Ihme käytöstä kirpputorilla..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kummastunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kummastunut

Vieras
Ihmetyttää kun ihmiset tuo kirpputorille ihan ihmeellistä tavaraa josta pyytää sikahintaa.. Esimerkiksi kerran tuli varmaan KAIKILLE ihmisille sellainen joku luontolehden mainos, missä oli mukana joku ilmainen dvd.. Tätä dvd:tä myytiin vasta eilen meidän kunnan kirppiksellä hintaan 10e... Takakannessakin vielä luki maininta siitä että dvd on ilmainen näyte.. Joku myi kans tyhjiä lasitölkkejä, sellasia joissa on ihan vaan ollu suolakurkkuja, punajuuria.. Etiketitkin vielä tallella.. Eikö noita voi viedä lasinkeräykseen? Miksi pitää vielä yrittää myydä niitä 2e kappalehintaan.
Ja vaatteista suurin osa oli sellasia 20-30 vuotta vanhoja puhki hiutuneita rättejä. Kyllä pitäis olla vähän realistinen, että ostaakohan kukaan enää sellaista nukkavierua, neonpinkkiä 80-luvun villahaalaria olkatoppauksineen? Huh huh.. Ja olohuoneen nahkalla päällystetty jalkarahi oli kans myynnissä.. Siinä oli jotain maaliroiskeita ja nahka kulunu monesta kohtaa rikki, hintaa oli kuitenkin laitettu 20e..
Minusta kirpputorille tuodaan vaan hyväkuntoista tavaraa, en kehtaisi itse myydä jotain ikivanhoja vaatteita. Sellaiset joutais johonkin hyväntekeväisyyskeräykseen tms, mutta ei kyllä enää siihen että myisin niitä hintaan 15e kappale..

rikkinäiset kurahousut (niin rikki, ettei voi enää käyttää) 8 euroa :D Erittäin kulunut Reimatec-haalari 70 euroa ja lukuisia Reiman haalareita, joissa polvissa isot reiät, vähintään 30 euroa. Äitiyspakkauksen ilmaiset toppahaalarit 20 euroa jne. Onhan näitä. Joku tyhmä voi ostaakin, kun ei tunnista ilmaisia tuotteita.

Sen jalkarahinkin ymmärrän, en tosin ihan sen hintaa. Mutta toisinaan rumille ja kuluneille huonekaluille saa tehtyä jotain. Sen rahinkin voi ostaa pelkästään sen rungon vuoksi.

Olen nähnyt myös mm. tyhjiä jäätelörasioita tai ilmaisia peflettejä myynnissä. Vanhan hieromasauvan. Käytettyjä meikkejä.

Onneksi siellä saa itse valita mitä ostaa, mutta onhan se välillä aika rasittavaa kaivella rojua että löytää sieltä sen yhden aarteen..

Eikä sinne hyväntekeväisyyteenkään minusta pidä mitään hiutunutta, likaista ja rikkinäistä laittaa.

No sinänsä joo mäkin ymmärrän tuon käytön. Mutta olisi ne silti minusta parempia kierrätykseen, eivät ne siitä hukkaan mene todellakaan. Vähän ällöttäisi ostaa jonkun vanhoja kurkkupurkkeja kirpputorilta, kun niitä purkkeja varmasti tyhjenee ihan kotonakin jotta saa käyttöön. Tai voisin antaa pois, jollekin naapurille tms joka tarvitsee.

Kyllä tosiaan aika monesti näkee sellasta rompetta myynnissä ettei itse viitsisi edes nähdä hinnoittelun vaivaa saati että viitsisi maksullisen pöydän niillä täyttää.
Mutta... olen kyllä todennut senkin joskus että vaatteet, verhot tms joista olen itse miettinyt että tuskin kukaan ostaa muitta pistetään nyt kuitenkin myyntiin, ovatkin menneet ensimmäisinä. Itselläni oli myynissä useampikin kauluspaita ja sammareita, farkkuja tms koossa 74-80cm (mitä itse en pidä pienellä lapsella käytännöllisimpinä mutta ei sitä tullut esikoisen saatuaan ajatelleeksi) ja ajattelin että tuskin menevät kun eivät ole ihan parin viime vuoden mallia niin olivat hävinneet ensimmäisenä pöydästä.

Mitä vikaa siinä nahkarahissa on? Kaiken mitä kirpparilta ostaa, ei pakosti pistetä sellaisenaan käyttöön vaan ne kunnostetaan/tuunataan.

Meillä muuten on pari mummonvanhaa tekonahka?rahia ihan käytössä. Nahkaa ei näy vaan ne on päälystetty sisutuksen mukaan ja ne ovat pari kivaa pallia vain lisäistuimiksi. Paljon järkevämpi ratkaisu kuin mennä ostamaan jotain kertakäyttöä Ikeasta.

En meinannut että mitään rikkinäistä menisi hyväntekeväisyyteen, vaan esimerkiksi se ihan ehjä mutta ikivanha ja tyylitön college-paita, josta tuskin enää kukaan mitään haluaa maksaa ja joka jäisi kirpparille vain pöydälle pyörimään täytteeksi.
Jalkarahi olisi ollut OK jos olisi tosiaan ollu pienemmällä hinnalla, en maksaisi 15e rähjästä jonka uudelleenpäällystämisen hinnalla saisi jo ihan uuden rahin varmaan.

Ei sillä, kyllä sieltä kirpparilta löytyi kivojakin juttuja, täysin uudenveroisia ja söpöjä vauvanvaatteita tuli ostettua ja selvästi vähällä käytöllä olleet H&M:n mammafarkut. Vauvanvaatteet oli 0,5-2e kappale ja mammafarkut 6e ja ne oli ihan tosi hyvässä kunnossa kaikki. Leffojakin löytyi.

siis kyllähän sinne voi viedä entisöitäväksi vaikka minkäkuntoista, just esim. toi rahi, siitä voi saada hyvän ja joku on voinu ettiä vaikka kesämökille just sellasta jo pitempään! mutta nuo hinnat on kyllä ihan karseita, sitä kannattaa aina miettiä.

Vaatteissa oon ite paljon tarkempi, en tosiaan vie mitään nukkavieruja mihinkään. Käyttökelpoiset lahjotan eteen päin esim. venäjän keräyksiin, rikkinäiset roskiin.

tuo mua kyllä ihmetyttää että ilmaseks saatu myydään kalliilla eteen päin? esim. äitiyspakkausvaatteet.

[QUOTE="joo";23483338]Äitiyspakkauksen ilmaiset toppahaalarit 20 euroa jne. Onhan näitä. Joku tyhmä voi ostaakin, kun ei tunnista ilmaisia tuotteita.[/QUOTE]

Tää on taas tämä ajattelumaailma mitä en ole ikinä tajunnut... siis se että kun on tullut äitiyspakkauksessa niin on ilmanen ja näinollen siitä ei mitään pitäisi kenenkään jatkossakaan maksaa. Mä otin esikoiselle paketin ja jäi moni vaate käyttämättä niin laitoin kirppikselle myyntiin ihan vastaavilla hinnoilla kun muutkin bodyt ym. Ko tuotteiden ostaja tiesi niiden olevan äitiyspakkauksesta ja kysyi että olisko muitakin kun hän nimenomaan etsii niitä. En potenut huonoa omaatuntoa myydessäni niitä kuten en tuntenut siitäkään kun myin toisesta lapsesta saadulla äitiysavustuksella ostettuja tuotteita.
Lisätään nyt vielä et tokihan tuo 20euroa on turhan kova hinta haalarille mutta miksi pitäisi ilmatteeksikaan antaa kun kyllähän tuollekin haalarille voi jonkun rahallisen arvon katsoa (koko äitiyspakkaus 140e)

Jalkarahi olisi ollut OK jos olisi tosiaan ollu pienemmällä hinnalla, en maksaisi 15e rähjästä jonka uudelleenpäällystämisen hinnalla saisi jo ihan uuden rahin varmaan.

Tietysti vähän vaikea sanoa, kun en tiedä minkälainen rahi oli, mutta kyllä mä voisin maksaa 15 euroa päällystystä vaativasta rahista, jos se on sellainen oikeasti vanha, tukeva, kunnostuksella korjattavissa. Vaikka tiedän, että saisin ehkä jostain Ikeasta halvemmalla uuden. Mutta kyse on lähinnä siitä, että minkälaisen haluan, ei sen hinnasta.

Kyseessä oli tavallinen, pyöreä rahi millainen meillä oli kotona joskus 90-luvulla. Ei tosiaankaan sen hintansa arvoinen ollut enää ja uuden saa varmaan hintaan 20-25e. Jos olisi ollut joku oikeasti vanha ja hieno, kunnostuksen arvoinen, niin sitten eri asia.

Mun mielestä noita äitiyspakkauksen vaatteita saa myydä eteenpäin, mutta ei mitenkään kalliilla. Jos ne on jääneet itsellä käyttämättä/tosi hyväkuntoisia ja käytettyjä, miksi niistä pitäisi luopua ilmaiseksi, varsinkin jos olisi oikeasti jotain käyttöä sille rahalle? Meillä esimerkiksi rahatilanne on niin tiukilla että kyllä olisin sen verran itsekäs, että jotain pikkusummia niistä pyytäisin. En tosiaan paljoa, mutta vähän.

tuo mua kyllä ihmetyttää että ilmaseks saatu myydään kalliilla eteen päin? esim. äitiyspakkausvaatteet.

Jos mä otan pakkauksen rahana, niin pitäisikö minun antaa niillä ostetut vaatteet ilmaiseksi eteenpäin?

Muutenkaan en ymmärrä miksi äitiyspakkauksen vaatteet ovat tabuja. Sen voi halutessaan ostaa kirpparilta jos hinta on sopiva omaan odotustasoon ja jättää ostamasta jos tuntee saavansa pakkauksesta riittävästi tavaraa. Mutta minä olen sitä mieltä että tarpeettomia synttärilahjoja saa myydä kirpparilla eikä niitä tarvitse kaappeihin kierrättää, jne.

Jos lapsi saa legopakkauksen lahjaksi, saako hän myöhemmin sen myydä kirpparilla vai pitäkö hänen antaa sen ilmaiseksi eteenpäin?

Olen samaa mieltä Nalkuttavan Talonmiehen kanssa. Meilläkin on monesti tullut lahjoina esimerkiksi koriste-esineitä, joille ei vaan ole käyttöä. Saatiin kerran vähän kalliimpia tuoksukynttilöitäkin, mutta koska itselläni tulee heti migreeni niiden polttamisesta, myytiin kirpputorilla. Eikä tullut mitään morkkiksia. Jos antaisin jollekin lahjan, josta hän ei pidä/jota hän ei tarvi, olisin iloinen kuullessani että tavara on kuitenkin mennyt eteenpäin ja lahjan saaja saanut siitä rahaa jolla voi ostaa jotain mitä tarvii ja mistä tykkää, kuin että jos hän olisi vaan piilottanut sen jonnekin varaston perälle ajatellen, ettei sitä juttua kuitenkaan voi myydä kun lahjaksi saatu.

Yhteistyössä