Ihmettelen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja M.I.S
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

M.I.S

Vieras
Olen ihmetellyt, että minkä vuoksi Ellit palstalla ei ymmärretä sitä, jos mies haluaa ottaa avioeron ja aloittaa elämänsä uuden kumppanin kanssa? Minkä vuoksi tämä uusi liitto tuomitaan ja uutta kumppania pidetään automaattisesti `miehen viejänä?`Sen lisäksi uuden liiton ylle asetetaan välittömästi tuomio: epäonnistuu ja mies palaa entisen vaimonsa luo. Lapset eivät tule hyväkysymään missään tapauksessa uutta kumppania ym.

Eihän asia välttämättä ole niin. En henkilökohtaisesti usko, että suurin osa miehistä olisi ruikuttamassa entisiä vaimojaan takaisin etenkin, kun itse ovat erota halunneet.

En myöskään usko, että kaikki lapset ovat isän uutta kumppania vastaan.

Eihän ylipäänsä ketään voi väkisin viedä. Tuntuu kuitenkin olevan täällä yleinen käsitys, että uusi kumppani on `liiton rikkoja.` Ehkä se on helpompaa itselleen olla katsomatta peiliin ja syyttää kolmatta osapuolta vai mistä on kyse?

Onko täällä ketään joka voisi kertoa näiden uusien suhteiden onnistuneen? Olisi mielenkiintoista lukea sellaisiakin tarinoita.

Meillä nyt ei ole ihan juuri kuvailemasi kaltainen tilanne, sillä meidän tapauksessamme minulla oli kakkosmies ja lähtijä olin minä.

Avioerostani ex-liitosta on nyt kulunut kuusi vuotta, kertaakaan en ole takaisin kaivannut. Uuden miehen kanssa on eletty nämä vuodet todella onnellisena ja onni aina vain jatkuu. Lapsetkin ovat ottaneen uuden miehen todella hyvin vastaan, tulevat loistavasti toimeen keskenään.

Meillä siis kakkosesta tuli ihana ykkönen ja tulee pysymään aina ykkösenä. Löysin lopulta sen sielunkumppanin minkä olin ikäni tiennyt olevan olemassa ja nyt vasta tajuan miten ihana voi parisuhde ja avioliitto todella olla. Naimisissaolo on IHANAA :)

Yksi kerta aviossa riittää minulle.

Ihanuuden kestävyydestä ei kukaan voi mennä takuuseen.
Se voi katketa hetkessä kuin kananlento.

Jokainen ihminen on ainutkertainen. Ihmisten toisiinsa vertaaminen on tyhmyyttä, josta saa maksaa aikanaan.

Entinen vaimo, lasten äiti ei aina ilahdu huomatessaan entisen miehensä selviävän eron jälkeen hyvin. Hänestä olisi sopivampaa, että jätetty mies kärsisi yksinäisyydestä ja kaipaisi takaisin. Kun mies löytää uuden kumppanin , ex- vaimo saattaa pyöriä miehen ympärillä vain siksi, että tietää tilanteen ärsyttävän uutta naista. Hän voi myös toivoa, että mies pettyisi uuteen suhteeseen, ja huomaisi, että entinen oli sittenkin parempi. Jos uusi suhde on eron syy, on mahdollista että jätetty ex-vaimo käy taisteluun tuohotakseen suhteen. Joskus hän tekee sen, vaikkei olisikaan tullut jätetyksi.

Oletteko huomanneet, että useimmiten se on ex-vaimo, joka häiriköi suhdetta kuin ex-mies. Mikä naisia vaivaa?

Mieheni jätti exänsä minun takiani aikanaan ja meillä on mennyt loistavasti viimeiset viisi vuotta. Perhe on lisääntynyt yhdellä ihanalla lapsella. Exä ei niele asiaa vieläkään. On juuttunut katkeruuteensa. Säälittävää. Hankkisi jo oman elämän.

ihmettele vaan. exäni oli maaliman paras nainen. en olisi sitä jättänyt jos olisin tiennyt. nykyinen akka on ihan perseestä, syvältä ja poikittain.petän sitä ja se vaan tykkää...

Yhteistyössä