ihottuma ja imetys

  • Viestiketjun aloittaja rähmäkäpälä
  • Ensimmäinen viesti
rähmäkäpälä
Tossa Toivoja olikin jo kysellyt kohtalotovereita ja vinkkejä pahaan atooppiseen ihottumaan. Minulla olis vähän samanlainen ongelma.

Atooppiseksi tätä ei kai lasketa, mutta synnytyksen jälkeen minulle puhkesi käsiin paha ihottuma. Pientä vesikelloa nousi sormet ja kämmenet täyteen. Pahimmillaan oli laajemmaltikin. Kolme vahvaa kortisonikuuria on jo mennyt ja nyt pitäis käyttää takrolimuusi-voidetta. Jotenkin se ei tunnu auttavan, tai yritän sitä varmaan väärään aikaan.

Ongelma tässä on se, että imetän vielä. Ja ei kai noi voiteet kauheen hyviä sillon oo? Lääkäri olisikin määrännyt jotain vahvempaa, muttei imetyksen takia voinut. Ennen mulla tätä ei ole ollutkaan. Hankalaa on, kun miten nyt pienen vauvan kanssa varot kastelemasta käsiä? Onko muita? Miten ootte selvinneet? Onko toivoa, että tämä hellittäis esim. imetyksen loputtua?
 
susa05
mulla puhkes paha käsi-ihottuma opiskeluaikana ilmeisesti stressistä.kokeilin kaikki voiteet ja vältin ruoan koskemista käsin ym.

en ole koskaan oikein uskonut homeopatiaan mutta tällä kertaa sain siitä avun.söin kuurin(suositeltua lyhyemmän)homeopaattisia lääkkeitä ja koko ihottuma hävisi muutamassa viikossa.uskomatonta mutta totta!!!!olin jo luopunut toivosta.
tämän jälkeen se ei ole koskaan uusinut.

imetys saattaa olla este lääkkeille mutta ainakin voit sitten kokeilla kun lopetat sen.

tiedän todella miten tuskallista käsi-ihottuma on kun yölläkin herää kädet suussa ja nahkat on kuoritunu ja pitää hangata mihin milloinkin että saa kutinan pois.
 
rähmäkäpälä
Kiitos. Ehkäpä hyvinkin voisin kokeilla homeopatiaa kun imetys loppuu, vaikkei tosissaan ole tullunna mieleen tähän mennesä. Mistä tietää, että on homeopaatti on hyvä?

Oliskos vielä muita kellä on näin käynyt?
 
tämä auttoi minulle.hiero auringon kukka öljyä käsille.anna imeytyä hetken ja sitten peset miedolla pesuaineella et saat rasvat pois.sen jälkeen laita viel käsivoidetta.apteekista saa hyviä.
joskus a-vitamiinin puutos aiheuttaa sellaisen käsi ihottuman.
 

Yhteistyössä