ihmisiin tutustuminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pia
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pia

Aktiivinen jäsen
27.05.2004
2 678
0
36
mistä te löydätte ystäviä, jotka on edes jollain tasolla samanhenkisiä ku te?
me asutaan pienellä paikkakunnalla ja täällä ei ole ketään/mitään. vanhoja ystäviä ei ole jäljellä...

olis niin kiva löytää joku kellä olis samankaltainen ajatusmaailma..
ja olis kiva löytää samanhenkinen kaveripariskunta jolla olis lapsia, olis mukavaa joskus esin grillata yhesä ym..

Mistä niitä löytyy?

Meillä vähän sama ongelma, miehellä on kavereita, muttei ole kaveriperhettä, josta löytyisi jokaiselle kaveri. Vaikea lähteä pienellä paikkakunnalla tutustumaankaan kehenkään...

Miullakaan ei oikeen oo kavereita kellä olis lapsia, ja noitten muutaman lapsettoman kaverin suunnitelmat on yleensä semmoisia että lapsenvahtia on aina etsittävä..ja muutenkin tuntuu että on jutuista ihan ulkona, ehkä jo siksikin kun kotiäitinä on ollut, eikä paljoa kotoa liikuskele. Oma moka tietty, mut yksin on niin vaikee lähteäkään minnekään.

Ja onhan siinä sitten sekin,että ku oon niin ujo, niin senkään takia en oikeen saa juttua aikaseks..

Samanhenkisiin? Voi olla todella vaikeaa :) Riippuu tietysti miten yleinen ajatusmaailmasi on ja missä sellaiset tykkäävät käydä. Itselle lähimmät löytyisivät varmaan yliopistojen kahvioista.

Mulla on sama homma. Opiskelujen perässä muutin paikkakunnalle ja löysin miehen. En ole edes opiskelujen parista löytänyt sopivia ystäviä, en ees oiken semmosia kahvikuppikavereita. Opiskelen siis yhä. Kaikki ovat joko minua vanhempia ja heillä on lapsia=ovat kotona perheensä kanssa kaikki vapaa-ajat (kuuluvat näihin tapauksiin) tai sitten he ovat minua nuorempia sinkkuja=bilettävät vain käytännössä..ite kuulun just välimalliin. Olen parisuhteessa ja ei ole lapsia..ja ei kiinnosta biletys, vaan ehkä joku lenkkiseura ja kahviseura jne.

Ja oon vielä todella sosiaalinen, mutta minkäs teet, kun on vastaan sattunut juuri näitä ihmisiä, joilla se vapaa-ajanvietto on hyvin erilaista..

Ajattelin aloittaa tässä semmosen ryhmäharrastuksen, jospa siitä ois ainakin porinakaveria jos ei muuta. KUntosalilla jne käynkin, mutta niissä ei oikein ole sellaista..

Kotikaupungissa ystäviä sit ois, mutta kun muuten viihdytään täällä ja miehellä on työ täällä (jota on siis vaikea siirtää, oma firma jne..tai ainakin vaikea siirtää tässä taloustilanteessa).

Täällä myös vähän saman suutanen ongelma. Ollaan uudella paikkakunnalla ja ketään en tunne täältä. Olen itse laitellu ilmoituksia ja ketjuja lukenu mut eipä oo ketään vielä vastaan tullu kenen kanssa ois parii kertaa enempää jutellu.

Alkuperäinen kirjoittaja Data:
Samanhenkisiin? Voi olla todella vaikeaa :) Riippuu tietysti miten yleinen ajatusmaailmasi on ja missä sellaiset tykkäävät käydä. Itselle lähimmät löytyisivät varmaan yliopistojen kahvioista.

sepä se :)

mä voisin kuvitella löytäväni ees hiukka samanhenkisiä ihmisiä esin reggae-bileistä :) mutta kun oon nykyään ujo, en tutustu ihmisiin ja jotenkin tuollaisista paikoista ei ehkä ihan ystäviä löydy/siellä ystävysty :D
ja kun tommosia tapahtumia ei oo ees meiän lähikaupungissa..

Ja mulla itellä ei tartte olla ees samanhenkinen, ku on kuitenki niin erilaisia kavereita kaikki muutkin. Mutta se, että oikeesti sitä ihmistä kiinnostais käydä vaikka kävelylenkillä tai kuntosalilla tai vaikkapa ees kahvilla tms. Mut tämmösiä ei oikeen ole, et se on joko heti se baari tai sitten he ovat kotona lastensa kanssa..

Missä milloinkin. Olen löytänyt täältä, olen löytänyt töistä, koulusta jopa junasta olen löytänyt ystäviä. Ja viimeisimmän löysin kauneushoitolasta! :D Ihmisiin voi tutustua missä vain, kunhan vain aukaisee suunsa.

no ei nyt ihan samanlaisia tarvi olla :D
mut olis kiva että ajatusmaailmat kohtais ees jossain määrin =)

esim. mun haaveena on muuttaa maataloon ja ottaa elukoita esim. vuohia, mua ei kiinnosta biletys/baareissa juokseminen, hyvissä tansseissa jossa hyvä esiintyja niin käyn mielelläni..kaikki tutut tuntuu pitävän mua hulluna kun viihdyn lasten kaa kotona ja haaveilen mahdollisimman omavaraisesta elämästä.
Olis kiva istua iltaa kavereiden kanssa, höpista ja grillata, kattoa kun lapset leikkii :)
ja sit välillä käydä porukalla tansseissa :)

No ite oon esmmonen sosiaalinen että juttelen ja ihmiset vielä viihtyy mun seurassa. Mutta jotenki se jää aina siihen sit. Ku se on vähä jotenki vaikee pyytää puhkanrota jonku lyhyen tuttavuuden jälkeen. Eiks tää oo vähän sama, ku kumppanin etsiminen =D Alkaa kuulostaa siltä.

Mut ite saatan eri kursseilta monestiki löytää ihmisiä, joiden kans paljo juttelen jne..mutta kun kurssit saattaa olla lyhytkestoisia ja eri koululla (kun on useampi piste meidän amkis)..niin sekin vähä vaikeuttaa. Jotenki se on vaikee pyytää mitään nrota tms, mistäs sitä siitä tosiesta tietää, että mitä tykkää.

Sitten mulla on joku hassu luottamuspula..eli en oikeen haluais kertoa itsestäni kovin läheisiä asioita. Siis osia voin kertoa jne, mutten oikein luota sitten nykyisin enää että kertoisin jotain tärkeämpää. Hyville kotikaupungissa asuville ystävilleni kyllä, mutta muille en..

Alkuperäinen kirjoittaja pia:

esim. mun haaveena on muuttaa maataloon ja ottaa elukoita esim. vuohia, mua ei kiinnosta biletys/baareissa juokseminen, hyvissä tansseissa jossa hyvä esiintyja niin käyn mielelläni..kaikki tutut tuntuu pitävän mua hulluna kun viihdyn lasten kaa kotona ja haaveilen mahdollisimman omavaraisesta elämästä.
Olis kiva istua iltaa kavereiden kanssa, höpista ja grillata, kattoa kun lapset leikkii :)

Harrastuskerhojen tai kurssien parista? Joku puutarha tai eläinenhoitokurssi? Esim. biodynaaminen viljely tai joku perinnejuttu, martat?

Mulla taas ongelmaksi on muodostunut se, että olen päivät lasten kanssa jumissa täällä kotona. Mies on töissä, mulla ei ole ajokorttia ja lähimpään sivistykseen on 20 km. Onhan täällä meidän kylälläkin tietty äitejä lapsineen, mutta jotenkin en ole onnistunut tutustumaan kehenkään tervehtimistä ja satunnaista jutustelua paremmin.

Kukahan mutkin täältä kotoa hakisi...

Sama ongelma. Vaikea vaan mennä puistoon ja alkaa juttelee. Seurakunnan jutut ei oo vaan mua varten jne. Muuttanu reilu vuosi sitten isoon kaupunkiin niin välillä on orpo olo jo lastenki takia. Toisaalta olen omalla tavalla erakko luonne mut kuitenkin :)

Alkuperäinen kirjoittaja Data:

Harrastuskerhojen tai kurssien parista? Joku puutarha tai eläinenhoitokurssi? Esim. biodynaaminen viljely tai joku perinnejuttu, martat?

tommoset ois oivia paikkoja varmasti...mutta kun täälläpäin ei oo eikä ees lähellä tommosia :/

Mulla aika samanlaiset toiveet. Kaikki kaverit on joko sinkkuja tai sitte on vaan yksi lapsi, ja viikonloppuna kiinnostaa vaan baarissa juokseminen, mikä mua ei enää kolmen lapsen äitinä pahemmin kiinnosta. Justiin joku grillaaminen ja illan istuminen kotipohalla olis semmonen, joka mua kiinnostais :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Mulla aika samanlaiset toiveet. Kaikki kaverit on joko sinkkuja tai sitte on vaan yksi lapsi, ja viikonloppuna kiinnostaa vaan baarissa juokseminen, mikä mua ei enää kolmen lapsen äitinä pahemmin kiinnosta. Justiin joku grillaaminen ja illan istuminen kotipohalla olis semmonen, joka mua kiinnostais :D

ja sä tietenkin asut jossain tosi kaukana
:whistle:

Mulla on kans, että seurakunta ei näin ateistille oikein sovi. Martat taas..ei varmaan itseä varten. Nuo opiskelujutut ois, mutta ei siellä koskaan tule sitä jutustelua enempää tutustuttua.

Mietin noita harrastuksia, että syksyllä pystyis alottamaan, kun tulee potkunyrkkeilyn alkeiskurssi taas..mutta siinäki ongelmana, että on sen verran kaukana kun tässä muutetaan..et en tiiä tuleeks ongelmaksi se.

Oonki miettiny, et oonko sitten, ku lapsia on niin yksin ja ei ole mitään kahviseuraa :( Mutta sitten oon ajatellu, et onkohan sillon helppo tutustua ihmisiin puisotissa jne? Toisaalta jos luen noita puistotätijuttuja, niin ei ehkä sitten joka paikassa =)

Keski-Suomessa =) En tiedä, onko se kaukana. Ei varsinaisesti, sehän on keskellä =)

Jos asut täs 06-alueella, niinku muistan, niin ehkä meillä olis välimatkaa n. 30-40km :)

Yhteistyössä