Ihmeellinen alkuraskaus ja hcg, apua kipeesti kaivaten!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut mam
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut mam

Vieras
Hei! Eli nyt kipeesti kaipaan apua ja kommentteja et missähän tästä voisi olla kyse. Eli siis mulla pitäis olla nyt alkuraskaus menossa, viikoista ei tietoa koska tämä raskaus tuli yllätyksenä ja kuukautiskierto ei ole ehtinyt palautua vielä edellisen synnytyksen jäljiltä. Olettaisin että viikkoja kuitenkin nyt suunnilleen 6 koska tein tasan kaksi viikkoa sitten (28.3) ensimmäisen plussan raskaustestiin. Myös tuolloin kaksi viikkoa sitten otattamassa hcg:n verestä ja se oli sillon vain 34. Tasan viikon päästä siitä arvo oli noussut ja se oli 884. Eikös arvon pitäisi tuplaantua joka toinen päivä eli viikossa kymmenkertaistua? Tuo arvohan on viikossa 26 kertaistunut :o onko normaalia??? No tarina jartkuu vielä, eli eilen kävin sitten ultrassa ja terveyskeskuslääkäri näki ultrassa (alakautta ultraten kaksi mustaa aluetta) toinen oli hänen mielestään sikiöpussi(ei kuitenkaan nähnyt sikiötä siellä) ja toinen musta alue oli hänen mielestään verta. Varmasksi hän ei osannut kuitenkaan mitään sanoa. Mutta väläytti myös tuulimuna raskauden mahdollisuutta. Toivoisin teiltä rakkailta palstalaisilta asiallisia kommentteja mistä tässä voisi olla kyse, koko viime yö meni itkien ja valvoen, pahinta on epätietoisuus :(

Riippuu tietenkin ultralaitteista, ultraajasta ja viikoista mitä näkyy, mutta mulla näky 5+ jotain viikoilla ruskuaispussikin. Mä pelästyin kun alkiota ei näy, että onko tuulimuna ja lääkäri sanoi ettei ole, koska tuulimunaraskaudessa ei ole ruskuaispussia.

Mutta muuten en kyllä osaa ottaa kantaa. Ne lääkärit varmaan tietää parhaiten. Saitko sä uutta ultra-aikaa?

niin siis Criminal mind: tuon arvon pitäis tuplaantua joka toinen päivä joten kun arvo oli pe 34 niin eikö sen pitäisi sitten olla su 68, ti 136, to 272 jolloin se otettiin? :o niin ja uutta ultra aikaa en saanut :(

Hei!

Vielä on tosi aikaista; odottele rauhassa seuraavaa ultra-aikaa jos sellaisen sait, tai varaa itse uusi aika viikon tai kahden päähän. Odottaminen on vaikeaa - tiedän kokemuksesta - mutta kauhean aikaisein jos menee ultraan niin ei välttämättä näy sikiökaikua/sykettä ja sitten vain saa uuden ajan viikon päähän.

HCG-arvot taas on yksilöllisiä, hyvinhän tuo vaikuttaa sulla nousseen, eikö? Sullahan ei ilmeisesti ole raskauden kesto tarkasti tiedossa, joten voi olla hyvin aikaista. Jos arvo nousee hyvin ja mitään hälyttäviä verenvuotoja tms ei ole, niin voinet tosiaan ihan rauhassa odotella seuraavaa ultraa. Mulla on seuraavanlaisia kokemuksia:

Eka raskaus: voimakas HCG-nousu, esimerkiksi rv 5+1 arvo oli 5000 ja 5+3 12000 (raskauden kesto oli tarkasti tiedossa). Arvoja seurattiin, kun oli verenvuotoa ja kohdun sisällä näkyi tumma alue, hematooma. Hematooman lisäksi ei tuolloin muuta näkynyt kuin sikiöpussi. Rv 6+2 näkyi sitten jo sykkeet ja muut.

Toinen raskaus: päättyi keskenmenoon. Silloin rv 5+6 (jolloin tuli verenvuotoa) näkyi sikiöpussi ja ruskuaispussi ja pilkahdus sikiökaikua muttei sykettä, jota ei koskaan ehtinyt tullakaan (km rv 6+2). Km-raskaudessa hcg ehti nousta viiteen sataan.

Kolmaa raskaus: hcg:tä ei mitattu, mutta hyvä ultraaja sai sykkeen näkyviin rv 6+0.

Onneksi olkoon raskaudesta ja toivottavasti nyt vielä ihan alkumetreillä oleva raskaus jatkuu hyvin :)

Rypäleraskaus? Eikös siinä juuri HCG nouse nopeasti?

Tai sitten olisiko voinut olla joku virhe ekassa HCG-testissä, kun se silloin oli niin alhainen?

Mutta eihän sitä voi tehdä kuin odottaa... Toivotaan että kaikki on kuitenkin hyvin ja raskaus jatkuu normaalisti! :)

rypäleraskaus taitaa olla tosi, tosi harvinainen. Ja eihän sulla tuo hcg-arvo nyt sinänsä "epäilyttävän" korkea ole, noussut vain vauhdikkaasti. Mulla siis oli korkea ja nousi myös vauhdilla - raskaus meni hyvin, pahoinvointi vain oli erittäin rajua ja kesti pitkään.

Kiitos tähän astisista kommenteista.. mulla ei ole yhtään minkäänlaisia oireita sekin ihmetyttääm,takana kolme normia raskautta niin tuli tää ihan puun takaa :/

Yhteistyössä