Ihmiset "ostamassa" marjoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelee

Vieras
näistä marjanmyyntipisteistä mitä esim. kauppakeskuksissa on. Aikuiset ihmiset ottavat ohimennessään omin luvin vähän maistiaisia, eikä mitään aikomusta kuitenkaan ostaa mitään. Syötäväksi valikoidaan vielä isoimmat ja parhaimmat marjat, eikä siis yksi riitä, ei ollenkaan. Maistiaiskipot on siinä vieressä kuitenkin, ainakin useimmissa kojuissa on. Samoin lapset menevät ihan pokkana kauhomaan kaksin käsin marjoja suuhunsa, usein jompikumpi tai molemmat vanhemmista katsomassa vieressä. Maistetaan vähän näitä, sit vähän noita ja tuosta vielä pari kourallista.

Ettekö te opeta lapsillenne sen vertaa tapoja, että ne marjanmyyntikojut ei ole mitään ilmaisten marjojen pummimispaikkoja? "Saako maistiaisia?" Joo saa. "Saaks lisää? No mä otan tästä nyt vähä." :headwall: En tajua, miten ihmiset on noin moukkia ja kasvattavat vielä jälkikasvunsakin samanlaisiksi...

Aijjaa, en mä ole huomannut tuollaista. No joskus joku mamma tai pappa on ottanut mansikan ja pistellyt sen matkalla poskeensa, eikä selvästi aikomustakaan ostaa mitään. Minusta se on huonotapaista. Itse otan/pyydän maistiaisia vain jos aidosti olen aikeissa ostaa jotain.

[QUOTE="vieras";28552434]Ohhoh. Missä tuollaista? Ite oon saanut maistiaisia vain omenoista. Enkä ole edes huomannut, että on joku maistiaiskippo...[/QUOTE]

Siskon tytär on myymässä marjoja eräässä kauppakeskuksessa, häneltä olen kuullut minkälaisia asiakkaita siinä käy. On tietysti kivoja ja kohteliaita, myös lapsia, mutta ne röyhkeät - niillä ei tunnu olevan mitään rajaa. Ei voi kuin ihmetellä, miten törkeitä ihmiset kehtaa olla. Lapsi lähmii ja vetää marjoja kaksin käsin suuhunsa ja äiti puhuu puhelimeen vieressä, puhelun lopetettuaan sano lapselleen: no niin kulta lähetääs kauppaan, ei me nyt tästä mitään osteta ku nää ei oo kotimaisii. (hyvin näkyi kuitenkin muksulle maistuvan ne ulkomaalaisetkin marjat :whistle: )

[QUOTE="eee";28552755]En ole tuollaiseen ikinä törmännyt. Eihän niitä nykyään edes voi maistaa, kun ovat valmiiksi mitattuna rasioihin, ei niitä isoja laareja enää...[/QUOTE]

Ihmiset kuulemma ottaa niistä rasioista marjoja ihan surutta. Ne jotka haluaa ostaa, joutuvat sit tyytymään vajaisiin rasioihin näiden maistelijoiden takia.

Yhtenäkin iltana joku lapsijoukko mennyt siiihen kojulle ja alkanut vaan lappaa marjoja suuhunsa. Paskasin pikku kätösin. Yhdessä sitten räkättivät ja juoksivat karkuun. Ja ihan aikuiset ihmisetkin käyvät syömässä niitä marjoja, sit kitisevät kun eihän näitä viitti ostaa ku ovat niin kalliita eivätkä oo ees kotimaisia, mut hei mä otan maistiaisia vielä tuosta, ja tuosta muutaman, ja tuosta :headwall: