iiisooo maha!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jättiläinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jättiläinen

Vieras
Hei!

Mites teillä muilla... Minua alkaa ahdistamaan kun vatsani on nyt jo turvonnut ihan kauhean kokoiseksi. Olen raskausviikolla 11(tasan).

Vatsastani ei jää kyllä epäilyksen aihetta. Miten se voi nyt jo pullottaa niin paljon? Johtuuko se kenties siitä, että olen ihan lievästi ylipainoinen (siis pari kiloa yli suositusten....)

Alkaa vaan ahdistamaan, kun ei haluaisi kertoa vielä muille asiasta ja pian pitäisi mennä uuteen työpaikkaan allekirjoittamaan työsopimus... Millä ihmeellä piilottelen mahani...

Milloin sinulla on alkanut mielestäsi selvästi näkyä merkkejä masun kasvusta.

Olen tosi kiitollinen vastauksistanne.

T: Iso kiltti jätti ;)

Hei!

Mulla on aina ollut pieni pömppömaha (ei ylipainoa) ja äitiyshousuihin jouduin vaihtamaan jo 12. viikolla. Toki olisin voinut ostaa muuten isompia housuja, mutta ajattelin, ettei ne kauaa mahtuis kuitenkaan. Nyt viikkoja kasassa 27 ja maha näyttää siltä kuin olisin viimeisilläni ;) Ei muuten enää naurata kun joku kysyy onko varma ettei ole kaksoset tulossa, on muuten sen verran useasti sekin vitsi jo kuultu...

Alussa viikoilla 10-14 masu oli turvoksissa ja näytti jo aika ""isolta"" ja mamma housut vkol 11 käyttöön just turvotuksen takia,mut turvotus laski ja nyt rv 23+0 ja masu on pikkusen vain pömpöllä. Itsel kans ennen raskaut pömppis oli masun kohdalla jo eikä masu kauheasti ole kasvanut siitä,et voihan se olla et sulla on vfain se alku turvotus vaihe meneillään tai sit odota kaksosia:) mul masu kasvaa pikku hiljaa,mut viimeiset kolme vkoa kasvanu hyvää vauhtia!!

Minulla aluksi kosvsti turvotusta myöskin. Ja myöhemminkin mentiin masun kanssa yläkäyrillä. Mutta n. puolenvälin jälkeen masun koko tasoittui. kävipä kerran jopa alakäyrilläkin. Eli koko voi vahdella paljonkin raskauden aikana. Nyt 3vk. laskettuun aikaan ja masu lääkärin mukaan normaali kokoinen . =)

Esikoista odottaessa siirryin äitiyshousuihin rv 10 ja nyt toista odottaessa jo rv 5-6! (nyt rv 7) Niin kaamea turvotus ja huono olo että oli mahdotonta istua koko päivää farkuissa luennolla. Viime raskaudessa en enää siirtynyt takaisin tavallisiin housuihin, saa nähdä miten käy nyt...

Ihmeellistä että turvotus oli paikallista, vatsan ympärillä, mutta mikään ""vauvamaha"" se ei ollut. Olen kyllä ylipainoinen, mutta ei se turvotukseen vaikuta. Vauvamaha alkoi näkymään ekassa raskaudessa n. rv 16-17, tosin talvivaatteissa kukaan muu ei huomannut ennen rv 22->.

Ap, et ole varmaan käynyt vielä np-ultrassa? Siellä viimeistään selviää josko olisi kaksoset tulossa? =)

been there.. olen koko raskausajan ottanut valokuvan mahasta suunnileen kerran kuussa. rv 10 maha oli selkeästi pyöreä ja samoilla viikoin siirryin äitiyshousujen käyttäjäksi. pisti suorastaan vihaksi, kun maha oli niin iso eikä mahtunut enää minnekään - kaikki kävi vähän liian nopeasti. rv 16 ihan kaikki jo onnitteli. rv 20 kätilö luuli rakenneultrassa, että olen tulossa sectioon ja useampi luuli, että laskettu aika on hetkenä minä hyvänsä. hämmästys oli käsin kosketeltava, kun kerroin, että vielä olisi puolet jäljellä..
nyt loppuraskaudesta kasvu on tasaantunut, vaikka iso maha kyllä on. voisi tosin olla paljon isompikin, kun on kaksi vauvaa kerralla tulossa :)

Heips,

mulla on kans kokemusta iiiisosta mahasta. Kaksi jättiläismahaa jo takana ja tästä kolmannesta taitaa tulla vielä isompi.

Teki mieli viime raskaudessa täräyttää kyselijöitä kaaliin kun naureskelivat, että; ""oletko varma ettei ole kahta tulossa"". Ihan niinkuin sitä tieten tahtoen haluaisi näyttää valtamerialukselta!

Mulla on eteenpäin työntyvä kohtu ja notkoselkä, näin ainakin lääkäri asian mulle selvitti. Toisilla kohtu vain ei mahdu lantion sisään ja vatsa tulee aikaisemmin ja isommin näkymiin. Mulla on aina ollut pömppömaha vaikka en olekaan ylipainoinen, se vain on rakenteesta kii. Lantiotaan kun ei voi väkisin vääntää toiseen asentoon...

Janna

Mulla oli vähä sama juttu...En ole muuten isokokoinen mutta pieni pömppis on ollut aina. Varsinkin alavatsassa. Ja kun tuli raskaaksi niin tuntui, että vatsa vaan pullahti hetkessä näkyviin. Mäkään en ollut töissä kertonut kelleen, kun mammat tulivat taputtelemaan jo masun kohdalta :). Eipäs sitä paljon muulla peitellä kun löysällä paidalla :).

Yhteistyössä