ihmissuhteiden vaikutus lapseen

  • Viestiketjun aloittaja avuton
  • Ensimmäinen viesti
avuton
kertokaa mielipiteenne voiko ihmissuhteet vaikuttaa lapseen esim.kehityksellisesti ja muutenkin?? minulla reilu kaksi vuotias lapsi ja seurustelen miehen kanssa joka ei ole lapseni biologinen isä, mutta on ollut kuitenkin lapsen syntymästä asti ollut mukana kuvioissa ja asunut kanssamme. mies sanoo itseään lapselle isäksi mutta itse en vaan olen kertonut hänelle oikeasta isästä ja olemme kerran käyneet oikean isän luona kylässä. voiko tälläiset asiat vaikuttaa niin suuresti lapsen ajattelumaailmaan että se tuottaa kehityksellisiä "häiriöitä" esim. puheentuotosta?? tilanne on todella monimutkainen, mutta onko ajatuksessa mitään järkeää vai onko se liian kaukaa haettu syy, niukkaan puhumiseen.
 
nanneli
Kyllähän ihmissuhteet voivat mun käsityksen mukaan lapseen vaikuttaa ainakin jollain tavalla. Se miten ne vaikuttaa riippaa varmaan aika pitkälti lapsen iästä, luonteesta ja vanhempien tuesta. Enempää en valitettavasti osaa sanoa :\|
 
Äitskäläinen
Ihmissuhteiden vaikutukseen en osaa sanoa paljoakaan, mutta jos lapsi on vasta reilu 2v niin ei varmaan kannata vielä ihan kauheasti huolestua puheen vähäisyydestä lapset kun kehittyy niin omaa tahtiaan.
 

Yhteistyössä