Ihmisen biologiasta tietävät!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mitä mulle tapahtuu?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin ja lisäyksenä vielä, että kurkku on ollut vähän tukkoinen ja nenä tukossa aina makuullaan vaikka muuten ei flunssaa ole. Voisiko se vaikuttaa jotenkin menkkojen poisjääntiin?

Raskautta en uskalla edes toivoa, kun sitä on niin kovasti toivottu ja juuri olemme toipuneet kohdunulkoisesta..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niin ja lisäyksenä vielä, että kurkku on ollut vähän tukkoinen ja nenä tukossa aina makuullaan vaikka muuten ei flunssaa ole. Voisiko se vaikuttaa jotenkin menkkojen poisjääntiin?

Raskautta en uskalla edes toivoa, kun sitä on niin kovasti toivottu ja juuri olemme toipuneet kohdunulkoisesta..

Ei voi vaikuttaa!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Tiedätkö erka (tai joku muu) voiko kuukautiset sitten jostain muusta syystä venyä näin pitkäksi, jos ovulaatio on kerran ollut ajallaan?

Minusta ei voi jos kaikki sisäelimissä on kunnossa! Se että oliko se ovulaatiotesti luotettava niin sitä ei voi mennä vannomaan mutta jos ovulaatio todella oli ja kaikkki muuten kunnossa niin raskaus on ainut syy (tai sitten tosi lyhytaikainen raskaus eli varhainen keskenmeno). Kannattaisin kuitenkin lääkärissä käyntiä! =)

Kaikilla ei missään nimessä ala kuukautiset just sen 14vrk ovulaation jälkeen! Se on se yleisin mutta ei missään nimessä mikään "sääntö". Joillakin esim. kuukautiset alkaa jo hyvin pian ovulaation jälkeen jolloin puhutaan lyhyestä luteaalivaiheesta ja taas joillakin ne alkaa vasta esim. 18-20 päivän kulutua ovulaatiosta (joillakin vieläkin pidemmän ajan kuluttua) jolloin puhutaan pitkästä luteaalivaiheesta.

Kuitenkin olen sitä mieltä, että jos olet haamun saanut testiin niin ainakin raskaushormonia on erittynyt jossain vaiheessa mutta varmuutta tilanteeseen et tietenkään saa ennenkuin testaat uudestaan. Suosittelen tekemään testin saman merkkisellä testillä niin on mihin verrata.

Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Kaikilla ei missään nimessä ala kuukautiset just sen 14vrk ovulaation jälkeen! Se on se yleisin mutta ei missään nimessä mikään "sääntö". Joillakin esim. kuukautiset alkaa jo hyvin pian ovulaation jälkeen jolloin puhutaan lyhyestä luteaalivaiheesta ja taas joillakin ne alkaa vasta esim. 18-20 päivän kulutua ovulaatiosta (joillakin vieläkin pidemmän ajan kuluttua) jolloin puhutaan pitkästä luteaalivaiheesta.

Kuitenkin olen sitä mieltä, että jos olet haamun saanut testiin niin ainakin raskaushormonia on erittynyt jossain vaiheessa mutta varmuutta tilanteeseen et tietenkään saa ennenkuin testaat uudestaan. Suosittelen tekemään testin saman merkkisellä testillä niin on mihin verrata.

Oho, kiitos tiedosta! Olin luullut, että se n. 14 vrk on yleensä sama kaikilla ja kiertojen pituuden vaihtelut johtuvat vain päivistä ennen ovulaatiota.

Kuinka pitkäksi luteaalivaihe voi venyä?

Se 14vrk on tosiaan se YLEISIN. Mutta on ihan kukkua, että jokainen nainen toimisi tasan samalla tavalla, tasan joka kierrossa, koko elämänsä ajan. Johan niitä ovulaatioita voi tulla yhden kierron aikana jopa kaksi, ja eri aikaan kummatkin.

Yhteistyössä