ihokarvoista vauvojen ja aikusten...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apinaemo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apinaemo

Vieras
Olen tosiaan itse tod.kin apinalle sukua ja nyt sitten kovasti toivon ettei vauvani 2,5 kk ole perinyt minun ylikarvaista ominaisuuttani, mutta tottakai on.

Tiedän että jonkun mielest on turhamaista ja tyhmää miettiä näin tyhmää kun ihokarvoja, mutta jos näkisit minut tietäisit miksi kärsin tästä ja toivon ettei tyttöni joutuisi kärsimään myös.

Kysymys kuuluu, että mikä karvoitus on normaalia? Onko normaalia että 2.5 kk ikäisellä tyttövauvalla kasvaa tummaa karvaa korvissa, vaaleaa karvaa kasvoissa otsalla, ylähuulen päällä kuin "viiksinä" ja leuassa, oikeastaan pientä vaaleaa karvaa on koko kasvoissa, samoin sormissa...

Oon miettinyt samaa, koska myös itsellä karvoitus aikas runsasta. Minulla kohta 1,5v. tyttö jolla myös ihan pienenä kasvoi korvissa karvoja. Ne hävisivät kuitenkin aikaa myöten.

Koska asialle ei varmaan hirveästi nyt kannata/voi tehdä mitään, niin viimeistään murrosiässä voi sitten ainakin kertoa vaihtoehdoista jos karvat kovasti häiritsevät. Minua kun ei kukaan koskaan valaissut tässä asiassa, niin tajusin vasta hyvin myöhään, että niille voi tehdäkin jotain. Mutta silloin ei tosin ollutkaan vielä muodissa tämä kaikki-karvat-pois-meininki.

Muuten en kyllä osaa vastata kysymykseesi millainen karvoitus on normaalia.

Yhteistyössä