenä sanomaan, että kyllähän ne kaksi menee siinä missä yksikin!

Ja tuohon rytmiin, niin kyllä minä sain vauvat syömään yhtäaikaa, nukkumaan ja olemaan hereillä samaan aikaan. Eihän siinä pääsisi levähtämään ollenkaan!

Mun kolmelle tuttavalle syntyi kaksoset puolen vuoden aikana, kun odotin esikoista.
Ja kyllä hekin sai, alkuhankaluuksien jälkeen, saman rytmin lapsosille. Pakkohan se on, jos meinaa selvitä joten kuten.
Ja heidän vauva-arkensa vs. mun vauva-arkeni yhden vauvan kanssa....ei niitä todellakaan voi keskenään verrata =). Mutta hengissä selvittiin, kaikki.

Niin, helpompihan se olisi jos lapset saisivat elää omaa tahtia, ja äiti ei välttämättä ehtisi nukkua/levätä ollenkaan kun jompikumpi vaatisi koko ajan huomiota! Kyllä se on helppo puhua niin kauan kun ei tiedä asiasta mitään! Luuletko oikeasti, että suurin osa kaksosten vanhemmista antaa lasten määrät ä itse rytminsä?

Alkuperäinen kirjoittaja kaksosäiti:

Missä kohdassa vertasin että menee samassa kun yksikin!
Laitoin tietääkseni että menee kun siihen vaan asennoituu.
Erittäin läheisellä ystävälläni on kaksoset, joille ei saanut sitten millän samaa rytmiä vauva aikana, vaikka kuinka yritti. Että niitä poikkeuksiakin löytyy.
Tartte taas niitä kilon herneitä nenään vetää!

Mutta sitä vain tuolla lähinnä tarkoitin, että jos vauvat eivät nuku millään samoja aikoja/ syö, niin syöttämättäkö sitten meinasi tämä kys. tapaus jättää....

Yhteistyössä