Ihme on tapahtunut!! Ensimmäinen tomaatti tulossa!!!

Ensimmäistä kertaa elämässäni olen kasvattanut tomaatintaimet ja nyt toiseen niistä (on ihan tavallinen tomaatti) on tullut paljon keltaisia kukkia ja IHKA ENSIMMÄINEN TOMAATIN ALKU!!! Pieni vihreä pallero =)
Toinen taimi on kirsikkatomaatti ja siihenkin on nyt tulossa kukkia =)
Vitsi että mä olen ylpee itestäni! Yleensä kaikki kukat ja muut kuolee mun käsittelyssäni..

Ne taimet on olleet ihan tossa pihassa muovisissa ämpäreissä.
 
piip
Jee!! Meillä on tällä hetkellä paljon vihreitä ja oransseja palloja varressa :) Noin 20 tomaattia ollaan tässä kesän aikana jo saatu, aika hyvin vaikka epäilin että tuleeko mittään :) kantsii suihkutella niitä sumutinpullolla ja pitää auringossa
 
vieras
Toivottavasti riittää aurinkoisia ja lämpimiä ilmoja,että ehtivät kypsäksi asti.
Kannattais varmaan latvoa ja nyppiä ne varkaat pois,etteivät vie turhaa voimaa,jotta jaksaa kypsyttää ne tomsut
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Toivottavasti riittää aurinkoisia ja lämpimiä ilmoja,että ehtivät kypsäksi asti.
Kannattais varmaan latvoa ja nyppiä ne varkaat pois,etteivät vie turhaa voimaa,jotta jaksaa kypsyttää ne tomsut
Miten tomaatit kuuluu latvoa? En oo uskaltanut ryhtyä puuhaan kun en oo varma miten se tehdään? Kyseessä siis mun tapauksessa pensastomaatti, jos sillä on merkitystä...
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Pensastomaattia ei mun käsittääkseni tarvii latvoa,mutta nypi kuitenkin ne varkaat pois.
Nypitty on ahkerasti mut musta tuntuu että ne raakileet ei saa tarpeksi aurinkoa kun siinä on niin paljon tuuheita oksia edessä? Vaikuttaa siltä kuin ne ois kasvanu ton tietyn kokoisiksi (halkaisija n. 5-6cm) ja nyt ne on lakannu kasvamasta ja väriltään ovat aina vaan kirkkaan vihreitä?!

 

Yhteistyössä