Ihmisillä on hämärtynyt kirppiksen tarkoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja winhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Ja minä taas en ymmärrä ollenkaan sitä, että miksi se on ostajan ongelma, jos joku haluaa iltakaudet pestä ja silittää vaatteita kirpparille. Ei minua ostajana kiinnosta, kuinka aikaavievää puhaa se on. Ainoa asia, joka kiinnostaa, on se, että hinta-laatusuhde on kohdillaan.

Näinpä :D
Toki jokainen voi pyytää vaikka millasia hintoja, muttei kannata ihmetellä jollei kauppa käy..
Itse kun vien kirpparille tavaraa, koitan laittaa sellasia hintoja, et tosiaan pääsisin niistä kamoista eroon. Mä inhoon raahata niitä taas takasin kotiin. Ja aina olen siitäkin huolimatta päässyt reilusti plussalle vaikka sen lähes 30 euron viikkomaksun olen maksanutkin.

ketjua sen kummemmin lukematta... kyllä se ahneus on ihan molemminpuolista, kalliilla pitäis myydä ja halvalla pitäis saada.

johtuu mielestäni kulutushysteriasta (johon ihan itsekin syyllistyn). vaatteet ja tavarat menee vaihtoon aika nopeasti, vaikka kunnossa ei mitään moitittavaa olisikaan. ja onhan se siinä mielessä ymmärrettävää, että jos on kerran käyttänyt jotain vaatetta ja maksanut siitä maltaita, ei viitsisi ihan eurolla myysä. ihan jo sen vaivannäönkin takia, mitä kirppispöydän pitäminen vie.

Mäki maksan mieluusti ihan kohtuu hinnan hyvä kuntoisesta vähän käytetystä vaatteesta, mutta EN likaisesta/vinttyneestä vaatteesta edes sitä pientä hintaa!
Itse ostan lähinnä (toki järki kädessä) vain ja ainoastaan hyväkuntoista sellaista tavaraa mitä oikeasti tarvitsen! En vaatetta vain sen halvan hinnan takia vaik olis kuin hyväkuntoista, jos en tarvitse

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja Huom:
Ja minä taas en ymmärrä ollenkaan sitä, että miksi se on ostajan ongelma, jos joku haluaa iltakaudet pestä ja silittää vaatteita kirpparille. Ei minua ostajana kiinnosta, kuinka aikaavievää puhaa se on. Ainoa asia, joka kiinnostaa, on se, että hinta-laatusuhde on kohdillaan.

Sepä se. Siksi on turha odottaakaan, että joku viitsisi sen vaivan nähdä, että ostaja saisi ilon ostaa halvalla tavaraa. Mutta täähän on perisuomalainen näkökanta: mikään ei saa maksaa mitään ja varsinkaan työstä ei pidä maksaa yhtikäs mitään!

Kyllä minä työstä mielelläni maksan, mutta siinä en näe mitään järkeä, että pitäisi maksaa esimerkiksi 7 euroa jostain collegepaidasta siksi, että tuote on huolella pesty ja silitetty, koska joka tapauksessa se lentää kotona samantien pesukoneeseen.

Itse ainakin jätän vain sitten ostamatta ne kalliit käytetyt vaatteet kirpparilta, jos koen, ettei ole mitään järkeä sillä hinnalla ostaa. Sen sijaan harmittaa huutiksen kautta ostamisessa se, että vaikka joku vaate olisikin halpa niin ne postikulut siihen päälle niin ei monestikaan kannata huutaa :|

Mä suhtaudun kirppiksellä ostoksiin niin, että ne pitäisi saada suhteellisen edullisesti. Viimeksi käydessäni löysin jakun, jonka hinta ei mielestäni ollut ihan kirppishintainen. Jätin ostamatta ja kävelin hetken matkaa poispäin. Sitten aloin miettiä, että mä tarvitsen asiakastapaamisia varten uuden jakun. Voin ostaa sellaisen kaupastakin, löytää ehkä vieläkin kivemman kuin se kirppiksen jakku. Eli voin odottaa seuraavaa sellaista päivää, jolloin ylipäätään ehdin kauppoja kiertelemään. Kiertää useissa kaupoissa, ähkiä ja puhkia sovituskopeissa, tuskailla sitä peilistä ilkkuvaa Miss Piggyä ja jatkaa etsimistä. Yhtäkkiä sen kirppisjakun hinta ei tuntunutkaan enää niin pahalta ja kävelin takaisin ostamaan jakun :D

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Käytetty vaate on aina käytetty, emmää toisen oksennustakaan syö!

mut jos tarpeeksi halvalla saat, niin sittenkö se kelpaa? :xmas:

vai miten tää kommentti liittyi tähän keskusteluun.?
ILMATTEEKSI PITÄISI SAADA KUN ITSEKIN ANNAN ILMATTEEKSI.

Mä kävin muutamia kertoja Suomessa asuessani kirppiksillä, enkä ikinä ostanut mitään. Pääosin huonoa tavaraa kalliilla hinnalla.
Nyt asun Tanskassa ja kiertelemme viikonloppuisin kirppiksiä koko perheen kanssa ja kaikki tykkää :). Siitä on tullut meidän tavallisin tavaran hankintatapa. Aina löytyy jotain, yleensä tavarat on hyväkuntoisia tai sitten oikeesti vanhoja (antiikkia ja kunnostettavissa) ja hinnat on kohdallaan.

Yhteistyössä