Ihon alle asennettavasta ehkäisykapselista kokemuksia?

• Viestiketjun aloittaja Harkinnassa
  • Ensimmäinen viesti
Zoe-F
ehkäisyvarmuus melkein sama kuin e-pillereissä oikein käytettynä.
paikallispuudutus, pieni viilto käsivarren sisäpuolelle. ei tarvitse tikkiä.
kolmesta viiteen vuoteen.
en tiedä nykyisiä hintoja, mutta halvemmaksi jää kuin e-pillerit
samaa tavaraa kuin minipillerit.
tosin joillekin ei ole minipillerit sopineet mutta kapseli on ja toisin päin, en tiedä miksi.
minulla oli kaksi kapselia peräjälkeen, eli kuusi vuotta.
Alkuun oli muutamat pitkähköt menkat, mutta todella niukat ja täysin kivuttomat.
myös viimeisen vuoden aikana oli kahden lyhyet menkat muuten ei.

eli ei suunnilleen kuukautisia ollenkaan.
elo oli ihanan seesteistä ja auvoista sen kuusi vuotta.

mulla on ollut n.6kk. Kolmen vuoden kapselin laitoin imetysaikana, kun en ikinä niitä minipillereitä muistanut. Laittaminen ei tuntunut kun puudutettiin mutta sen jälkeen oli käsi kyllä monta päivää kipeä! Nyt sitä ei edes huomaa, kuin koskettamalla tuntuu ihon alla. Oon ollut ihan tyytyväinen, ainoo haittapuoli, että mulla vähentää seksuaalista halukkuutta, kuten muukin hormonaalinen ehkäisy. Koen sen kyllä inhottavaksi haittapuoleksi, ja siksi mietin, etten kyllä koko 3 vuotta pidä...

painoraja tais olla 70kg, mutta mullekkin laitettiin vaikka olin silloin reilun 80kg, koska olin vasta synnyttänyt ja mun normaalipaino on alle 70kg. Eli lääkäri uskoi että ei vaikuta tuo ylim. 10kg, varsinkin jos se jossain vaiheessa lähtee pois.

voisin vielä jatkaa, et mulla oli menkat poissa tuon vajaa 6kk kun vielä imetin ja muutama viikko sitten alkoivat. Ja loppuivat ja taas kahden viikon päästä alkoivat. Eli ainakin nyt ovat epäsäännölliset, mutta tämä tosiaan nyt synnytyksen jälkeen. Saas nähdä milloin kierto normalisoituu...

vieras
Erittäin huono kokemus mulla tästä, mutta samoin kyllä kaikesta muustakin hormonaalisesta ehkäisystä. (kutakuinkin kaikki kokeiltu).

Mullekin sanottiin että menkat jäävät varmaan kokonaan pois... alkuun ne jäivätkin. Kunnes ne alkoivat, kestivät viikon kuten normisti, ja kun vuoto alkoi vähentyä, ne alkoivat uudestaan. Näin viikon jaksoissa kuukauden ajan, ihan kuin neljät menkat putkeen. Alussa voi olla epäsäännöllistä vuotoa, sanoi terkka kun kävin valittamassa huonoa oloa runsaan vuodon johdosta. Kolmisen kuukautta meni sitten taas ihan mukavasti, kunnes sama toistui, neljän viikon menkat. Hemppa tipahti, olin ihan valkoinen ja huimasi ja väsytti koko ajan. Silloin päätin että nyt se kapseli lähtee....

Yhteistyössä