Ihme oireet, mitä tää on?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelästynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelästynyt

Vieras
Olin menossa nukkumaan, makoilin jo sängyllä, kun tuli huono olo. Sit tuli hirveen tosi kylmä ja outo olo. Sydän alko lyömään tosi lujaa ja nopeesti. Sormenpäät ihan kylmät ja jotenkin pistelee käsiä.

Nyt jo vähän hitaampi syke ja pahoinvointi meni suurimmilta osin ohi.

Mikä ihme kohtaus tää nyt on? Pitäsköhän huolestua :O vai voinko mennä vaan nukkumaan.

Niin ja oon 18v tyttö/nainen

Joo, oon syöny ja juonu ihan ok, nukkunukin ihan hyvin. Itekin veikkaan nyt paniikkikohtausta, kun on jotenkin tullu stressattua kaikkea, niin ehkä keho sit päätti laittaa kunnon paniikkitilan päälle :/

Alkuperäinen kirjoittaja pelästynyt;26720937:
Oli kyllä aika pelottavaa, olin jo lähdössä päivystykseen kävellen 2 km päähän, kun luulin, et sydän ottaa lopputilin tai jotain.

Jos oikeasti pelkäät sydänkohtausta, niin lupaa ensi kerralla soittaa hätäkeskukseen, jooko? Tuolle matkalle kun olisit taatusti kuukahtanu, jos sydäri olis ollu kyseessä...

Hansu81, juu lupaan

Se oli vaan sellanen nopea ajatus, että pakko lähteä, kun ei voi jäädä tänne kotiin kuolemaan, kun yksin asun, eikä oo autoa käytettävissä tällä hetkellä. Ja jotenkin tuntu, että on noloa soittaa hätäkeskukseen, jos ei ookkaan mitään vakavaa. Pelkään vaan jotenkin, että ne nauraa mulle kuitenkin, et mitä sä tänne tuut ilman tarvetta.

Paniikkikohtaus. Mulla yleisimmär oireet pahoinvointi,pyörrytys pistelyä raajoissa ja sydän menee miten lystää. Pahoinvointi ehkä pzhin noista. Ja se nousee ihan yhtäkkiä. Joku vuosi sitten sain niin pahan kohtauksen että kädet ei toiminu ollenkaan. Tuli kovan itkemisen seurauksena. ensin käsiä pisteli ja kohta olivat aivan puutuneet enkä voinut liikuttaa niitä. Huusin vaan miehelle että soittaa ambulanssin. Luulin ensin että joku aivohäiriöjuttu iskenyt.Se oli HIRVEÄ kokemus! Kunhan muistat että kohtaukseen ei kuole,vaikka siltä tuntuukin. TSEMPPIÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja pelästynyt;26720957:
Hansu81, juu lupaan

Se oli vaan sellanen nopea ajatus, että pakko lähteä, kun ei voi jäädä tänne kotiin kuolemaan, kun yksin asun, eikä oo autoa käytettävissä tällä hetkellä. Ja jotenkin tuntu, että on noloa soittaa hätäkeskukseen, jos ei ookkaan mitään vakavaa. Pelkään vaan jotenkin, että ne nauraa mulle kuitenkin, et mitä sä tänne tuut ilman tarvetta.

Mä olen joutunut soittamaankeskellä yötä,eikä mulle kyllä todellakaan naurettu sitten kun alkoi selvitä että vaan paniikista kyse. Ja sanoivat lähtiessään että päivystykseen vaan hakemaan lääkettä jos ei syke tasaannu.

Yhteistyössä