*Ihmeissään*

Ristiinkulkija

Aktiivinen jäsen
09.07.2007
1 978
0
36
*raapii päätänsä eikä tiedä mitä ajattelisi* ...kai tää on jonkinlaista jatkoa luulotaudille... : Meidän esikoinen täyttää kuusi ja laitoin eskariin menemään kutsut kavereille. Tästä on jo yli viikko ja juhlia pidämme sunnuntaina. 7 kutsua ja eskarin opettaja tiesi kutsujen tulevan ja yhdessä jakoivat. Pyysin kutsussa ilmoittamaan 18.10. mennessä...jotta tietäisin väen määrän (kakun koon), mahdolliset allergiat, yms. kaksi ilmoitti tulevansa, toinen tekstiviestillä (eikä siis vastannut kun yritin soittaa että sisaruksia, allergioita?). En siis tunne perheitä entuudestaan ja nyt en tiedä mihin varautua. Olen hämmentynyt. Minusta on kohteliasta ilmoittaa myöskin jos ei pääse, meidän lapsemme kyselee että tuleeko kukaan? Mitä sanon? Onko kutsut menneet kotiin asti? Syrjitäänkö meidän perhettä vai meidän eskarilaista???

onkohan kutsut tosiaan menneet kotiin asti...?! mut yleensä kyl lapset muistaa tuollaiset kaivaa heti repusta kotona!!

useemmiten ehkä ihmiset laittaa että ilmoita jos lapsesi ei pääse, joten ehkä vanhemmat on ajatelleet näin.. toivottavasti nyt kuitenkin kutsuille tulevat, ettei lapsi pahasti pety!!!

En oikein tiedä miksi meitä syrjittäisi. Mä vaan koen meidän perheen niin erilaiseksi kuin muitten. Kai se on sitä samaa erilaisuutta jota olen kantanut kaikki nämä vuodet. Kukaan vaan ei tunnu ymmärtävän..tai ainakin hyvin harva. Ja pelkään esikolle samaa kohtaloa. Mutta silti musta on outoa ettei vastata ilmoituspyyntöön.

Yleensä kutsuissa on ollu että pitää ilmoittaa jos ei pääse..näin meilläkin. Todennäkösesti lapset on saanu kutsut,maininneet vanhemmille ja he pitävät itsestään selvyytenä että tulevat??!! Aina sitä kutsua ei tule niiiin tarkkaa katsottua kun niitä saattaa tulle kolme viikon sisällä niinkuin meillä oli pari viikkoa sitten.
Joskus lapset saattaa niitä hukatakkin..minä sinuna varautuisin ainakin siihen seitsemään jos ei kukaan peru.

En tiedä käytännöistä kun ensimmäistä kertaa kutsuja laittelin. Eskarissa ollut kiusaamistakin ja meidän poika tullut itkien kotiin. Mietin että osaako erottaa ystävät vai tahtooko vaan niin kovasti olla ystävä. Että menikö kutsut oikeisiin osoitteisiin, joissa kutsua myös arvostetaan? (kohta äitikin tippa linssissä pienen puolesta)

Tuskin on syrjinnästä kyse (sanon vaikken tiedä mistään mitään) vaan sitä että ihmeen monilta puuttuu ihan perus käytöstavat. esim "saan kutsun jossa pyydetään vastaamaan, vaan en silti vaivaudu vastaamaan tulenko vaiko enkö". :headwall: Ja kaiken huipuksi toiset näkevät sen "ei vastausta- koska tulen", toiset taas päinvastoin.

Alkuperäinen kirjoittaja Walas:
En tiedä käytännöistä kun ensimmäistä kertaa kutsuja laittelin. Eskarissa ollut kiusaamistakin ja meidän poika tullut itkien kotiin. Mietin että osaako erottaa ystävät vai tahtooko vaan niin kovasti olla ystävä. Että menikö kutsut oikeisiin osoitteisiin, joissa kutsua myös arvostetaan? (kohta äitikin tippa linssissä pienen puolesta)

kiusaamistilanteet on aina kurjia... muista otta heti rohkeasti yhteyttä eskariin!! (en ole kauaa vielä palstaillut, joten en tiedä oletko aiemmin tilanteesta kertonut...) Välillä on hankala suhtautua siihen että ketä synttereille kutsutaan...oma vielä niin pieni ettei ole kaverisynttereitä ollut, mutta monen kanssa olen kyllä asiaa miettinyt. Että kutsutanko koko ryhmä vai vaan muutama vai miten tehdään.. ja muuten kun aiemmin sisaruksia mietit, niin kyllä kutsu on musta osoitettu vain sille kaverille ellei erikseen ole mainittu että sisarukset voi tuoda mukanaan...

Toivottavasti tulee mukavat juhlat!!! =)

Voi pientä :( :(

...menee laskupää sekaisin... 7 + vanhemmat/toinen vanhempi+ mahdolliset sisarukset = ??? . Summa arvaamaton. Ja sitten allegiatodennäköisyys..vähänkö miuta harmittaa jos joku ei pystykään syömään mitä tarjotaan...mut en osaa nyt varautakaan.

...menee laskupää sekaisin... 7 + vanhemmat/toinen vanhempi+ mahdolliset sisarukset = ??? . Summa arvaamaton. Ja sitten allegiatodennäköisyys..vähänkö miuta harmittaa jos joku ei pystykään syömään mitä tarjotaan...mut en osaa nyt varautakaan.

Varaa sellasia syömisiä mitkä voit säästää toista tilaisuutta varten jos syöjiä ei olekkaan niin montaa. Mä varaisin niin että ne riittäis niille 7+vahemmat+sisarukset, vaikka tuskin niin paljoo tuleekaan. Allergiasta kärsivät ovat varmaan oppineet ilmoittamaan allergioista tai varaamaan mukaan jotain.

Todella harmillaista tuo lapsen kiusaaminen. Olethan Heti yhteydessä henkilökuntaan?

oletko laittanut kutsuun että koko perhe on kutsuttu? ehkä nyt ajattelen vähän kapea-alaisesti, mutta luulen että aika moni voi kyllä jättää tulematta... itse menisin mielellään, mutta luulen että aika monia ei kiinnosta lähteä tuntemattomien luo sýnttäreitä juhlimaan... :whistle:

ja se on sitten niiten oma asia jos allergiota eivätkä o ilmottaneet... älä siitä huolehdi!!!!

Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:

oletko laittanut kutsuun että koko perhe on kutsuttu? ehkä nyt ajattelen vähän kapea-alaisesti, mutta luulen että aika moni voi kyllä jättää tulematta... itse menisin mielellään, mutta luulen että aika monia ei kiinnosta lähteä tuntemattomien luo sýnttäreitä juhlimaan... :whistle:

ja se on sitten niiten oma asia jos allergiota eivätkä o ilmottaneet... älä siitä huolehdi!!!!

Tätä mäkin ajattelin että onko koko perhe kutsuttu. Vaan täällä kun olen lueskellut miten esim hääkutsut tulkitaan nin huh, huh...

Hmm. Harmi jos ei kutsutut tulekaan :( Onko muita mahdollisia kavereita kutsuttu silloin? Entä onko ollut niiden muiden synttäreillä? Yleensä noi menee kai vastavuoroin. Luulis jollain olleen jo synttärit.

Ja ei kai eskarilaisten vanhemmat enää tule mukaan? Kummilapsen 4v. synttäreille oli kutsuttu koko päiväkotiryhmä ja vanhemmat vain toivat lapset.

Mitä tohon tarjontaan tulee, niin luulis että allergikot osaisivat ilmoittaa itsestään. Jos ei mitään ole eivät älyä että siitä pitäisi mainita. Ja lapset saattavat muuten vaan olla niin ronkeleita etteivät syö. Älä siitä ainaka stressiä ota.

Eskariin olen soittanut joka kerta kun itkien on tullut. En ole täällä tästä jutellut, aika hissukseen enimmäkseen olen, (katselen vaan mitä muilla mielessä ), paitsi kun kovasti jokin painaa.. Mie annoin päivänsankarin itse päättää ketä pyydetään. Meitäkin kun on 5 niin miusta on luontevaa jos tulee sisaruksiakin kun kuitenkin mahtuvat leikkimään. Ja kerran meidätkin nyt on syksyn aikana kutsuttu, mie soitin ja kysyin että monelleko kutsu on? Tervetulleet kaikki, koko perhe.

Alkuperäinen kirjoittaja Pähkinä-:
Alkuperäinen kirjoittaja peppi-lotta04:

Tätä mäkin ajattelin että onko koko perhe kutsuttu. Vaan täällä kun olen lueskellut miten esim hääkutsut tulkitaan nin huh, huh...

mää en ookkaan tämmöstä lukenu... ?!

Eskariin olen soittanut joka kerta kun itkien on tullut. En ole täällä tästä jutellut, aika hissukseen enimmäkseen olen, (katselen vaan mitä muilla mielessä), paitsi kun kovasti jokin painaa.. Mie annoin päivänsankarin itse päättää ketä pyydetään. Meitäkin kun on 5 niin miusta on luontevaa jos tulee sisaruksiakin kun kuitenkin mahtuvat leikkimään. Ja kerran meidätkin nyt on syksyn aikana kutsuttu, mie soitin ja kysyin että monelleko kutsu on? Tervetulleet kaikki, koko perhe.

no hienoa että olet ollut kuitenkin eskariin päin yhteydessä..toivottavasti kiusaaminen loppuu heti alkuunsa!!!!

ja siis minusta ihan kiva idea kutsua koko perhe (jos tilat vaan antavat periksi)...että en tosiaan pahalla tarkoittanut. Ihmiset vaan nykyään on usein sen verta sisäänpäinlämpiäviä, etteivät ehkä ihan heti kaikki lähde jonkun vieraan luokse juhlimaan.... ja aattelen myös että voi olla jollekin lapselle tylsää jos kavereilla on vanhemmat mukana, mutta itsellä ei olekaan.

Toisaalta kaverisynttärit on musta lasten oma juttu ja siksi ehkä ei ole tapana kutsua perhettä mukaan! Meilläkin varmaan näin tullaan tekemään... Mutta sitten voidaan muuten vaan pitää juhlia.esim. naamiaiset, johon kutsutaan koko perhe!! :)

Laitoin puhelinnumeronkin niin voi soittaa jos kysymistä. (Tiedustelut ja ilmottautumiset yms.) Mie kun oon niin supersosiaalinen että puhun vieraittenkin kanssa ummet ja lammet... Meillä nää ihan ensimmäiset kaverikutsut...tähän asti kun ollut kotona vaan. Ja yksillä synttäreillä käyty. Mie ainakin oon kiinnostunut hänen kavereittensa vanhempien tapaamisista, jos joskus vaikka kaverikyläilyä. Ja miten sitä tutustuukaan jos ei ota edes yhteyttä? Miusta täällä "maalla" luontevaa myös vanhempien mukana olo.
Hääkutsut??? Hyviä esimerkkejä?

Lapsille erikseen varattu yläkerta leikkeihin ja peleihin. Ja mie taidan ihan oikeesti olla outo..kyllä, olen valmis toivottamaan tervetulleeksi ihan vieraat ihmiset. Olen kerran nuoruudessani majoittanut 2 liftariakin yöksi, ettei tarvi pimeessä liftata. Ja yhden rauhanturvaajan joka oli juuri tullut ulkomailta. Ja mun on ihan pakko pysähtyä jos luulen että jollain hätä...makaa maassa tai ajanut ojaan...pimälläkin. Isäntä sanoi että joku kerta mun käy vielä huonosti.

Laitoin puhelinnumeronkin niin voi soittaa jos kysymistä. (Tiedustelut ja ilmottautumiset yms.) Mie kun oon niin supersosiaalinen että puhun vieraittenkin kanssa ummet ja lammet... Meillä nää ihan ensimmäiset kaverikutsut...tähän asti kun ollut kotona vaan. Ja yksillä synttäreillä käyty. Mie ainakin oon kiinnostunut hänen kavereittensa vanhempien tapaamisista, jos joskus vaikka kaverikyläilyä. Ja miten sitä tutustuukaan jos ei ota edes yhteyttä? Miusta täällä "maalla" luontevaa myös vanhempien mukana olo.
Hääkutsut??? Hyviä esimerkkejä?

meinasinkin että kysyn että ootteko maalta? eikä siis todellakaan pahalla, mutta must jotenkin sun ajattelutyyli on oikeesti ihana ja mäkin oon supersosiaalinen ja kerhoon kun tyttöä vien niin kaikille juttelen ja puhelen ja osa näyttää siltä, että mitä tuo akka höpisee!! :D

Tietysti jos kavereilla on pitkä matka teille niin sitten oikeesti on tosi luontevaa et vanhemmatkin jää kahvittelemaan, ettei tarvi ees taas pitkiä matkoja ajella.... ja eskari-ikäisellä noita kaverisuhteita olisi kyllä ihan otollinen aika luoda, joten rohkeasti vaan kutsutte joskus jonkun kaverin kylään!! =)

meillä nyt neti haluaisi yhden uuden kerhokaverin kutsua kylään, mutta itse en yhtään tunne vanhempia ja isän nään vaan kerhoaamuina vilaukselta ja pph hakee tytön. NYt sovittiin tytön kanssa että kirjotetaan kirje ja kutsutaan tyttö vanhempineen kyläilemään meille... katsotaan mitä vastaavat.. vai vastaavatko... ihan yksin en kuitenkaan noin pientä viitsisi vielä kustua, vaikka reippaalta vaikuttaakin.

Lapsille erikseen varattu yläkerta leikkeihin ja peleihin. Ja mie taidan ihan oikeesti olla outo..kyllä, olen valmis toivottamaan tervetulleeksi ihan vieraat ihmiset. Olen kerran nuoruudessani majoittanut 2 liftariakin yöksi, ettei tarvi pimeessä liftata. Ja yhden rauhanturvaajan joka oli juuri tullut ulkomailta. Ja mun on ihan pakko pysähtyä jos luulen että jollain hätä...makaa maassa tai ajanut ojaan...pimälläkin. Isäntä sanoi että joku kerta mun käy vielä huonosti.

kuulostaa oikein hienolta!! Toivottavasti vieraita tulee paljon.. ja tulethan sunnuntai-iltana (itsepyörin ylensä vasta kasin jälkeen) kertomaan miten kävi, kun jäit nyt ajatuksiini! :)

Ja kuulostaa siltä että olet hieno ja auttavainen ja välittävä ihminen.. ja se jos mikä on tärkeää ja hienoa!! :)

Isäntä ei oikein tiedä aina et itkeäkö vai nauraa... mä saatan jäädä suustani kiinni jopa väärään numeroon soittaneen kanssa. Ja viikonloppupäivystyksessa keskussairaalassa 2 tunnin jonon aikana kerkisin rupatella kaikkien suomenkielisten kanssa heidän vaivoistaan... Ja välillä tuntuu että näin voi käydä ainoastaan minulle...

Isäntä ei oikein tiedä aina et itkeäkö vai nauraa... mä saatan jäädä suustani kiinni jopa väärään numeroon soittaneen kanssa. Ja viikonloppupäivystyksessa keskussairaalassa 2 tunnin jonon aikana kerkisin rupatella kaikkien suomenkielisten kanssa heidän vaivoistaan... Ja välillä tuntuu että näin voi käydä ainoastaan minulle...

no voin lohduttaa... niin voi käydä myös mulle!! =) kerran myöhästyin kahesta bussista kun jäin juttelemaan jonkun tuiki tuntemattoman vanhan rouvan kanssa sota-ajoista!! =)

Meillähän tän "ongelman" vierailujen ja aikataulujen kanssa luo meidän työt..ja niitten sovittaminen perheeseen...vai olikos se toisinpäin...? Isäntä töissä ma-to 7-16, pe 7-13.30 ja 0.5h matkoihin per suunta. Mie ke 20-02, pe ja la 21-1.30, su 20-02 ja 10-20min matkoihin... Ja lapset 1, 3 ja kohta 6.

Meillähän tän "ongelman" vierailujen ja aikataulujen kanssa luo meidän työt..ja niitten sovittaminen perheeseen...vai olikos se toisinpäin...? Isäntä töissä ma-to 7-16, pe 7-13.30 ja 0.5h matkoihin per suunta. Mie ke 20-02, pe ja la 21-1.30, su 20-02 ja 10-20min matkoihin... Ja lapset 1, 3 ja kohta 6.

joo, no ei tossa tosiaan niin kauheesti kyläilyjä järkätä... jäin sori jotenki siihen käsitykseen et poika vaan eskaris ni aattelin et oot koton.. sori... sillonhan kaverisuhteet kyllä muodostuu päiväkodissa (tai missä sit esiopetusajan jälkeen onkaan)!

Yhteistyössä