ihmeellinen hedelmöitys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja +++
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

+++

Vieras
Onko kellään käynyt näin...otetaan esimerkkinä oma tapaukseni.. ovulaatiotesti näyttää plussaa kp-16, yhdyntöjä ei vielä kertynyt sille kierrolle yhtään. Ensimmäinen ja ainoa yhdyntä kierrossa tapahtuu kp-24. Kierto on pituudeltaan yleensä 32pvä. kp 37/32 raskaustesti näyttää ++. en tajua koska on hedelmöitys edes voinu tapahtunut?

No ovulaatio testi tunnistaa LH:n nousun ei itse ovulaatiota. Se että ovulaatiotikku on positiivinen ei vielä tarkoita että ovulaatio olisi tapahtunut. Se on ihan hyvin voinut olla kp24 vasta. Monilla pco:sta kärsivillä ovulaatiiotikut näyttää plussaa monta kertaa kuussa tai jopa jatkuvasti.

[QUOTE="heips";23821102]Voipas, olen lukenut tästä tutkimuksiakin vastikään. Usein erimunasilla kaksosilla on muutaman päivän-viikon ikäero juuri tästä syystä. Ja varsinkin jos on oco voi ovulaatio todellakin olla pari kertaa.[/QUOTE]

sitä ei vaan kutsuta useammaksi ovulaatioksi. ovulaatio on vain kerran kuukaudessa mutta ovulaation aikana voi irrota useampi muna solu esim muutaman päivän väliajalla.

näin se on: on puhjennut 2 follikkelia yhtä aikaa, se on täysin mahdollista. mutta 2 ovista kierron eri aikoina on aika epätodennäköistä sillä ovulaatio estää toista follia enää kasvamasta keltarauhashormonillaan eikä se voi enää puhjeta.

tuohon hedelmöittymiseen en osaa sanoa mitään. kuulostaa aika mahdottomalta... muistatko varmasti kaikki yhdynnät ja niiden ajankohdat oikein?

Kannattaa ottaa huomioon se, että on ehkä raskautunut jo edellisessä kierrossa ja menkat olleet valemenkat. Ultra sen paljastaa milloin saanut alkunsa.

Toinen mahis että ovis ollut myöhemmin.

No, mä kerran heräsin keskellä yötä siihen, että harrastin seksiä unissani. Että niinkin voi käydä.

Yhteistyössä