Voihan se olla, että sitten olen tylsä. Vaan miten siitä "tylsyydestä" pääsee eroon ?
Ja hiljainen olen kyllä. Sitä kun tuntuu aina muille ihmisille tapahtuvan niin paljon ja kaikkea ihmeellistä, niin tuntuu niin turhalta ja tylsältä kertoa mitään omasta elämästään, jossa ei tapahdu oikeasti mitään merkittävää ja kertomisen arvoista. (Vai haluaako joku muka oikeasti kuulla siitä, että kaaduin työmatkalla pyörällä)
ei sitä tietääkseni ringissä vuorotellen jutella, että kenelle nyt on käynyt huonoiten. Ensimmäiseksi kun aloitan juttelemaan, kysyn "mitä kuuluu" ...tai seurassa "mitä teille kuuluu" . Siinä toinen huomaa että olet kiinnostunut ja sattaa sanoa, että hyvää tai alkaa kertomaan jotain. Jos vastaus on vain hyvää...voit itse alkaa sanoa...samoin mulle...ja ehkä kertoa...ihan vaan että on niin ihana ilma että olit aurinkoa ottamassa. Ymmärrätkö niin kuin small talkia jossa ei olekaan mitään mielenkiintoista. Small talkin avulla pyritään löytämään jotain yhteistä keskustelukumppanin kanssa. Isommassa seurassa mielenkiintoinen aihe löytyy usein helpommin, mutta vaarana tietysti ettei itsellä ole asiaan mitään sanottavaa. Jos ei ole...voi pyrkiä toiseen aiheeseen, mutta sopivalla hetkelle ja jonkun aihetta sivuavan ettei toiselle tule olo, että hänen aiheensa on tylsä. Voi tietysti ottaa hetkeksi kuuntelijan roolin ja lähinnä myötäillä.
Yleensä tuttujen kanssa mielenkiintoiset yhteiset aiheet löytyvät helpommin, koska toisen tuntee. Monesti ihmisillä on tapana yrittää tutustua toiseen koulutuksen/työpaikan, harrastuksen avulla ihan vaan kysymällä että mitä teet, onko perhettä. Missä päin asutte ja sitä kautta päästä mielenkiintoisempiin aiheisiin vaikka ihan yhteiskunnallisiin ongelmiin tai mihin nyt haluaakaan.
Joskus yhteistä säveltä ei vaan löydy ja on hyvä jättää siihen. Joskus ystävyyssuhde voi syntyä jälkenpäin vaikka siitä kun toinen saa esikoisensa ja löytyy se yhteinen eli lapset. Joskus ero, vaikea parisuhde, yksinhuoltajuus voi olla yhteisiä tekijöitä.
En alkaisi puolitutille tai tuntemattomille alkaa kertoa oudoista tavoista koska ensivaikutelma sinusta voi jäädä vain oudoksi. Jos toinen taas vaikuttaa omalaatuiselta ja puhuu itse vaikka erikoisia, voi toki yhteinen sävel löytyä sitäkin kautta.
Moni ei jaksa kuunnella kissojesi kuulumisia. Jos olet tyyliltäsi ihan eri maata, pukeudut lapsellisesti, tylsästi, säkkeihin voi jollakin raja olla siinä, koska toinen voi ajatella toisen olevan sitä miten pukeutuu. Hymyily on myös ihan toimiva aina. Ihan vaan hymyily muuten vaan ja usein. Huono ryhti, kädet ristissä, hermostunut olemus, voi tehdä sen ettei oikeen osata tutustua. Kovaääninen, äänekäs hirnahtelu, nauru, voi jostain olla hyvin outoa. Joskus on hyvä jättää tälläiset erikoisuudet myöhemmälle kun on jo ystävystytty.
Toisia silmiin katsominen, mielenkiintoisen näköinen, hymyilevä olemus, kaunis omaa persoonaa kuvaava tyyli (joskus liika persoonan Tuominen pukeutumisessa on negatiivista) tekee usein mukavan ihmisen vaikutelman.