Ihminen on vain nisäkäs, siinä missä karhut, sudet, tiikerit, kissat, koirat ja moni muukin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "aloittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

"aloittaja"

Vieras
Minun mieltäni aina eka hivelee, kun saan lukea lehdestä että rodeohärkä on tappanut ihmisen, ihminen on pahin peto joka kuvittelee itsestään liikaa. Sitten mieleeni tulee sen härän kohtalo ja se tilanne jossa hän ei ole nähnyt muuta keinoa kuin hyökätä, varmasti ahdistavaa. Eilen telkkarissa näkyi kun karhu oli laitettu rautakaulapantaan ja kettinkiin kiinni, taas ihan hyvänolontunne kun hyökkäsi siitä ihmisen päälle, mutta karhun kohtalo suretti. Eläintarhat, tsiisus viimesiä paikkoja mistä suostusin maksaan, kannustan sitä että uhanalaisia eläimiä koitetaan auttaa, ilman että heistä tehdään sirkuspellejä. Mutta sekin on ihmisten syys miksi edes on uhanalaisia lajeja!

Kaikki ihmisten joukkotuhot ovat toki hyväksi, tosin lapsien kohtalo surettaa, lapset ovat viattomia kaikkeen ihan kaikkien lajien kohdalla.

Ihminen on suunniteltu huonostoi, oikeasti luomakunnan kruunun sijaan, ihminen on pohjamudissa. Ihminen tuhoaa kaiken kauniin tieltään. Kulutamme ja lisäännymme niin ettei pallo kestä sitä enää kauaa.

Olemme luonnonvaraistenkin eläinten seutuja tuhonneet ja jos he uskaltautuvat pihoihin on ihminen kauhuissaan vaikka ME olemme heidän reviireilleen tulleet, meidän pitäisi kunnioittaa.

Asun itse vanhassa talossa keskellä luontoa, karhujen ja susien lomassa, ennenkuin kukaan kerkeää sanomaa että hyvä seon betonihelvetin keskeltä huudella. Elän sulassa sovussa luonnon kanssa, kunnioitan muita eläimiä ja he minua. Tuntuu olevan nykyihmisille kova paikka nuo muut nisäkkäät, kun luullaan itestään niin paljon.

Turkistarhaus on väärin, mutta myös eläinten vapauttaminen sieltä on väärin. Parasta olisi jos olisi sopivan kokonen häkki myös tarhaajalle ja lykättäs sinne niin pitkäks aikaa ettei pystys enää toiselle nisäkkäälle näin tekemään, parasta olisi siis se että saisi itse kokea saman. 45 minuutin kuvat turkistarhauksilta olivat järkyttäviä ihan suomesta, kauheita tulehduksia ja liian isoja rakoja häkeissä, toiset elivät raatojen kanssa...sitä samaa sitten niille ketkä tarhaa. jos on olemassa jonkinäköinen helvetti niin toivottavasti siellä tapahtuu ihmiselle se mitä ihminen on muille eläinlajeille tehnyt.

Lajiensa "normaaleista" tavoista poikkeavia yksilöitä löytyy niin ihmisistä kuin eläimistä.

Nykysuomessakin esiintyy "navettakissoja" joita kaikki kiroo ja mitään ei asialle tehdä, vielä tänäkin päivänä laitetaan kiviä jätesäkkiin ja kissanpennut sinne, on tää sairasta.

Mä en ajattele, että ihminen ois vain eläin... Mun mielestä ihmisellä on katoamaton sielu. Mutta muuten olen samaa mieltä eläinten kohtelusta.
Se on vähän hassua, että jos karhu tappaa ihmisen, se pitää heti ampua. Vaikka eikö se vaan ole loogista, että eläimet tappaa, jos on tarve. Jos haluu olla suuri metsästäjä, niin pitäs ottaa huomioon se, että metsässä on muitakin metsästäjiä.

Itse taas uskon, että ihminen on "kehittynyt" eläimestä. Kehittynyt lainausmerkeissä siksi, että se on enemmänkin eristäytymistä luonnosta, kuin aitoa kehittymistä. Ja sama juttu jatkuu. Ihmiset pikkuhiljaa eristäytyy myös toisistaan. Ihminen kuvittelee olevansa luonnon yläpuolella, mutta myös toisen ihmisen yläpuolella, tämä näkyy yhä vahvemmin ihmisten keskuudessa.

Ja tämä ihan kaikella kunnioituksella myös toisin uskovia kohtaan. Näen itse Raamatun ihan viisaana kirjana, kun sitä ei vain tulkita kirjaimellisesti.

Paratiisissakin oli kielletyn hedelmän puu, josta syötyään ihmiset saivat ns. korkeamman tiedon. Ja tämä oli paratiisista karkoittamisen syy. Tämän voi ihan hyvin allekirjoittaa näin oikeassakin elämässä. Tällä meidän mahtavalla tiedollamme, on vain haittavaikutuksia, ja se tekee ihmisestä onnettoman. Itse uskon että eläimet kaikessa tiedonpuutteessa ja vaistonvaraisuudessaan elävät ns. onnellisempaa elämää.

Yhteistyössä