Ihmetyttää.. vastasyntyneen painosta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
täällä kauhistellaan ihan porukalla jos jonkun vauva on painanut syntyessään alle 3kg. siis mitä h.elvettiä? täysin normaalipainoinen lapsihan se sitten on. jos kyseessä siis esim 2800g painanut vastasyntynyt. mikä ihme juttu tässä on? itse olen neljän lapsen äiti ja kukaan ei ole heistä ollut keskonen tms. ja siltikin painavin heistä on painanut 2850g ja kevyin 2560g. ihmetyttää vaan suunnaton päivittely asiasta et voi voi voi kun pieniä.

Meillä kans pienet vauvat, isoin 3130g mut kolme muuta reilusti alle 3kg. Kyllähän ne on minunkin mielestä tosi pieniä :)

muoks. nytkin köllöttelee vkon ikäinen pienen pieni kirppu joka just ylitti 3kg rajan muutama päivä sitte :heart:

Onhan ne pienimpiä normaalihaarukasta. On täysin normaalia saada tuon kokoinen täysiaikainen, mun äidinkin kaikki lapset minä mukaan lukien on ollut alle kolmikiloisia. Mut toistaalta joidenkin keskosetkin kasvaa kaks ja puoli kiloisiksi... Ei niin ihmettä, mut onhan se pieni esim. nelikiloiseen verrattuna :heart: Ihania kaikki silti :heart:

joo joo on pieniä mutta kun ne kommentit ei ole hyvällä sanottu vaan aina mietitään jotain ja kysellään et olenko juonut ja polttanut koko raskauden kun lapsi niin pieni tai muuta äärettömän fiksua. eli tosiaan voivotellaan tyyliin voi kamala!!

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
No mutta, onhan ne pieniä :D

Onko se nyt jokin ongelma, jos kaikki lapset eivät synny samankokoisina? Eiväthän kaikki aikuisetkaan ole samankokoisia eikä varsinkaan samanpainoisia. Ja kyllä lapsi kasvaa kun sille antaa ruokaa.

Minusta nelikiloinen on iso. Mulla kans pieniä lapsia. En polta, en juo. Minun tapa tehä kakrui. En pysty loppuun asti pitämään ilmeisesti oman pienuuteni johdosta.
Mutta on totta, että nykyään on totuttu jättiläisvauvoihin, koska jokatoisella odottajalla raskausdiabetes ja sitten ne vauvat on järjestään 4-6 kiloisia mötiköitä. Mutta enemmän siinä on minusta vaaratekijöitä kuin pienen lapsen syntymisessä, jos ei siis ole mitään häiriötä istukan toiminnassa tms.

Alkuperäinen kirjoittaja Inka:
Ai mulle kauhisteltiin kun oli niin kamalan iso vauva 3550g kun kaikki muut suvussa olleet "normaaleja" alle 3kg...

Mulla vähän sama juttu :laugh: Poika painoi 3444g. Ja nauratti, kun kaikki kysyi, et mistä mä sain tuon mahtumaan. Ja kun ennuste oli 3800g, niin kauhistelivat etten selviä synnytyksestä! Höpö höpö, kaikki on omansa kokoisia, mä en oo tajunnut näitä kokojen vertailuja. Ehkä omiaan voi vertailla keskenään, mut onko tuohokaan tarvetta.

Mut kai se on tapakin sanoo, et aiiiii kun on pieeeeniiii :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
joo joo on pieniä mutta kun ne kommentit ei ole hyvällä sanottu vaan aina mietitään jotain ja kysellään et olenko juonut ja polttanut koko raskauden kun lapsi niin pieni tai muuta äärettömän fiksua. eli tosiaan voivotellaan tyyliin voi kamala!!

mulla sama juttu noiden lasten painojen kans eli pieniä olleet kaksi alle kolmekiloista ja isoin 3190g. tutut ei ole koskaan mitään kommentteja noista antaneet, kun tietävät että en polta, enkä juo. mulla kaikki kolme syntyivät rv 37-38 eli olisivat varmaan vielä kasvaneetkin.

Ai vitsi, mä en ole koskaan kokenut päivittelyjä negatiivisesti, ehkä siksi kun minusta pienet vauvat ovat paljon suloisempia kuin 4-5kg pullerovauvat.

Minun lapseni eivät tosin mitään hirmu pieniä ole olleet, mutta hieman pieniä kuitenkin; 3410g (41+3), 2560g(36+6) ja 2880g(39+1).

Alkuperäinen kirjoittaja Pena:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
No mutta, onhan ne pieniä :D

Onko se nyt jokin ongelma, jos kaikki lapset eivät synny samankokoisina? Eiväthän kaikki aikuisetkaan ole samankokoisia eikä varsinkaan samanpainoisia. Ja kyllä lapsi kasvaa kun sille antaa ruokaa.

Öö... ei ole ongelma... Mutta miks pitäis sanoa pientä vauvaa ns. tavallisen kokoiseksi, jos se kerran on pieni? Ei se siitä vauvasta vähemmän normaalia tai ihanaa tee, oli sitten iso tai pieni.

Alkuperäinen kirjoittaja Lalaa:
Minusta nelikiloinen on iso. Mulla kans pieniä lapsia. En polta, en juo. Minun tapa tehä kakrui. En pysty loppuun asti pitämään ilmeisesti oman pienuuteni johdosta.
Mutta on totta, että nykyään on totuttu jättiläisvauvoihin, koska jokatoisella odottajalla raskausdiabetes ja sitten ne vauvat on järjestään 4-6 kiloisia mötiköitä. Mutta enemmän siinä on minusta vaaratekijöitä kuin pienen lapsen syntymisessä, jos ei siis ole mitään häiriötä istukan toiminnassa tms.

Just noin se menee. EWnnen nelikiloinen oli 'valtava' nyt normaali ja normipainoinen on 'pieni'.

Jep, minun tyttö oli 2530g(rv38+2) ja kyllä sitäkin päiviteltiin. Mutta annoin mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos, kylläpä itse tiedän etten ole polttanut tai juonut raskausaikana.

no mutta ne jotka valittaa niin ne valittaa vaan siks ku ne haluu. jos vauva on alle 3kg niin äiti on polttanu ja jos on yli 4kg niin äiti on vaan mässäny herkkuja ja juonu limuu. :whistle: yhestä korvasta sisään..jamitensemenikään. :D

Alkuperäinen kirjoittaja tiina:
Ai vitsi, mä en ole koskaan kokenut päivittelyjä negatiivisesti, ehkä siksi kun minusta pienet vauvat ovat paljon suloisempia kuin 4-5kg pullerovauvat.

Minun lapseni eivät tosin mitään hirmu pieniä ole olleet, mutta hieman pieniä kuitenkin; 3410g (41+3), 2560g(36+6) ja 2880g(39+1).

Hmm, mun toinen lapsi painoi 4100 g eikä tosiaan ollut mikään pullerovauva. Ja suloinen oli kuin mikä!

Ensimmäinen lapsi painoi 3700 g ja oli musta ihan normipainoinen. Mun mielestä alle 3 kg vauvat on melkoisen pieniä, 3-4 kg olis varmaan sellainen "normaali" paino vastasyntyneelle.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Hmm, mun toinen lapsi painoi 4100 g eikä tosiaan ollut mikään pullerovauva. Ja suloinen oli kuin mikä!

Ensimmäinen lapsi painoi 3700 g ja oli musta ihan normipainoinen. Mun mielestä alle 3 kg vauvat on melkoisen pieniä, 3-4 kg olis varmaan sellainen "normaali" paino vastasyntyneelle.

Muokkaus; mulla ei ollut raskausdiabetesta, vaikka toinen olikin yli 4 kg. En ole itse ylipainoinen, eikä tuon kokoisen vauvan synnyttäminen ollut mitenkään vaikeaa. Helpompi oli kuin ensimmäinen synnytys.

mulla pinein normaaliaikaiena syntynyt painoin 2100g ja painavain 2790.
Mulle lääkärit sanoivat että mulle s
syntyy pienempiä lapsi, koska mun lantio on ahdas.

No kyllähän alle 3kg täysaikaisena syntynyt vauva on pieni. Mun mielestä meidänkin neiti joka painoi 3400g syntyessään oli aika rimppakinttu. Mutta ei kai sitä tosiaan tarvii sen kummemmin kauhistella.

Alkuperäinen kirjoittaja PatsyStone:
Mitä vikaa on jos sanoo että lapsi on pieni? :o Jos se kerran on. Serkun tyttö oli 2500g ja todella pieni. Ei se että sanoo pieneksi tarkoita haukkumista.

juu en ymmärrä minäkään.
jos mä sanon että "miten pieni" niin se on sama ku aaw miten pieni :heart: eikä jisses miten pieni :o :| . omat ku olleet yli 3.5kg ja nelonen yli 4kg.