Iholla. Marian äiti on ihan kamala ihminen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En ole nähnyt kuin tämän jakson, mutta oli vaikea asettua näiden marioiden ja reinojen asemaan. Tuntuu, että mies oli vain jotenkin etäisesti sitoutunut lapsiin, ja äiti taas oli kuin pieni lapsi itsekin.

En tiedä miksi ihmeessä he asuvat isoäidin huushollissa, mutta sekin minusta saa tilanteen näyttämään siltä, että nämä vanhemmat eivät oikein itsekään ole vielä aikuistuneet ja itsenäistyneet.

Ja kieltämättä tämän Marian puhetyyli oli ihan mahdottoman rasittava. Saisin varmaan hepulin pidemmän päälle hänen kuuntelemisestaan.

Sitten hauskoja pieniä käytännön eroja tavoissa hoitaa lapsia: me laitoimme lapset aina päiväunille omiin sänkyihinsä, jotta ei tarvinnut pelätä, että tippuvat sohvalta tms. Sitäpaitsi itse menin aina myös heti nukkumaan päiväunet, kun lapset nukahtivat enkä jäänyt sohvalle nuokkumaan. =)

Viimeksi muokattu:
Sydämmellinen? Kauanko oot seurannut sarjaa.. Aika jännä käsitys sydämellisestä, ellet sitten tunne jäbää ihan henk.koht. :D

En tunne henk.koht. ja olen katsonut jokaisen jakson, kuuluu ehdottomasti kevään parhaisiin sarjoihin. Ja kyllä minusta Reino on sydämellinen, välillä toki räväkkä, äkkipikainen ja tulinen, mutta eivät nämä sulje pois ihmisen sydämellisyyttä. Katoin justiinsa tässä illalla sen synnytysjakson ja tuon eilisen uudestaan.

[QUOTE="Jenis";26121345]Ok. Oon vähän kiihtyneessä tilassa kun mun nauhoitus koko tän viikon jaksoista on jotenkin korruptoitunut, enkä nyt pääse näkemään mitä täällä kohutaan ;D[/QUOTE]

Katsomo? Sieltä näkee kaikki jaksot. :)

[QUOTE="Jenis";26121345]Ok. Oon vähän kiihtyneessä tilassa kun mun nauhoitus koko tän viikon jaksoista on jotenkin korruptoitunut, enkä nyt pääse näkemään mitä täällä kohutaan ;D[/QUOTE]

Ymmärrän, että on paniikki päällä vähemmästäkin! Viikon puheenaihe näköjään, olen ylpeä kun kerrankin katsoin sen ja pystyn osallistumaan keskusteluun. :D

Kuka teistä tekis tollaista läheisilleen kuin toi Maria? Sinne vaan kuvanauhalle miehen kiukuttelut ja oman äidin uupumiset; äidin joka hyvän hyvyyttään majoittaa koko s-n luuserisakkia nurkissaan. Minä olen kyllä nähnyt alkujaksoissa myös pätkiä joissa mamma hoitaa lasta, mutta eipä se maria niin kovin paljon ole sitten ilmeisesti niitä asioita viittinyt kuvata. Itsestäänhän hän nyt tässä yrittää hyvää kuvaa antaa, mutta minusta vaikuttaa todella aika rasittavalta ihmiseltä, sekä tyttärenä että vaimona - ehkä äitinäkin. Ja arkkitehdiksi en tuota naista ainakaan itselleni palkkaisi.

Mä tykkään Mariasta ja Reinostakin, vaikka Reino näyttääkin ajatuksensa ja tunteiden skaalan miettimättä ja suodattamatta. Marian äiti ehkä yrittää osoittaa ja "pakottaa" myös Reinoa tajuamaan perheen tilanteen ja auttamaan vaimoaan..mutta siitä huolimatta mulle on jäänyt kyllä Marian äidistä myös hiukan kylmä kuva.

Oikeasti, miten kukaan kehtaa ketään kutsua kamalaksi? Siis tuntematonta ihmistä, häntä tuntematta lainkaan? Aikuiset ihmiset, miten teidät on kasvatettu?? Puhutte ihmisistä ketkä ovat laittaneet itsensä likoon, antaneet sisimpänsä tv:seen. Herkät asiat, riidat, lapsen syntymät jne.

Itse sarjaa olen katsonut vähän sieltä täältä. Tykkään tosi paljon siitä perheenäidistä joka haaveilee kaupunkielämästä. Jotenkin samaistun häneen, vaikka asummekin ihan maalla. Itse kaupungistä lähtöisin sekä olen asunut useita vuosia eräässä Euroopan isoimmista kaupungeista. Lapsiakin meillä riittää ja vaikkei taloudellisesti painitakaan samassa sarjassa, niin jollain tapaa tuntuu niin tutulta hänen pohdiskelunsa ja oman itsensä hetkittäinen etsintä.

Marian ja Reinon tapauksessa ihmettelen että eivätkö ihmiset näe noiden letkautusten taakse? Otatte kaiken ihan sanasta sanaan, faktana. Heillähän tuntuu olevan ihan omanlaisensa huumori, puhuvat suoraan asioista ja rakastavat toisiaan. Mitä joku Marian puhetyyli tähän liittyy, jokainen on oma itsensä. Reino on taiteilijasuvusta, samoin ilmeisesti Maria. Ei se elämä mene aina suunnitelmien mukaan, heilläkin pohdinta päällä esim. olisko talo pitänyt jättää unelmien tasolle. Suurella osalla täällä sarjaa kommentoineista ei tunnu olevan taitoa ymmärtää sarkasmia, noissa heitoissa sitä viljellään ja paljon. Just näitä, lisää lapsia- läppiä. Katsokaa vähän syvemmälle, kuunelkaa sävyjä ja ehkä ymmärrätte itsekin että ei tuossa ole kyse mistään kylmästä parista, vaan suurella sydämellä elävistä ja toisiaan ja perhettä rakastavista ihmisistä.

Kaikkea hyvää sarjan henkilöille, rohkea veto ottaa kamerat elämään mukaan.

Ja sille joka ihmetteli miten ei kuvata sitä tai tätä, ehkäpä kuvamateriaalia on tuhansia tunteja ja leikkauspöydällä kasataan ne kaikkein puhetta herättävimmät yms..

Kyllä mullekin on jäänyt siitä äidistä kylmä kuva. Tuossakin jalkahieronta-tilanteessa olisi voinut todeta, että juon eka kahvit ja tulen sitten, jolloin Maria olisi jäänyt tyytyväisenä odottelemaan. Tai todeta että en jaksa nyt eikä mitään epämääräistä "juon nyt kahvit" joka ei kerro ollenkaan että tuleeko hieromaan vai ei :D Sillähän se Maria varmaan uudestaan ruinasi kun ei tuosta ekasta kommentista irronnut sitä varsinaista vastausta.

Toki pitää muistaa se, että ei tuo tilanne mikään helppo ole sille äidillekään. Kuitenkin pieni asunto, jossa asuu nyt 5 ihmistä ja tavaraa on todella paljon (joissakin jaksoissa näkynyt ne vaate- ja tavarakasat). Lisäksi hänellä on varmaan itselläkin töitä, joten tuon ikäisenä sitä ei töiden jälkeen varmasti jaksakaan hoitaa noin pieniä lapsia kovin usein. Ja se kommentti, että Reinonkin pitäisi osallistua, oli ihan totta.

Mulle ei tulis pieneen mieleenikään pyytää äitiä hieromaan jalkoja vaikka olis kuinka kipeät kintut...
Kyllä se äiti vaikuttaa vähän kylmältä, mutta niin noi keski ikäiset elitisti naiset on kaikki. Ja luultavasti noissa tilanteissa sillä on jo valmiiksi pinnakieällä....

No minä en menisi kyllä tuomitsemaan jotain ihmistä kamalaksi vain tuollaisten pikkupätkien perusteella. Ihan kenet vaan saisi vaikuttamaan kamalalta, jos kuvaisi vaan kiukutteluja ja tiuskimisia. Ja uskon että varmasti stressaa kun joutuu pitämään tuollaista poppoota nurkissaan. En kertaaikkiaan ymmärrä, minkä ihmeen takia Nordinit ovat tunkeneet Marian äidin nurkkiin, kun suurin osa taloa rakentavista asuu jossain väliaikaisasunnossa, jotkut jopa asuntovaunussa.

Alkuperäinen kirjoittaja Anonyymitär;26122467:
No minä en menisi kyllä tuomitsemaan jotain ihmistä kamalaksi vain tuollaisten pikkupätkien perusteella. Ihan kenet vaan saisi vaikuttamaan kamalalta, jos kuvaisi vaan kiukutteluja ja tiuskimisia. Ja uskon että varmasti stressaa kun joutuu pitämään tuollaista poppoota nurkissaan. En kertaaikkiaan ymmärrä, minkä ihmeen takia Nordinit ovat tunkeneet Marian äidin nurkkiin, kun suurin osa taloa rakentavista asuu jossain väliaikaisasunnossa, jotkut jopa asuntovaunussa.

Nehän asui alunperi vuokralla, mutta sitten ne muutti jo sinne talolle, kun osa siitä valmistui. Sitten talon valmistuneesta osasta löytyi hometta ja sen takia niiden piti heti muuttaa sieltä pois. Home poistettiin ja kämppä ionisoitiin ja nyt ne vissiin odottaa tuloksia, että voiko ne muuttaa takas.

Nehän asui alunperi vuokralla, mutta sitten ne muutti jo sinne talolle, kun osa siitä valmistui. Sitten talon valmistuneesta osasta löytyi hometta ja sen takia niiden piti heti muuttaa sieltä pois. Home poistettiin ja kämppä ionisoitiin ja nyt ne vissiin odottaa tuloksia, että voiko ne muuttaa takas.

Kyllä he asuivat ennen talolle muuttoa jo Marian äidillä, ovat asuneet muistaakseni parisen vuotta, se sanottiin jo ihan ekoissa jaksoissa. Käsitin että siis talon rakennuksen ajan ovat asuneet Marian äidillä. Olenko käsittänyt ihan väärin?

Jos olen käsittänyt oikein, niin tuota en kyllä ymmärrä, enkä ole ikinä kuullut vastaavaa. Tiedän monia jotka ovat rakentaneet/rakennuttaneet oman talon, ja ihan kaikki ovat asuneet omineen eivätkä vanhempiensa nurkissa, varsinkaan pienehkössä kerrostaloasunnossa jos on perhettä.

Eikö se Maria joissain jaksoissa sanonut, ettei niillä ole koskaan ollut omaa kotia? Siis käsitin sen niin, ettei koskaan ole asuneet yhdessä jossain, kahdestaan Reinon kanssa, en sitä ettei ole ollut omistusasuntoa...

[QUOTE="aapee";26120572]Ai "aina käytettävissä"? Oma tytär itkee väsymystään ja pyytää äitiään hieromaan jalkojaan. Ja äiti raivoaa jossain että "mä juon nyt kahvini". Ihan kuin tytär ois vieläkin jokin pieni lapsi, joka vaan kitisee ja vinkuu. Sama oli aikaisemmassa jaksossa jossain.. kun Maria oli käymässä talolla ja palasi takaisin, niin se vauva oli äitinsä sylissä. Makasi jalkojen päällä, eikä se äiti mitenkään pidellyt sitä. Ja alkoi heti valittamaan, miten rankkaa oli olla niiden kahden kanssa. Vaikka vauva nukkui hiljaa ja se Fidel touhusi hiljaa vieressä. Ihan tosi rankkaa, joo. Ei sympatioita.[/QUOTE]

Sä et tiedä, miten paljon sinäkin päivänä tuo äiti on joutunut niitä marian lapsia hoitamaan ja oli varmaan väsynyt. Kun siinä tilanteessa toinen vielä tulee ruinaamaan jotain jalkahierontaa, niin ei ihme, että hermot menee.

Marian äiti on tehnyt jo "Oman osansa", eli kasvattanut lapsensa aikuiseksi ja nyt hän joutuu kasvattamaan vielä mariankin lapset omassa kodissaan. Ja ainakin videoiden perusteella Maria vain valittaa ja haukkuu äitiään, eikä osoita lainkaan kiitollisuutta avusta, jota äidiltään saa.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
[QUOTE="...";26122651]Sä et tiedä, miten paljon sinäkin päivänä tuo äiti on joutunut niitä marian lapsia hoitamaan ja oli varmaan väsynyt. Kun siinä tilanteessa toinen vielä tulee ruinaamaan jotain jalkahierontaa, niin ei ihme, että hermot menee.

Marian äiti on tehnyt jo "Oman osansa", eli kasvattanut lapsensa aikuiseksi ja nyt hän joutuu kasvattamaan vielä mariankin lapset omassa kodissaan. Ja ainakin videoiden perusteella Maria vain valittaa ja haukkuu äitiään, eikä osoita lainkaan kiitollisuutta avusta, jota äidiltään saa.[/QUOTE]

Aivan.

Moniko teistä olisi iloinen ja reipas ja auttavainen jos äiti tai anoppi muuttaisi teille epämääräisiksi ajaksi? Minä en ainakaan, vireille puolin ja toisin on erikseen.

Mutta kun hommassa ei ole alkua eikä loppua, eikä voi vaikutta omaan elämäänsä eikä suunnitella mitään. Rahaakin kuluu ihan eri tavalla kuin on suunnitellut.

Luulisin että Marian äiti on äitinä ollut kovinkin lempeä ja läsnäoleva; täähän näkyy siitä miten Maria omia lapsiaan kohtelee, ja siitäkin miten luottavaisena hän sitten kyörää koko sakkinsa takaisin äidin luo kun itse suunniteltu ja rakennettu (!!!!!) kämppä rupeskin kasvamaan itiöitä...

Mutta tosiaan, minusta tuosta näkyi, että tosi väsynyt on Marian äiti tuossa vaiheessa. Nelihenkinen perhe, samassa asunnossa kuin itse, itsellä ikä jo sellainen että varmaan tosiaan lepäisi, ja ehkä vielä vähän voisi seurustella jonkun miehenkin kanssa... mutta milläs seurustelet tai elät omaa elämää kun tytär valtaa perheineen kaiken tilan. Kukakohan siellä tekee porukalle ruoat, pesee pyykit... ainakin Maria itse näytti olevan vähän ulalla silloin kun omaa asuntoa hetken asuivat ja piti pestä pyykkiä ja hoitaa lapsia samaan aikaan.

Onko ihme jos äiti on välillä tyly. Jos ei linnunpoikanen lähde pesästä lentämään niin lintuemon pitää se tönäistä reunalta alas, ja tässä taidetaan katsella vähän tämäntapaista tilannetta.

• Tykkää
Reactions: Anatolia

Yhteistyössä