ihme valoinen näppylä ripsirajassa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihmettelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihmettelijä

Vieras
mulle on ilmaantunut tohon ripsien alle,mistä ripset kasvaa,ihmeellinen valkoinen näppylä...mikä voisi olla...ei ole muuten mitenkään kipeä tai aristava,eli ei näärännäppy kai sitten ole.

näärännäpyn oon ymmärtänyt olevan kipeä?!?!?tuo tuli ihan yhtä äkkiä,on vähän ehkä semmoonen pitkulainen ja ihan valkoinen...voisko se sit olla luufinni.siitä en oo kuullukkaan.meneekö se itelleen pois vai onko tuo ny aina sitte tossa."kiva,kiva".

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
näärännäpyn oon ymmärtänyt olevan kipeä?!?!?tuo tuli ihan yhtä äkkiä,on vähän ehkä semmoonen pitkulainen ja ihan valkoinen...voisko se sit olla luufinni.siitä en oo kuullukkaan.meneekö se itelleen pois vai onko tuo ny aina sitte tossa."kiva,kiva".

Mulla ei ole näärännäppy ollu kipee koskaan jos en ole rapannu tai kokoajan kosketellu sitä.

Minulle tulee juuri tuollaisia luufinnejä. Otan ne pois yleensä itse neulalla. Neulalla vain kunnon reikä siihen ja siteen hellästi puristaa tai ronkkii sillä neulalla sen valkoisen kovan patin sieltä ulos. Jos on kunnon reikä tulee helposti ilman ponnisteluja tai sattumista. Muutama päivä ja ei ole edes jälkeä sen jälkeen. Itsestään ei minulta ainakaan katoa.
TARKEÄÄ, on muistaa desinfioida neula ja luufinnin alue, ennen ja jälkeen, ettei tule mitään tulehduksia.

Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
ja sekö voi olla valkoinen?kun googletin nii aina melkein tuli että punainen ja aristava.

No 2 ensimmäistä kertaa oon käyny ottaan sen pois tk:ssa ku rappas silmämunaa ilkeäasti. Kyllä ne kerto sen olevan näärännäppy.

Yhteistyössä