Ihmettelyä "koiran nimi"-kommenteista..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TytönÄiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja hoya bella:
Suurin osa koirista tai eläimistä yleensäkin joita tiedän niin niillä on ihmisen nimi.

Näinhän se on nykypäivänä, mun ystävillä on mm. Juulia- ja Ronja-nimiset kissat, löytyy Veera-niminen koira ym.. Ei ole omia lapsia, niin eläimille annetaan ihmisten nimiä. Ja se, että joku haluaa antaa kalenterista löytyvän ihmisen nimen lemmikilleen, ei minusta tee nimestä kuitenkaan koiran nimeä. Ennemminkin ihmiset antaa ihmisten nimiä elukoille.

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Kertokaa miksi niille lapsille kuitenkin pitää antaa niitä "koirien nimiä"?

Varmaan siksi, että ihmiset aika usein antaa nimiä, jotka on kalenterissa?

Meillä on muuten hiiri, jonka nimi on Veeti. Että sitten pääsen laukomaan ihmisille : "ai teidän lapsi on Veeti... sehän on HIIREN nimi!" ;)

Näinhän se menee :) Meillä pojan nimi on sellainen mitä ei nyt koiralle varmaan anneta mutta kun miehen täti kuuli sen niin tokas että hän miettiki että miten on tuttu nimi mutta hän tietäänkin sen nimisen hevosen! Joo kiitti :D

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meillä on muuten hiiri, jonka nimi on Veeti. Että sitten pääsen laukomaan ihmisille : "ai teidän lapsi on Veeti... sehän on HIIREN nimi!" ;)

Mä oon joutunut pari kertaa sihahtamaan lapsille että "hiljaa!" kun vastaan on tullut Hugo-niminen lapsi. Mun veljen marsu ja pojan lelumarsut kun on kaikki Hugoja :)

Jos kalenterista löytyy mieleinen, lyhyt nimi, joka sopii lapselle? Joka vielä kenties on suvussa? Minkä sille voi, jos nykyaikana jotkut antaa eläimille ihmisten nimiä, jotka löytyy kalenterista. Typerintä on, että kuitenkin nämä samat koiran nimi-kommentoijat puhuvat lapsistaan sellaisilla lempinimillä, että ovat vielä enemmän koirien nimiä. Minä kysyn, miksi lapselle pitää antaa pitkä nimi, mutta kukaan ei kutsu häntä sillä nimellä (esim. Aleksanteri = Allu?)??

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jos kalenterista löytyy mieleinen, lyhyt nimi, joka sopii lapselle? Joka vielä kenties on suvussa? Minkä sille voi, jos nykyaikana jotkut antaa eläimille ihmisten nimiä, jotka löytyy kalenterista. Typerintä on, että kuitenkin nämä samat koiran nimi-kommentoijat puhuvat lapsistaan sellaisilla lempinimillä, että ovat vielä enemmän koirien nimiä. Minä kysyn, miksi lapselle pitää antaa pitkä nimi, mutta kukaan ei kutsu häntä sillä nimellä (esim. Aleksanteri = Allu?)??

Meen mummolassa on ollu hevosia ninillä Pekka, Tanu, Saara ja Liinu (nyt ainakin noi) ja ne hevoset on ollu siellä noin 40 vuotta sitten. Ja lehmiäkin tiedän olleen ainakin Kaisan ja Kerttulin. Kyllä sitä ennenkin annettiin eläimille ihmisten nimiä. Nih.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Mun äitillä on 7 sisarusta ja vain yhtä niistä kutsutaan ristimänimellä. Parilla on nimestä väännetty lempinimi, vaikka se ristimänimi on itsessäänkin jo varsin lyhyt ja ytimekäs. Kolmella taas lempinimi ei millään tapaa tule ristimänimestä vaan niillä on ihan omat tarinansa miten ne on tulleet, kummitätini nimi tulee esim. siitä, että hän ihan itse pienenä tyttönä ilmoitti että hän haluaa olla se ja se ja siitä lähtien sitä on sillä nimellä kutsuttu ja se ei todellakaan ole sellainen nimi joka löytyisi kalenterista, mikään noista kolmesta ei kalenterista löydy.

Niin ja mitkä ovat niitä koirien nimiä, sillä mun äidillä on ollut hieman reilu 100 pentuetta 35 vuoden aikana, joten siihen mahtuu nimi poikineen, siis lempinimi.

Hihihi, miun mummolla ja yhden sukulaisen koiralla on sama nimi :D Se on hupsua. Sukulainen (äidin puolelta) oli kyllä soittanut mummolle (isän puolelta), että saako koiralle antaa saman nimen. Mummo otti sen kunnianosoituksena :) Joskus tapahtuu kylläkin sekaannuksia, että kummastako oikein puhutaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Helmi S:
Noi nyt vaan on noita. Mun mommon mielestä Sami on hevosen nimi, kamalaa, että ihmisille sellaista annetaan... :D Kyllä se on niin päin, että koirille annetaan ihmisten nimiä. Meilläkin sellainen.

Minun isäni mielestä Jutta on hevosen nimi =)

Minä tiedän koirat joiden nimet ovat Minna, Jarkko ja Sari. Oon tuntenut myös Tiina-koiran, Emma-koiria, Juha- ja Jari-koirat. Yhden tutun marsun nimi oli Marika. :o

En siltikään pidä noita nimiä ensisijaisesti koiran- tai marsunniminä. ;)

Alkuperäinen kirjoittaja -mila:
Onko lapsen nimi Nelli? :) Tunnen sillä nimellä sekä koiria että ihmisiä eivätkä mielestäni kummatkaan huononna toista.

Nelli on aika yleinen tytön nimi nykyään.

Mä annoin koiralleni yli 14 vuotta sitten Nellan, koska se oli mielestäni koiran nimi. Nyt näkyy Nella nimisiä nuoria tyttöjä olevan jo aika paljon.

Yhteistyössä