Ihmetten vouhotusta saumojen teippaamisesta...

Kauhea touhotus haalareiden saumojen teippaamisesta. Ei tarvii sadetakkia jne. Kun totuudessa katsotte puistoihin ja pihoille sateella- siellä ei ole ketään- paitsi minä lasteni kanssa sadeasuissa nauttimassa sateesta. Tämä havainto jo usean vuoden ajalta- kaupungissa asumme.Kuka ihan oikeasti sitä yläosan teippausta tarvitsee?

akka
mulla oli viime vuonna erillinen sadeasu kun olin tyhmä tietämätön ja koskaan ei tule enää ellei ihan pakko,meillä ei edes taistella pukemisesta joten voin vain kuvitella niitä joilla taistellaan..kun yksi hyvä kunnon puku pääsee paljon helpommalla,hinakin aika samoissa kun laskee että ostais eka haalarin ja sitte vielä sadeasun..kiitos ei.

Joo, itse en ulkoile lapsen kanssa sateella, mutta päiväkodissa ulkoillaan ja koska siellä edellytetään, että lapsi pukee kaiken itse, helpotan lapsen toimia hankkimalla puvun, jonka kanssa ei tarvitse kuravaatteita pukea enää päälle.

Koululainenkin joutuu kävelemään koulumatkat sateessakin ja teipattu, vedenpitävä takki pitää pojan kuivana.

viers
\
Alkuperäinen kirjoittaja 25.09.2006 klo 15:21 vieras kirjoitti:
Puvuissa on siis valmiiksi teipatut saumat, ei niitä kukaan itse teippaile...! =) =)
Kuvittelin, että saumat ommellaan. No teippi, purkka ja rautalanka on vanhoja hyviä juttuja. Todella nykyään elämä on vaikeaa, kun kaiken täytyy olla täydellistä.

Niin, saumat voidaan sekä ommella että suojata saumateipillä, jolloin esim. haalarin haarasauma ei laske vettä haalarin sisään. Käytän saumateippiä myös kotiompelussa, esimerkiksi oman takkini hartiasaumat teippasin.

Vouhotusta tai ei, minusta ihan pätevä keksintö.

Miksi ihmeessä pitäisi lapselle (tai itselle) pistää hiostavat sadevaatteet päälle kun voi laittaa hengittävästä vedenpitävästä kankaasta valmistetun esim. takin, jonka saumat on teipattu? On muuten melkoisen paljon mukavampi päällä.

Yhteistyössä