ihme teinejä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huokaus
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huokaus

Vieras
Rannalla olin kävelylä ja siellä pariskunta ja heidän kävelemään oppinut lapsonen.
Näyttivät niin onnellisilta ja ylpeiltä, kun yrittivät innostaa lasta kävelemän kaatumisista huolimatta.
Siihen sitten tupsahti teinejä tyttöjä ja poikia.
Heidän suusaan alkoi kuulua: Kattoaa mikä läski kakara ja nauraa räkättivät.
Siihen yksi teinityttö: Ei ihme, kun äiti on tommonen emakko.
Minusta äiti oli kyllä tosi hoikka ja näytti olevan viimeisillään raskaana, mutta ei siltikään ollut lihava.
Pariskunta pahoitti mielensä ja lähtivä lapsen kanssa pois ja nainen oli silmät kyynelissä.
Lapsi ei ollut tosiaankaan lihava.
Mulle teinit huusivat: Ootko k.yrvän puutteessa ja nauraa räkättivät.
Ihan törkeetä :(

Mä olen huomannut että nykyään nuoret ovat yllättävän törkeästi käyttäytyviä ja röyhkeitä. Viimevuonna ala-aste ikäiset pojat alkoivat huutelemaan meidän takapihalla leikivälle 4 vuotiaalle pojalle kaiken maailman törkeyksiä ja talvella heittelivät meidän lapsia lumipalloilla!
Mutta mitäs teet..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 18:37 huokaus kirjoitti:
Pariskunta pahoitti mielensä ja lähtivä lapsen kanssa pois ja nainen oli silmät kyynelissä.
Lapsi ei ollut tosiaankaan lihava.
Mulle teinit huusivat: Ootko k.yrvän puutteessa ja nauraa räkättivät.
Ihan törkeetä :(

Olipa ilkeitä suustaan :O mä oisin varmaan vaan pokkana huutanu että en oo munan puutteessa, munaa saan vaikka kymmenen kertaa päivässä mutta sää et taida saada kun oot nytkin noin kärttysällä päällä että vaikuttas selvästi olevan puutetta sulla jostain :laugh: :laugh: Jos teineistä loukkaantuu niin on kummallisen herkkänahkasta porukkaa, itse en vaivautus :whistle:

jestas....ajatella,että se saattaa olla omakin teini mukana tuollaisissa... :/ mistäs sitä koskaan tietää... ja tollasia huutelijoita tuntuu löytyvän vähän joka kulmasta.

Ei kuitenkaan kannata pahottaa mieltä/ottaa tosissaan teinien huuteluja ja räkätyksiä..

Ilkeitä. :( Mä kävin miehen kanssa yks päivä huoltoasemalla ostamassa jotain, niin siinä edessä oli semmosia 12 vuotiaita meikattuja pikkutyttöjä, jotka katto NIIN nenänvartta, että! Oikeen kuiskuttelivat ja arvostelivat ulkonäköäni. Sillee"siis hirvee" tyyliin. :kieh: Ei tainneet tytöt ymmärtää, että olen tuplasti heidän ikäisensä.

Vaikka se olikin typerää ja vaikka ne tytöt olikin vaan itsestään epävarmoja pikkupissiksiä, niin tuli siitä silti vähän paha mieli. Ja hölmistynyt. Ei olisi tullut itselleni sen ikäisenä mieleenkään käyttäytyä tuolla tavoin, muljautella silmiäni ja katsoa päästä varpaisiin.

Teinit ovat olleet ja tulevat aina olemaan mitä sattuu. Menneinä vuosikymmeninä sosiaalinen kontrolli oli vahvempi, ja tuollaista ei voinut tehdä, sillä asiasta olisi varmasti kuullut myöhemmin kotona...

Tämä menee asuan ohi, mutta kerron silti, sillä tänään tuli hyvä mieli: nuori, menneinä vuosina koulukiusattu ystävätär soitti. Hän oli tavannut viikonloppuna menneiden vuosien pahimman kiusaajansa.

Pojasta mieheksi kasvanut nuori oli kävellyt suoraan luo, sanonut, että on etsinyt ystävääni pitempään voidakseen pyytää anteeksi sanottua ja tehtyä, kertonut poteneensa jo kiusaamisen aikana huonoa omaa tuntoa, mutta kavereidensa painostuksen takia antanut tilanteen jatkua.

He olivat puhuneet illan ja ystävätär oli saanut kerrottua pitkistä terapiajaksoista, joita hän mm. koulukiusaamisen takia oli joutunut käymään läpi. Jotenkin koko nainen oli helpottunut, enää ei tarvitsisi pelätä kohtaamista ko. ihmisen kanssa.

Piika-äiti

Ottakaapa äidit opiksi ja KASVATTAKAA lapsia niin ei kenestäkään pikku-kullannupusta tule tollaisia huutajia.
Tietty nuoria tulee ymmärtää ja heidän eri kasvu-ikää ja niihin kuuluvia"kotkotuksia"mutta jos huutelee törkyyksiä niin kertoo kyllä ihmisen fiksuudesta ja silloin ei ole kotoa saanut kunnon "eväitä".
Joissakin perheissähän on tapana esim.haistatella ihan keskenään jne.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 20:24 äiti kirjoitti:
Ottakaapa äidit opiksi ja KASVATTAKAA lapsia niin ei kenestäkään pikku-kullannupusta tule tollaisia huutajia.

Tätä voisi peesata, itse ainakin aion tehdä kaiken mitä keksin välttääkseni sen ettei omasta neidistäni kasva tuollaista teinihirviötä. Itse olen sitä mieltä että arvot ja käytöstavat opitaan pääasiassa kotoota ja vanhemmilla on paljon vastuuta ja mahdollisuutta vaikuttaa asioihin.

Kyllä ne pissikset meikäläisellekin nauraa ja kommentoi kun kadulla tulevat vastaan, v.ituttaahan se tommonen ja voi mennä päiväkin pilalle.. Tavallaan kuitenkin nolottaa heidän puolestaan ja jotenkin harmittaa kun miettii sitä kuinka he eivät ymmärrä olevansa itse vähintäänkin yhtä naurettavia kuin minä leveän takamukseni kanssa. Mutta joo.. kaipa noiden kanssa on pakko oppia elämään.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 02:02 Keittiönoita kirjoitti:
Mahtaakohan ne teinit haistatella ja puhua törkeyksiä myös omille vanhemmilleen?

Eivät kait kaikki mutta uskoisin että kyllä sellaisiakin suunsoittajia löytyy ihan tarpeeksi..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 22.05.2007 klo 02:08 NuoriAikuinen kirjoitti:
Eivät kait kaikki mutta uskoisin että kyllä sellaisiakin suunsoittajia löytyy ihan tarpeeksi..
Mulla on tuttavapiirissä parikin sellaista teiniä, jotka haistattelevat vanhemmilleen. Aika kamalan kuulloista :(