Ihmeen hyväjalkainen invalidiksi...(*kuva autosta*)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Timppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Isäni oli sokea ja hänellä oli invalupa, mutta likkui niin hyvin, että useaan otteeseen tultiin karjumaan, että ei ole teille tämä paikka....

Siis äiti oli kuskina. Ei sitä niin helppo ole arvioida.

Tartteeko sen vamman aina olla niin näkyvä? :o mun kaverille tuli kerran joku urputtaan kun se parkkeerasi oman autonsa omalla invaluvallaan invapaikalle ja käveli apteekkiin. Oli kuulemma liian nopeat jalat! :o Kaverilla on kuitenkin melko hankala MS-tauti eikä tosiaan olis pystynyt kävellä mistään kauempaa sinne apteekkiin..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no munkin kaverilla on MS ja invalupa. Hyvänä päivänä kävelee niin että ei kukaan tietäisi sairastavan. Että ei oo ihan noin yksioikoista.

Just noin munkin kaverilla. :D Sitten helposti tulee sanomista kun näyttää "ihan normaalilta". Toinen tuttuni sairastaa Myastenia Gravis-nimistä sairautta (tai onkos se vamma) ja on parhaimmillaan ihan oireeton, pahimmillaan taas ihan jalaton. Ja invalupa on..

Mun isäpuolella on kans invalupa. Hyvänä päivänä kävelee suht normisti, huonona päivänä ei kävele. Ja silloin ei yllättäin autollakaan ajele. On työkyvyttömyyseläkkeellä ollu jo varmaa 15 vuotta.

Sepä voi hyvinki olla että kuvassa on sama tilanne. Ulkonäöstä ei kannata aina mennä ihmisen kuntoa arvostelemaan. Kyllä mäkin kävelen (yleensä) suht normisti mutta suht kaukana tarveestä oon.

Alkuperäinen kirjoittaja pöljä:
ja modet vois tänkin ketjun poistaa...todennäkösesti syyttä ihmistä parjataan ja julkaistaan kuva netissä josta tunnistaa

Tässä tapauksessa vaan on varmasti auto invapaikalla ja autossa ei ole invalupaa. Eli sillein... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Alkuperäinen kirjoittaja pöljä:
ja modet vois tänkin ketjun poistaa...todennäkösesti syyttä ihmistä parjataan ja julkaistaan kuva netissä josta tunnistaa

Tässä tapauksessa vaan on varmasti auto invapaikalla ja autossa ei ole invalupaa. Eli sillein... :whistle:

Mutta sehän ei ilmene ainakaan tuosta kuvasta..

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
no munkin kaverilla on MS ja invalupa. Hyvänä päivänä kävelee niin että ei kukaan tietäisi sairastavan. Että ei oo ihan noin yksioikoista.

Just noin munkin kaverilla. :D Sitten helposti tulee sanomista kun näyttää "ihan normaalilta". Toinen tuttuni sairastaa Myastenia Gravis-nimistä sairautta (tai onkos se vamma) ja on parhaimmillaan ihan oireeton, pahimmillaan taas ihan jalaton. Ja invalupa on..

Minun sydänystävällä on myös invakortti MSn vuoksi. Tosiaan kun kävelee hyvänä päivänä tasapino pitää hyvin, näyttää se ulkopuolisesta ihan terveelle. Hänestä ei tautia näe päältä jollei tiedä. Tosin voi kyllä vetää vääriä johtopäätöksiä esim luulla et kännissä hoipparoi..

Paljon näkyvät ihmiset käyttävän invapaikkaa, vaikkei korttia olekaan. Lähisukulainen on pyörätuolissa kertoo miten usein joutuu jonottamaan paikkaa, kun normaalistsa ruudussa ei autosta ulos pääse.

Yhteistyössä