Ihotautilääkärillä käyty

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Rontto
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Rontto

Aktiivinen jäsen
28.09.2004
6 773
4
38
Nyt sitten selvisi mitä tuon neitin polvitaipeissa on.
Ontelosyylistä johtuva äärimmäsen harvinainen ihoreaktio.
Hoitona on molluskojen poisto eli emlaa ja molluskapinseteillä molluskat pois. Tai voi jopa riittää, että saa molluskan rikki. Iho oireet voivat jatkua kuitenkin vielä yli 2 kuukautta senkin jälkeen, kun viimeisetkin molluskat on saatu pois.

Kortisoonia ei suositella lainkaan noihin kohtiin :o
No kiva tietää tässä vaiheessa..... Tk:sta kun käskivät juuriki tuota kortisonia noihin laittamaan :| :/

Ja sanoi, että uudestaan käymään, jos ei tuo molluskojen poisto auta noihin iho-oireisiin.

Reseptillä saatiin kyllä emla, mutta noita pinsettejä ei ollut kaupungin suurimmassa apteekissa :o :o Että milläs hitsillä mä nyt sitten alan puristelemaan noita molluskoja pois??????

Toivottavasti lapsen iho tulisi kuntoon loppuvuoden aikana.

Hyvä kun selvis =)
Tiedän yhden pikku-tytön jolla on ollut kaasvoissa ontelosyyliä. Äiti ei huomannut tytön repivän niitä ja ne levisivät lopulta täyttäen koko naaman... ja nyt tuolla kolmivuotiaalla on naama kuin jollain aknearpisella :ashamed: Tyttö on tosin parantunut niistä aikaa sitten ja minä tolvana kysyin onko niillä vesirokko |O
Seuraa ettei lapsi raavi niitä!!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei kai sun ite tarvi niitä nyppiä? Soita aika tk:een joku terkkari voi ne siellä nyppiä pois.

Hyvä idea sinänsä, mutta eihän meidän tk:hon saa aikaa edes tuohon toimenpiteeseen |O |O
Ja juuri nyt on kesäaika ja kaikkia mahdollisia toimintoja on supistettu (kuulemma). Ai jaa.... No "tyhjästä" on muuten helppo supistaa olemattomaan :| Täällä kun ei oikein toimi toi julkinen puoli :/

Itse mä ne meinaan nyppiä, kunhan saan jostain ne pinsetit hommattua.....

Mielestäni apteekissa myydään jotain ainetta joka lieventää kutinaa ihan ilman reseptiä ja puhtaus tuossa hoidossa on tärkeää, sillä niitä voi tulla myös aikuisille... Meilläpäin ainaskin apteekista osaavat neuvoa hyvin hoitoa kun vaan "tyhmänä" kyselee ;)

Kortisonivoide ainakin kauan käytettynä ohentaa ihoa ja siksi saa ihon huonompaan kuntoon.
Sitä suositellaan vain kuuriluontoisesti käytettäväksi ja ohuina kerroksina... en tiedä mahtaisko tuo lääkärin kielto jollainlailla sivuta tätä :snotty:

Yhteistyössä