ihottumaa kasvoissa, jotain allergiaako?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äitsytti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äitsytti

Vieras
Pojalle 7 kk on alkanut ilmestyä kasvoihin pientä ryyhelmää(noin kuukauden verran). Otsassa, nenänvarressa ja silmien alla on ihan epätasaista pientä nyppyä ja poskissa samanlaista, mutta punottaa jonkinverran. Posket on ihan kuivat kuin santapaperia. Tämä ihottuma ilmenee vain kasvoissa, sitä eikä minkään muunlaistakaan ihottumaa ole missään muualla, ei edes leuan alla tai korvien seudulla. mitään maha oireita ei ole ellei jokseenkin kovaa vatsaa lasketa. Kakka tulee kuitenkin 1-2 x päivässä. Syö kaikkea ihan normaalisti. Ei raavi tai muuten näytä kärsivän tästä ihottumasta. Olisi tosi kiva kuulla jos jollain muulla on ollut tällaista vain kasvoihin kohdistuvaa ihottumaa, mistä se on johtunut ja miten olette sitä joitaneet tai päässeet siitä eroon.

Meillä on myös pojalla 1-v posket ja leuka ihan punaisena ja kuivana ja vähän sellaista nokkosihottuman tapaista. Ilmestyi pari viikkoa sitten. Oon kanssa ihan ulalla, että mitä tuo on. Rasvaa oon lykännyt. Ulkona ollaan nyt paljon oltu ja poju on könynnyt hiekkalaatikolla, voisikohan olla pölystä johtuvaa?
Mietin myös saattaako johtua kalasta atio soseesta, jossa oli tomaattia (ollaan syöty useeseen otteeseen viimeaikoina..)
Meillä tuntuu, että poju kyllä reagoi tosi herkästi naamallaan aina jotain röhlöä..ja allergiatestit ainakin pari kk sitten näyttivät negaa.
Mitä oott emuuten mieltä ettei näin pienellä voi vielä olla siitepölyallergiaa? näin sanoi eräs lääkäri kun käytiin flunssan yhteydessä (pari viikkoa sitten) näyttämässä pojun turvonneita silmiä. Sillon en tajunnut kyseenalaistaa, mutta pikkusen oudolta tuntu.
Meillä on mun puolella nimittäin allergiat ja astmat ollu pienestä pitäen, siksi kummastutti tuo lääkärin kommentti.

Meillä aiheutti kakkosella vadelma tuollaista ihottumaa nyt 7kk ikäiselle pojalle, ihottumaa ei ollut muualla..ihottuma hävis kun lopetettiin vadelman syönti..:) oisko mahdollisesti jonkun ruoka-aineen aiheuttamaa?

nyt ei olla tänää syöty tomaattia ja iho on astetta verran parempi..lisäksi oon lykännyt ceridal öljyä poskiin pitkin päivää.
toisaalta ei kyllä olla oltu ulkona mönkimässä hiekkalaatikollakaan.katsotaan toivottavasti lähtisi paranemaan.

Yhteistyössä