Ihmisen kuolemaa ei voi surra jos tämä oli entinen puoliso?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei ymmärrä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Ei ymmärrä

Vieras
Muistui mieleen kun yksi ihminen sanoi joskus, että elareiden menetystä se vain suree kun eräs nainen suri lastensa isän eli entisen miehensä kuolemaa.

Mun mielestä todella rumasti sanottu! Kai sitä nyt voi oikeasti surra vaikka olisikin erottu jo paljon ennen kuolemaa! Ja varsinkin lasten takia suree, kokee heidän surunsa ja suree sitä mitä nämä menettivät! Ei siinä paljon jotkin elatusmaksut paina kun lapset menettävät vanhempansa! Lasten isän kuolema tuli aivan yllätyksenä ja järkytys oli suuri.

Kyllä mä ainakin surisin jos oma exä kuolisi koska kyllä hän kuitenkin kerran oli mun puoliso ja on edelleen lapseni isä. Eihän ero sitä tarkoita, että ei voisi surra jos toinen kuolisi. Tai ei olisi huolissaan jos toinen sairastuu vakavasti tai joutuu onnettomuuteen.

Kuka suree kuka ei. Riippuu monesta asiasta. Eikä oo pois muilta suri tai ei. Toki pahalta tuntuu. Kun joku on joskus sanonut, että heittämään voivansa. Mutta mikäs sille voi. Ehkä on sattunut niin ikäviä, että ei osaauuta sanoa

No kyllä on vähän tietoa sitten, lapseneläkettähän alaikäinen saa siihen asti kunnes täyttää 18v jos toinen vanhemmista kuolee.
Itsellä muutama tällainen tapaus lähipiirissä jossa lapset saavat tuota.

Surra ja surra.
Itselläni eräs tuttavuus jonka ex kuoli 4-5v sitten. Silloin vielä ymmärsin että hän puhui siitä vaikka itse onkin omalta taholtaan mennyt uusiin naimisiin mutta vielä edelleen tuon exän kuolinpäivät syntymäpäivät nimipäivät joulut kaikki juhlat hän puhuu ja muistaa vaan exäänsä, monasti miettinyt hijaa kuinkahan kauan tuo hänen nykyinen jaksaa ja kestää kun puoliso elää exän menetyksen vuoksi vaan jossain horroksessa :(
En tiedä onko hänelle kukaan sanonut että hankkisi itselleen apua ettei tuokaan enään ole tervettä, itse olen vain piilottanut koko tyypin jutut.

Yhteistyössä