ihmetyttää miehen tapa toimia

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "miia"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"miia"

Vieras
En tiedä mitä pitäisi ajatella asiasta...
Mies täytti tuossa keväämmällä 40 vuotta ja sai lahjaksi lahjakortteja kodinkoneliikkeeseen. Minulla ei ole hajuakaan mihin on ne käyttänyt. Toki tiedän, että saa itse valita mihin rahansa käyttää, varsinkin kun sai ne lahjaksi. Siltikin, meillä on jääkaappi ja hella melko vanhoja sähkösyöppöjä ja astianpesu rikki. Kahvinkeitinkin pitäisi uusia. Tuntuu vaan niin kohtuuttomalta jos on tuhlannut niinkin suuret summat johonkin karaokelevyihin.... Ollaan puhuttu kauan, että ne pitäisi uusia. Nyt sitten kun kerrankin olisi ollut ylimääräistä, että olisi saanut edes jotain tai osasumman johonkin niin ei....
Olen puhunut ja kysynyt muutamaan otteeseen mihin on käyttänyt, mutta vastaukseksi tulee jotain epämääräistä muminaa. Pari viikkoa sitten sanoin meneväni ostamaan sen kahvinkeittimen, mutta sanoi itse tuovansa sen...Ei vaan ole tähän päivään mennessä tuonut.
Onhan tämä pieni ja vähäpätöinen asia, mutta eikö joskus voisi ajatella yhteistä kotia. Ja kertoisi edes mihin on pistänyt, kyse kuitenkin useimmista satasista.

Joskus vaan kun raha ei kasva puussa voisi ajatella kaukokatseisesti...niitä levyjä tai pienempiä voi ja pystyy ostamaan muulloinkin. Johonkin monensadan euron jääkaappiin, hellaan tai astianpesukoneeseen ei aina pysty sijoittamaan. Ja en missään vaiheessa ole kieltänyt häntä tuhlaamasta sitä itseensä, olisi vaan kiva kuulla mihin käytti.
Tiedänpähän ainakin mihin joudun omat lomarahani kesällä käyttämään kun ne tavarat yksinkertaisesti pitää uusia.

Periaatteessa lahjakortit ovat miehen, koska on saanut ne lahjaksi ja voi ostaa mitä mielii. Mutta jos omaa miestäni ajattelen, niin tuossa tilanteessa hän kyllä käyttäisi ne lahjakortit kodin yhteisiin hankintoihin, etenkin jos kodinkoneet ovat rikki. Sitten myöhemmin, kun taloustilanne parempi, yhteisistä talousrahoista saisi ostaa itselleen mieluisia juttuja.

[QUOTE="mie";23849511]Tuskin mies olisi ilahtunut saadessaan meinaa hellan lahjaksi ;)

Mun mielestä lahjat pitää olla henkilökohtaisia eikä mitään koko perheen juttuja :)[/QUOTE]

Minkähän takia se sitten minulle hommaa lahjaksi tyyliin kattiloita, eikä henkilökohtaisia lahjoja... Että voikin harmittaa tämä asia. TIedän toki, että on turhaa ruikutusta.

No meillä ei kyllä toimi tolleen että miehen lahjakortit on vaan miehen. Eikä myöskään mun palkka ole vaan mun. Perheenä eletään ja perheen parhaaksi tehdään ratkaisuja. Jos joku kodinkone on rikki niin tokihan lahjakortti olis mennyt siihen, kaikkihan siellä kotona tarvii ruokaa jne. eikä vaan nainen.

Eipä kyllä mies olis niin juru, ettei vastailis kysymyksiin. Ihme perhe-elämään täällä välillä.

Niin ja jos joku ajattelee että käytän miehen rahat niin päinvastoin, minä käytän pienen osan rahaa siitä mitä mies ja tienaan ihan yhtä lailla. Rahat on yhteiset, samoin velka, lapset ja arki. Mutta asioista jutellaan, neuvotellaan ja mietitään koko perheen parasta, erityisesti jos ollaan pa.

no eikö niillä lahjakorteilla voisi ostaa koko perheelle jotain? Melko itsekästä on jos on mennyt kaikki rahat käyttämään turhuuksiin. Kyllä meillä ainakin ollaan käytetty yhteiseen hyvään, molemmathan näitä vempeleitä käyttää ja sähkösyöppöjen vaihto tuo säästöä ylimääräiseen myöhemmin.
Minun mielestäni miehesi on itsekäs!!

minä suutuin miehelle kun meni käyttämään lahjaksi saadun lahjakortin ja osti meille imurin vanhan tilalle. Äitini oli tarkoittanut että ostaa jotain kivaa itselleen. Tokihan mies oli mukava kun ajatteli koko perheen mukavuutta, mutta näissä lahja-asioissa pitää olla myös itsekäs ja miettiä myös mitä itse haluaa.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
Minkähän takia se sitten minulle hommaa lahjaksi tyyliin kattiloita, eikä henkilökohtaisia lahjoja... Että voikin harmittaa tämä asia. TIedän toki, että on turhaa ruikutusta.

Mä oon sanonut miehelle et mulle on turha ostaa kodinkoneita yms. lahjaksi koska haluan jotain henkilökohtaista ja koskaan en ole saanut sitten lahjaksi kattiloita yms. :)

Mun mielestä lahjat on henk.koht ja oli tilanne mikä tahansa.

• Tykkää
Reactions: Kurmeli
Erikoista väkeä. Ymmärrän kyllä, että käyttäisi ainakin osan omaan mielihyväänsä, mutta mitä salaamista siinä on?!

Mun mies selaisi samassa tilanteessa tekniikan maailmaa tohkeissaan ja selittäisi mulle ummet ja lammet, mitä vertailee ja harkitsee hankkivansa.
Varmaan kyllä ymmärtäisi jos joku tärkeä kodinkonekin olis leviämässä....

[QUOTE="vieras";23849766]Olisit antanut miehelle sen kahvinkeittimen synttärilahjaksi.
Et kai itse antanut noita lahjakortteja?[/QUOTE]

En antanut. Lahjani oli kun tein juhliin tarjoilun... En ostanut mitään kun aikaisemmin oltiin puhuttu, että ei tuhlata kun pitää saada säästöön noita koneita varten. Mutta siinäpähän miettii, mistä sitten rahat jos kaikki hajoaa kerralla. Minun palkalla ei koko helahoitoa saa yhdellä kertaa uusittua. Onneksi kesäkuussa maksavat lomarahat niin jos vaikka jääkaapin uusisi, sehän se kesäisin on eniten koetuksella.
Jotenkin harmittaa vaan, kun laitoin jouluna vanhemmiltani saamani lahjarahat kaikkien hyväksi...

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperänen mie;23849800:
Jos alottaja saisi lahjakortin johonkin vaateliikkeeseen ostaisiko se sillä vaatteet koko perheelle?

Ostaisin kyllä jos lapseni tarvitsee jotain juuri sillä hetkellä mihin ei muuten olisi varaa tai mieheni. En ole niin itsekäs etten voisi hommata.

Jos olisi minun syntymäpäivärahoistani kyse, niin laittaisin rahat kahvinkeittimeen tai jääkaappiin. En tykkäisi yhtään, jos pitäisi rikkinäisellä keittimellä keitellä kahvia. Siinä tilanteessa uuden keittimen hankkiminen ilahduttaisi eniten ja siitä voisi nauttia jokainen päivä. En ymmärtäisi ollenkaan, jos joku tulisi sanomaan, että rahat olisi pitänyt käyttää johonkin henkilökohtaiseen juttuun. Tietysti laitan rahat siihen, minkä itse näen tarpeellisimmaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperänen mie;23849800:
Jos alottaja saisi lahjakortin johonkin vaateliikkeeseen ostaisiko se sillä vaatteet koko perheelle?

HALOO!!!
No todellakin, ihan älytön kysymys. Jos saan itse lahjakortin (ja olenkin saanut) niin tokihan ensin mietin että kuka eniten tarvis jotain ja sille ostetaan. Yleensä meneekin niin että omalla synttärirahalla ostan miehelle tai lapsille. Eikä yhtään harmita, päinvastoin. Käsittämätön ajatus että oma suu menis lastenkin suun edelle??? hui!!!!

Yhteistyössä