Ihotulehdus (verenmyrkytys?)

Osaako kukaan sanoa mihin asti mun tarvii olla huolissani...
Tytöllä tuli viime viikolla kämmeneen haava. Tänään soitti kouluterveydenhoitaja että kiireellä hakemaan tyttö ja viemään lääkäriin. Oli kuulemma kämmenen haava tulehtunut ja tulehdus leviämässä käsivartta pitkin ja aika rivakkaa tahtiin (tunnissa n. 10 cm). Ensin meille annettiin aika, mutta sitten th oli yhteydessä terveyskeskukseen ja päästiin akuutisti. Saatiin tuju ab-kuuri jonka lääkäri arvioi auttavan heti. Mutta mikäli nousee yli 38 kuume tai yleistila heikkenee, on mentävä päivystykseen.

No tytöllä ei ole kuumetta, ei edes lämpöä. Mä olen niin hermoraunio ja huono tällaisissa tilanteissa, että oksat pois. En kai mä koko aikaa voi olla mittaamassa kuumetta ja muutenkaan hermoilemassa kun vasta sain hysteerisen lapsen rauhoitettua...

Osaako kukaan sanoa missä vaiheessa sitä voisi hengähtää, lääkäristä en tietenkään älynnyt kysyä, sanoi vain että vuorokaudessa tai kahdessa pitäisi laantua. Mutta jos tuo tulehdus nousee noinkin reippaasti (lääkärissä ollessa haaleampana n. 4cm), niin kohtahan se jo on kainalossa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja ei paniikkia:
ei se vielä ole verenmyrkytys.
Juu ei varmaan olekaan kun ei ole verenkiertoon vielä mennyt. Tosin verenmyrkytyksestä puhui kouluth ja opettaja.

Nyt likalla lämpö hieman noussut siitä mitä kotiin tullessa oli.

Se vaan kun mä hermoilen aina liikaa jos jollain mun läheisellä on jotain :ashamed:
 

Yhteistyössä