Ihme

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kierto..?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kierto..?

Vieras
MOi,

tai tarkemmin sanottuna kuukautiset.
Mulla ei ole hajuakaan milloin ovuloin kun kuukautiset on niin kummalliset. 1. päivänä valkovuodon seassa on aivan hitusen verran vuotoa, juuri ja juuri erotettavissa. 2. päivänä sitä on vain hiukan enemmän, kuitenkin nyt jo huomaa selkeästi vessassa käydessä. 3. päivä on ns. normaali vuotoinen päivä, ei runsas, ei niukka. 4. päivä vuodan kun härän kurkusta, sidettä saa vaihtaa tosi tiheään. 5. päivä on taas normaali ja 6. päivä vuotoa ei juuri ole, ihan pikkuisen vain. 7. päivä sitä saattaa tulla enemmän kuin edellisenä päivänä kuitenkin suht niukasti. 8. päivä vuoto on rusehtavaa samoin 9. päivä.

Eli mikä on varsinainen kuukautisvuotoni pituus????
Milloin ovuloin???

Ärsyttää kun ovulaation metsästäminen on mennyt ihan älyttömäksi. Yritän seurata valkovuotoni muuttumista, lämpöäkin olen joskus mitannut mutta ei tunnu onnistuvan.

Kierron pituuden olen joten kuten selvittänyt tuon runsaan vuodon päivästä lukien ja se on 30 päivää. Nyt kun vielä tietäisin mistä päivästä lukien tässä laskeskelisin ovulaatiota....

Juliana

Laskisin ensimmäiseksi vuotopäiväksi eli ensimmäiseksi kiertopäiväksi sen päivän kun vuoto on runsasta, eli 3. päivän. Kuukautisvuodon pituudella ei ole merkitystä, ainoastaan sillä alkamispäivällä, koska siitä aloitetaan kierron laskeminen. Ovulaatio tapahtuu n. 14 vrk ennen menkkojen alkamista, eli kun lasket kiertosi alkaen ensimmäisestä kunnon vuotopäivästä, niin siitä n. 16 vrk eteenpäin on ovulaation aika, täysin tarkkaa ajankohtaa et saa selville ilman ovulaatiotestejä. Tämä siis jos kiertosi on sen 30 päivää. Joka tapauksessa: Kun harrastatte seksiä joka toinen-joka kolmas päivä koko kierron ajan, ei ovulaation ajankohdalla ole mitään merkitystä eikä sitä näin ollen tarvitse ""metsästää"".

Yhteistyössä