ihottuman hoidosta

Meillä tytöllä oli pahat ihottumat kun ei vielä tiedetty maitoallergiasta ja ihan perusvoiteilla yritin selvitä ajat ilman kortisonia. Kaks kertaa päivässä rasvaus pesun jälkeen. Ihotautilääkäri mulle sano että useammasta rasvauskerrasta päivässä ei oo enää mitään hyötyä,että kaks riittää. Tiedä sitten mut me selvittiin niin.
 
Soiku
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.09.2006 klo 20:24 tiuhti kirjoitti:
miten hoidatte ihottumaa niinä päivinä kun kortisonia ei saa käyttää?meillä aloitettiin taas viikon tauko ja posket punoittaa siihen malliin että kohta alkaa märkä taas valua :'(
Hyvä kysymys. Meillä viikon tauko osoittautui mahdottomuudeksi.. Ja vaikka allergioitakin löytyi ja ne eliminoitiin, niin poskissa ihottuma oli aina vaan. Meillä ihotautilääkäri sitten ohjeisti niin, että ensin viikon verran kortisonia aamuin illoin (ja siinä välissä perusrasvaa kerran päivässä), sitten viikon verran kortisonia kerran päivässä ja kerran päivässä perusrasvaa. Sen jälkeen perusrasvalla aamuin illoin ja kortisonia pari kertaa viikossa niin pitkään kuin tarvitsee. Meillä tuo "niin pitkään kuin tarvitsee" -vaihe kesti monta kuukautta. Siinä vaiheessa kortisonia ei onneksi tarvinnut valella enää koko kroppaan, vaan vain pienille alueille poskissa, polvissa, kämmenissä ja säärissä. Heinäkuun alussa laitettiin kortisonia vika kerran, sen jälkeen ei olla tarvittu mihinkään. Ja perusrasvaakin on saanut laittaa vain kerran päivässä pienille ihoalueille. Tosin talvi tuo ehkä taas kortisoninkin tullessaan..
 
mamma -75
mä jätin ihan itse kortisonin pois, kun kuulin tästä: kylvetän lapsen merisuolavedessä, sen jälkeen sivelen lapseni ihon laimennetulla molkosan-liuoksella, sitten kuivaan ja lopuksi todella kosteuttava voide. ja uskomatonta. ollaan nyt kuukausi oltu ilman kortisonia! kannattaa kokeilla!
 

Yhteistyössä