Ihmetyttää...

...joidenkin ihmisten käytös. Ollaan tässä kyläilty muutamana päivänä perheissä joissa on pieniä lapsia samoin kuin meillä itsellämmekin. Toisessa perheessä isä otti armeijallisen kurin kun astuimme ovesta sisään. Lapset komennettiin jämäkästi leikkihuoneeseen ja kiellettiin tulemasta olohuoneen puolelle. Missään nimessä ei saanut juosta tai huuta, ei edes nauraa ääneen. Ei tullut kovin tervetullut olo. Mikä sen mukavampaa kun lapset tapaavat pitkästäaikaa toisiaan, hihkuvat riemusta ja temmeltävät. Kyllä siitä saattaa vähän ääntä kuulua! Ihmetyttää miksi lapset ei sais kuulua eikä näkyä. Isi tais haluta osoittaa vierailleen kuka on isäntä talossa |O

Toisessa paikassa lasten liikkeitä vahdittiin haukkana ettei vaan kosketa mihinkään mihin ei saa koskea, ettei vaaaan tule mihinkään tahraa tai naarmua. Kun joku lapsistamme poistui kahvipöydästä ilman käsien pesua perheen isä juoksi viivana perään. Jos lapset tappelivat ja potkivat toisiaan se ei näyttänyt hidastavan mutta mahdolliset sotkut kyllä.

Ja juu, meidänkin lapsilla on kuri ja rajat mutta tahmaisen pikkutassun jäljestä ikkunassa meillä ei viitsitä karjua...ei varsinkaan vierailemaan tulleille lapsille.
 
ei meilläkään ihan natsimeininki ole,mutta likaisista kädenjäljistä pitkin taloa tulee kyllä sanomista. ja taatusti vahdin että kädet on pesty ennekuin lähdetään leikkimään. lapsilla on kuri, oli he sitten omia tai vieraita. meillä on meidän säännöt
 
kerran samaa asiaa mietittiin jossain toisessa ketjussa, missä joku oli hiilenä siitä että vieraat lapset nojaili seiniin ja istu sohvan käsinojan päällä jne. Luulin silloinki että oon palstan ainoa joka ei saa slaagia siitä että vieraan lapsi kuljettaa muutaman keksinmurun olkkarin sohvalle, so what vaikka mä joudun sen siitä imuroimaan? Joudun imuroimaan joka tapauksessa joskus.

ja mitä sitten vaikka tenava nuolee ikkunaa, mä pesen sen sitten kun ehdin? tai pyyhitään vaikka tenavan kans yhessä. Ei se ikkuna siitä pilalle mee.

Tosin, kylässä en antais oman muksun moista tehdä.
 
jepjep
itse kyllä muistutan, niin omia kuin vieraidenkin lapsia syönnin jälkeen, että menevät käsi ja naamapesulle ennen leikkien jatkumista, se on aika inhottavaa jos suklaisia sormenjälkiä on tapeteissa,matoissa,verhoissa ym. leikkiä meillä saa niin paljon kuin haluaa, enkä komenna lapsia vaikka hiukan juoksisivatkin, koska meillä iso ja avara talo, täällä mahtuu temmeltämään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mölököllimalli:
Ja juu, meidänkin lapsilla on kuri ja rajat mutta tahmaisen pikkutassun jäljestä ikkunassa meillä ei viitsitä karjua...ei varsinkaan vierailemaan tulleille lapsille.
Karjua en viitsisi minäkään, mutta kyllä on joskus ottanut päähän joidenkin lasten käytös ja juuri nuo tahmakädet. Ikkunastahan ne jäljet saa sentään pois, mutta esimerkiksi tapetista ei saa. Onko sitä mahdotonta ymmärtää?
 
mun mielestä ei ole lainkaan epäkohteliasta pyytää vieraita lapsia pesemään käsiä ruokapäydästä lähtiessään, kuuluuhan se hyviin tapoihin... veljelleni ja hänen lapsilleen saan muistuttaa asiasta joka ikinen kerta kun ovat täällä kun heitä ei ilmeisesti tahmaiset jäljet ympäriinsä haittaa *huoh*
 
kinuski
Ei meilläkään lapset saa hyppiä sohvalla, ja meidän makkariin ei edes ole asiaa. Olkkariin ei saa kantaa leluja ja roinaa, etenkään kun niitä ei edes sitten siivota itse pois, ja kädet pestään jos ne on likaiset. Ja jos aikuiset juttelee, tai kattoo telkkaria, ei siihen viereen tulla silloin mekastamaan. Eli mä oon tosi natsi! Tottakai jos tulee kylään lapsia, väkisinkin on melua ja sotkua, ja se on ihan ymmärrettävää, mutta ei meillä eletä pellossa vaikka olis kuin vieraita!
 
mua vähän harmittaa kun komensin eilen omaa ja ystäväni lapsia auton takapenkillä rauhoittumaan ja hiljentymään, kun heillä oli niin kauhean hauskaa.
Ääni vaan oli niin kovaa etten meinannut enää kuulla paljoa ystäväni puheesta mitään.
Oltiin oltu yhdessä teatterissa ja taetterista ulospäästyä lapset kyllä sai juosta ja ilakoida ja sitä oli hauska katsella.
Jotenkin vaan siellä autossa kun oli pieni tila ja ääni takapenkillä kova, komentaja minussa astui esiin.
Nyt jos saisin päättää, komentaisin hiukan nätimmin. :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onnellinen Villasukka:
mua vähän harmittaa kun komensin eilen omaa ja ystäväni lapsia auton takapenkillä rauhoittumaan ja hiljentymään, kun heillä oli niin kauhean hauskaa.
Ääni vaan oli niin kovaa etten meinannut enää kuulla paljoa ystäväni puheesta mitään.
Oltiin oltu yhdessä teatterissa ja taetterista ulospäästyä lapset kyllä sai juosta ja ilakoida ja sitä oli hauska katsella.
Jotenkin vaan siellä autossa kun oli pieni tila ja ääni takapenkillä kova, komentaja minussa astui esiin.
Nyt jos saisin päättää, komentaisin hiukan nätimmin. :/
Nimenomaan se miten sen tekee on olellista kun on sentään kyse vieraista. Kyllähän se pinna palaa itsekullakin jos yrittää jutella jonkun kanssa ja lapset mekastaa korvanjuuressa. Autossa varsinkin. Meillä lapset on aika pieniä, alle kouluikäisiä...ovat vähän ihmeissään jos vieras setä mulkoilee kulmiensa alta pysymään lastenhuoneessa hiljaa ja ääneti. Noh, eipä taideta ihan vasta kyläillä heidän luonaan. Meillä ei ole näkymättömiä lapsia eikä toivottavasti sellaisiksi tulekkaan.

:eek:
 

Yhteistyössä