ihme älykääpiö kelassa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Smeagol
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Smeagol

Aktiivinen jäsen
03.01.2005
7 024
0
36
vein eilen äitiyspäiväraha hakemusken ja merkitsin siihen lappuun että katsotaan puolen vuoden tuloista, mutta kun se on sit nykyään niin että mun täytyy ne laput kuskata sinne sitten ku jään äitiyslomalle. :/ no soitin sinne nyt että ottaa siitä vuoden 2007 tulosita kun ei ne paljon oo huonommat niin ei se meinannu millään ymmärtää. " jaa mitä sä haluat jaa siis et oo ees toimittanu? siis kyl me täällä ne katotaan. jaaha" aargghh!!! en mä ala niille kirjakieltä puhumaan vaikka haluaisivat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
kelantäti ajatteli varmaan samaa sinusta!

no ajatteli varmaan. mutta olen kyllä itsekin asiakaspalvelussa ja en ole asiakkaita kohtaan tuollainen juntti. en minä niistä kelan asiaoista voi kaikkea tietää, tämän kelantädinhän se pitäisi tietää. no kumminkin käski soittaa viikon päästä uudestaan, ehkä sen takia että joku muu vastaa joka osaa auttaa paremmin.

koska ne on VIIMEISIMMÄLTÄ 6kk:n ajalta!! siksi varmaan tarvitsee toimittaa vasta ä-loman alettua!!
ja se on ihan totta, kun toimitat sen tulotositteen, kela kyllä katsoo paremman mukaan, vaikken itsekkään aina hyvää palvelua ole ko.laitoksesta saanut, niin nämä hommat on pelittänyt ihan kivasti kyllä.

Alkuperäinen kirjoittaja ?:
ni mitä ihmeellistä tossa ny oli?työtänsähän nekin tekevät.sinun olisi pitänyt ottaa asioista selvää elä syytä kelaa.

joo olishan ehkä pitänyt juu, mutta tuo että ihminen joka ei pätkääkään ymmärrä mitä hältä edes kysytään niiin laitetaan asiakaspalvelutehtävään. ja yritin selittää rauhallisesti ja selvästi mutta se vaan aina töykeästi keskeytti aj sanoi, ai että sä et oo tehny sit näin tai noin. ja sit mun piti taas alottaa alusta mun asiani. mua ei tää juttu harmita muuten kuin tuo ihmisen käyttäytyminen asiakastaan kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
koska ne on VIIMEISIMMÄLTÄ 6kk:n ajalta!! siksi varmaan tarvitsee toimittaa vasta ä-loman alettua!!
ja se on ihan totta, kun toimitat sen tulotositteen, kela kyllä katsoo paremman mukaan, vaikken itsekkään aina hyvää palvelua ole ko.laitoksesta saanut, niin nämä hommat on pelittänyt ihan kivasti kyllä.

mä en oo ollu kelan asiakas moneen moneen vuoteen. mä en joka lakipykälää tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja Smeagol:

mä en oo ollu kelan asiakas moneen moneen vuoteen. mä en joka lakipykälää tiedä.

Lukee kyllä siinä vanhempainrahan hakukaavakkeessa. Minulla ei myöskään ole ollut ongelmia tuon kanssa...ja on tässä muutakin, mutta en jaksa selittää.

Alkuperäinen kirjoittaja Annu:

Lukee kyllä siinä vanhempainrahan hakukaavakkeessa. Minulla ei myöskään ole ollut ongelmia tuon kanssa...ja on tässä muutakin, mutta en jaksa selittää.

no kun ei ole kyse tuota hakemuksesta vaan ASIAKASPALVELUSTA!!!

Ärsyttää kun aina haukutaan Kelan työntekijöitä! Työtään ne tekee, eikä ne ole lakeja säätänyt, turha niitä on mollata. Sinne tunkee yks jos toinenkin ja alka selittämään omia juttujaan, ihan kuin kelassa ei olisi muita asiakkaita kuin juuri tämä yksi ja ainoa. Sitten selitetään tohkeissaan sitä sun tätä, eikä virkailija voi millään tietää, että mistähän hän nyt oikeasti puhuu. Esimerkiksi vammaistuet ja lääkekorvaukset, hoitotuet ja kaikki menee sekaisin ns. maallikolla.

SIKSI virkailijoiden pitää varmistaa kaikki. Ja samaan aikaan ne katsoo sun tietoja tietokoneelta, jonka takia osa tiedoista saattaa mennä ohi, ja on taas kysyttävä uudestaan. Ihmisiä nekin vain on. Vaikea olisi itse pompata tiskin taakse kuuntelemaan tiuskimista joka päivä.

Kun minä jäin äippälomalle ja toimittelin noita lippulappuja, niin:

..multa ei otettu sen edellisen 6kk mukaan laskentaa vaan just jotenkin edellisen vuoden mukaan..ja johtui siitä,että pykälän mukaan sääntö menee, että JOS tulot eivät ole muuttuneet RATKAISEVASTI YLÖSPÄIN, niin ne tekee vertailun kummalla tavalla asiakas saa paremman edun..

mä tein useamman vuoden konsulentin töitä..tienasin hyvin, mutta osa palkastahan oli aina verotonta,joten mulla katsottiin sit kuitenkin konsulentin palkan mukaan vaikka olin tehnyt duunia vajaan vuoden toimihenkilönä..

..kyllä muute sapetti,..

Alkuperäinen kirjoittaja taasko:
Ärsyttää kun aina haukutaan Kelan työntekijöitä! Työtään ne tekee, eikä ne ole lakeja säätänyt, turha niitä on mollata. Sinne tunkee yks jos toinenkin ja alka selittämään omia juttujaan, ihan kuin kelassa ei olisi muita asiakkaita kuin juuri tämä yksi ja ainoa. Sitten selitetään tohkeissaan sitä sun tätä, eikä virkailija voi millään tietää, että mistähän hän nyt oikeasti puhuu. Esimerkiksi vammaistuet ja lääkekorvaukset, hoitotuet ja kaikki menee sekaisin ns. maallikolla.

SIKSI virkailijoiden pitää varmistaa kaikki. Ja samaan aikaan ne katsoo sun tietoja tietokoneelta, jonka takia osa tiedoista saattaa mennä ohi, ja on taas kysyttävä uudestaan. Ihmisiä nekin vain on. Vaikea olisi itse pompata tiskin taakse kuuntelemaan tiuskimista joka päivä.

MITEN MÄ TÄN SELITÄN ETTÄ YMMÄRRETÄÄN? MUA EI YHTÄÄN HARMITA SE SAAMARIN LAPPU VAAN SE MITEN SEN MUIJAN PITI VÄÄRISTELLÄ MUN SANOMISIA JA OLLA TODELLA TÖYKEÄ, PUHUA PÄÄLLE JA YM. SIINÄ SE!

Mulla on ollu useamman kerran kelassa aivan älyttömiä ongelmia, jotka ei todellakaan ole johtunu siitä että mulla olis huono ulosanti tai että laki sanois jotaki toisin kuin mitä kyselen.
on luvattu että nyt on kaikki paperit tässä ja kohta toinen tivaa puhelimella että ei oo näin kuka sulle tällasta on sanonu tästä puuttuu sitä ja tätä eikä totakaa ole. No juu ihan vaan kelan setä tarkasti että kaikki tarvittava lippulappu on mukana :/

Ja näitä on monta.

MITEN MÄ TÄN SELITÄN ETTÄ YMMÄRRETÄÄN? MUA EI YHTÄÄN HARMITA SE SAAMARIN LAPPU VAAN SE MITEN SEN MUIJAN PITI VÄÄRISTELLÄ MUN SANOMISIA JA OLLA TODELLA TÖYKEÄ, PUHUA PÄÄLLE JA YM. SIINÄ SE!

Miten sä oot jo aamupäivästä tollanen hermoraunio?

mä en kyllä löydä tosta alotusviestistä mitään semmosta, mitä se kelan työntekijä olis tehnyt väärin.. ei kai se ihme oo, jos ei ihan samalla sekunnilla tajua, jos oot lappuun merkinny yhdellä tavalla, ja soittaessa pyydät toimimaan toisella tavalla.

päällepuhuminen ja töykeys onkin sit asia erikseen..

Alkuperäinen kirjoittaja jaa!:
No sitten! Jos itse olet itse ystävällisyys, niin johan on ihme miten kehtaavat kohdella sinua huonosti! :hug:

no en tiedä miltä kuulostin, mutta ei mulla ole tapana virastoissa tiuskia tai muuta. enkä tehnyt sitä nytkään. kauniisti kysyin kuuluvalla äänellä. kai sillä oli ollut sitten edellinen puhelu vähän erillainen että puhe jäänyt päälle, mutta edelleen jos hän on asiakaspalvelutyössä, niin siinä täytyy ihmisiä palvella ystävällisesti.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:

Miten sä oot jo aamupäivästä tollanen hermoraunio?

no en sanoisi olevani hermoraunio, ku pitää isolla kirjoittaa, muuten ei huomioida tai ei ymmärretä omaa lukemistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
mä en kyllä löydä tosta alotusviestistä mitään semmosta, mitä se kelan työntekijä olis tehnyt väärin.. ei kai se ihme oo, jos ei ihan samalla sekunnilla tajua, jos oot lappuun merkinny yhdellä tavalla, ja soittaessa pyydät toimimaan toisella tavalla.

päällepuhuminen ja töykeys onkin sit asia erikseen..

no tuosta viimeisestä mä nyt tässä vähän puhunkin.

Niin siis viimeisen 6 kk tulojen pitää olla vähintää 20 % paremmat kuin edellisen voimassa olevan verotuksen tulot, jotta äitiyspäiväraha määräytyisi viimeisen 6 kk tulojen mukaan.

Kelasta sen verran, että mua on kyllä palveltu hyvin ystävällisesti meidän lähi-Kelassa, mutta pariinkin kertaan mä oon saanu lukea virkailijalle, mitä niiden omassa oppaassa sanotaan mm. kotihoidon tuesta ja yksityisen hoidon tuesta. No virkailija on sitten soittanut jonnekin, jossa ollaan oltu mun kanssa samalla linjalla. Kerran virkailija oli sitä mieltä, ettemme voi saada kotihidontukea, jos lapsi on hoidossa yksityisellä pph:lla. No sitten luettiin oppaita ja soiteltiin ja virkaijija kyllä myönsi olleensa väärässä.

Yhteistyössä