Ihmisten hirveä viha maahanmuuttajia kohtaan, mutta..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entiiä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

entiiä

Vieras
onko kukaan ajatellut asiaa niin, että ollaanko me valkoiset syypää siihen, että he joutuvat lähtemään kotimaastaan? Siis mä oon tätä pohtinut että esim. Afrikassa on näitä luonnonrikkauksia, timantteja ym. mutta taitavat mennä muiden kuin afrikkalaisten taskuun nämä tuotot.. Siis että eikö sit olis järkevintä antaa heidän pitää rikkautensa ja vaurastua nillä ja sittenhän tänne ei olis niin kamalaa virtaa tulossa köyhiä..? Siis annettais olla..He siellä ja me täällä..

Ei se valkoinen siellä harrasta mitään syrjintää tai muutakaan, itse ne on raisteja viimeisen päälle oman maan kansalaisia vastaan.
Tiedätkö yhtään mustien maata jonne olisi mennyt valkoihoinen ja pärjännyt niin hyvin että siitä olisi jotain kertomista?

Apua on kehitysmaihin viety jo vuosikyimmkeniä, mutta tulokset ovat heikot, kun mitään ei viitsitä itse tehdä. Odotetaan vain käsi ojossa lisää apua. Suomikin nousi sotien jälkeen suosta kovalla työllä. Sotakorvaukset maksettiin kansan selkänahasta repimällä. Eipä tullut kukaan muu auttamana suomalaisia, vaan itse tämä yhteiskunta rakennettiin.

Täysin samaan on ollut mahdollisuus kehitysmaillakin viimesten vuosikyimmenten aikana, mutta seillä tykätään enemmän keskittyä toistensa tappamiseen (heimosotiin) ja pieni vähemmistö rohmuaa kaiken avun ja aineellisen hyvän omiin taskuihinsa. Tyypillinen esimerkki tästä on Somalian tilanne.

Maat voisivat ihan itse koulutuksen avulla tehdä toimivat hallinnot ja kehittää kaupankäyntiään ulkomaiden kanssa. Niin muutkin ovat tehneet ja nousseet rikkaiksi maiksi. Vaan eipä näitä tunnu kiinnostavat, vaikka kaikki edellytykset olisi samaan.

No asioihin vois tietysti perehtyä ensin. Aloita vaikka kirjoittamalla Googleen Somalia ja wikipediasta voit lukea pääpiirteet sen historiasta ja vaiheista sekä nykytilanteesta.

Kehitysavustahan on tiedetty jo pitkään, ettei se auta vaan luo vaan enemmän ongelmia.

Mä siis tarkoitan näitä kupari, timantti ym. varoja joita Afrikan mailla osalla on runsaasti. Miksi he eivät hyödy näistä vaan rahat menevät muualle ja Afrikka köyhtyy entisestään?

Esim. http://areena.yle.fi/tv/1716415

Joo joo, en ole mikään lukenut ihminen enkä ole mitään suurempaa mieltä tästä maahanmuutosta..en siis puolesta enkä vastaan.

Mä vaan mietin.. Olis mielenkiintoinen keskustelun aihe minusta.. Vaik tappeluks se tääl varmaan menee.. :)

Alkuperäinen kirjoittaja entiiä;28933881:
Kehitysavustahan on tiedetty jo pitkään, ettei se auta vaan luo vaan enemmän ongelmia.

Mä siis tarkoitan näitä kupari, timantti ym. varoja joita Afrikan mailla osalla on runsaasti. Miksi he eivät hyödy näistä vaan rahat menevät muualle ja Afrikka köyhtyy entisestään?

Esim. Köyhyys - miksi?: Afrikkaa ryöstämässä | Tv | Areena | yle.fi

Itse uskon, että afrikkalaiset on yleisesti ottaen vähän erilaisia luonteenlaadultaan. Siellä ihmiset keskittyvät enemmän siihen yksinkertaiseen elämään ja perhe ja suku on todella tärkeitä. Ehkä siellä ei ole sellaista halua ja motivaatiota, kunnianhimoa tms. kehittää valtiota, teollisuutta jne.
Tässä muuten dokkari myös aiheeseen liittyen:
Ulkolinja: Afrikan upporikkaat valtiaat | Tv | Areena | yle.fi

Minusta tässä ei oikein logiikka toimi. Ihmiset eivät ole mitään ihonvärin mukaan toimivia kollektiiveja, jonka pohjalta esim. suomalaiset olisivat vastuussa siitä mitä joku (mahdollisesti valkoihoinen) tekee Afrikassa.

Se on kuitenkin suomalainen veronmaksaja joka maksaa enemmän veroja sen vuoksi, että tänne tulee väkeä Afrikasta ja muualta paremman elintason toivossa.

• Tykkää
Reactions: Data
Minusta tässä ei oikein logiikka toimi. Ihmiset eivät ole mitään ihonvärin mukaan toimivia kollektiiveja, jonka pohjalta esim. suomalaiset olisivat vastuussa siitä mitä joku (mahdollisesti valkoihoinen) tekee Afrikassa.

Se on kuitenkin suomalainen veronmaksaja joka maksaa enemmän veroja sen vuoksi, että tänne tulee väkeä Afrikasta ja muualta paremman elintason toivossa.

mä muotoilin tuon väärin...

Tarkoitin siis länsimaalaisten toimintaa, sitä että rikkaudet viedään muualle eikä niistä makseta asiaankuuluvasti.

Siis ihan vaan maalaislogiikalla että jos siellä Afrikassa kaikki raha kupataan muualle, niin onko vaihtoehtoja kun tulla tänne?

Alkuperäinen kirjoittaja entiiä;28933977:
mä muotoilin tuon väärin...

Tarkoitin siis länsimaalaisten toimintaa, sitä että rikkaudet viedään muualle eikä niistä makseta asiaankuuluvasti.

Siis ihan vaan maalaislogiikalla että jos siellä Afrikassa kaikki raha kupataan muualle, niin onko vaihtoehtoja kun tulla tänne?

länsimaalainen on väärä sana vaan isot toimijat, yritykset kansallisuuteen katsomatta..

Suomi ylläpitää niin anteliaasti maahanmuuttajia että eipä niillä oikein ole muuta vaihtoehtoa. Itse heimpäälliköt siellä Afrikassa niitä timantteja sieltä kerää, kukaan ei saa mitään, lähipiiri elää yltäkyläisyydessä ja ne duunarit hyvä jos vettä juotavaksi.

"Ihmisten hirveä viha" on myös minusta todella liioitellusti sanottu.
Ehkä monia vain tympii nykyinen maahanmuuttopolitiikka ja suoraansanottuna hirvittääkin, koska sen seuraukset esim. Ruotsissa ovat näkyvissä.

[QUOTE="vieras";28934004]"Ihmisten hirveä viha" on myös minusta todella liioitellusti sanottu.
Ehkä monia vain tympii nykyinen maahanmuuttopolitiikka ja suoraansanottuna hirvittääkin, koska sen seuraukset esim. Ruotsissa ovat näkyvissä.[/QUOTE]

No mun "ystävä"piirissä kyllä on ihan vihaa, siksi käytin tuota ilmaisua..

[QUOTE="vieras";28933882]Valkoinen länsimaalainen noin 30-vuotias mies on syyllinen kaikkeen mitä maailmassa tapahtuu.[/QUOTE]

Valkoinen, länsimaalainen ja hetero 30-vuotias mies.

Suurin osa meistä on esim. sitä mieltä, että suomalaiset suuryhtiöt eivät saisi tuhota sademetsiä. Niin ne kuitenkin tekevät kiihtyvässä määrin, emmekä voi sille mitään koska meillä ei ole oikeata demokratiaa. Poliitikot ajavat suuryhtiöiden ja kansantalouden kasvun etua vaikka maapallo tuhotaan sillä.

Yhteistyössä