Ihastunut toiseen / suhteet sotkussa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Emilia--
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

Emilia--

Vieras
Olen siis itse nainen, ja seurustelin yli vuoden ikäiseni naisen kanssa. Olimme hyvin onnellisia yhdessä ja suunnittelimme tulevaisuutta. Arjen astuessa enemmän kuvioon huomasin kuitenkin naisessani minua ehkä hieman ärsyttäviä puolia. Hän suuttui nimittäin aivan pienen pienistäkin asioista ja sain olla kokoajan pyytelemässä anteeksi ja sovittelemassa riitojamme.
Nyt noin kolme kuukautta sitten riitelymme kävi niin pahaksi että halusin suhteeseen tauon. Tauon aikana kävi kuitenkin sitten niin, että ihastuin erääseen toiseen naisen aivan yhtäkkiä. Aloimme tekstailla päivittäin ja näimmekin usein. Ihastus on molemmin puolista ja on syventynyt huomattavasti kuukausien aikana.
Ongelmanani on nyt se että en tiedä yhtään mitä minun pitäisi tehdä tuon aikaisemman suhteeni kanssa. Nainen rakastaa minua edelleen ja haluisi minut takaisin, mutta itselläni on nyt semmoinen olo etten ole valmis seurustelemaan. Asia ei johdu ihastuksestani pelkästään. Pelkään, että jos alkaisinkin seurusteleen uudestaan hänen kanssa niin se sama riitely jatkuisi. En kyllä voi väittää ettenkö rakastaisi sitä naista, mutta en tiedä pystyisinkö nyt silti olemaan hänen kanssaan. Asia on väärin naista kohtaan tietenkin, koska en voi vaatia häntä odottomaan. Pelkään myös hänen kokonaan menettämistä, koska en myöskään sitä halua. Mutta jos aikaa kuluu liian kauan niin sillä tavalla tulee käymään.
Olen ajatellut suhdetta ihastukseni kanssa. En ole valmis vielä seurustelemaan hänenkään kanssa, koska haluan ensin tutustua rauhassa ja saada selvitettyä entisen suhteeni. Ajatus hänen kanssaan seurustelusta kiinnostaa minua, ja haluaisin ehkä tulevaisuudessa kokeilla. Hän on päin vastanen edellisestä naisestani siinä että hänen kanssaan on jopa vaikea saada riitaa aikaiseksi. Muutenkin hän tuntuu olevan monessa asiassa samanlainen kuin minä.
Olisiko kenelläkään saman tyyppisiä kokemuksia... ? Haluaisin kuulla miten te muut tekisitte tilanteessani !

Olen siis itse nainen, ja seurustelin yli vuoden ikäiseni naisen kanssa. Olimme hyvin onnellisia yhdessä ja suunnittelimme tulevaisuutta. Arjen astuessa enemmän kuvioon huomasin kuitenkin naisessani minua ehkä hieman ärsyttäviä puolia. Hän suuttui nimittäin aivan pienen pienistäkin asioista ja sain olla kokoajan pyytelemässä anteeksi ja sovittelemassa riitojamme.
Nyt noin kolme kuukautta sitten riitelymme kävi niin pahaksi että halusin suhteeseen tauon. Tauon aikana kävi kuitenkin sitten niin, että ihastuin erääseen toiseen naisen aivan yhtäkkiä. Aloimme tekstailla päivittäin ja näimmekin usein. Ihastus on molemmin puolista ja on syventynyt huomattavasti kuukausien aikana.
Ongelmanani on nyt se että en tiedä yhtään mitä minun pitäisi tehdä tuon aikaisemman suhteeni kanssa. Nainen rakastaa minua edelleen ja haluisi minut takaisin, mutta itselläni on nyt semmoinen olo etten ole valmis seurustelemaan. Asia ei johdu ihastuksestani pelkästään. Pelkään, että jos alkaisinkin seurusteleen uudestaan hänen kanssa niin se sama riitely jatkuisi. En kyllä voi väittää ettenkö rakastaisi sitä naista, mutta en tiedä pystyisinkö nyt silti olemaan hänen kanssaan. Asia on väärin naista kohtaan tietenkin, koska en voi vaatia häntä odottomaan. Pelkään myös hänen kokonaan menettämistä, koska en myöskään sitä halua. Mutta jos aikaa kuluu liian kauan niin sillä tavalla tulee käymään.
Olen ajatellut suhdetta ihastukseni kanssa. En ole valmis vielä seurustelemaan hänenkään kanssa, koska haluan ensin tutustua rauhassa ja saada selvitettyä entisen suhteeni. Ajatus hänen kanssaan seurustelusta kiinnostaa minua, ja haluaisin ehkä tulevaisuudessa kokeilla. Hän on päin vastanen edellisestä naisestani siinä että hänen kanssaan on jopa vaikea saada riitaa aikaiseksi. Muutenkin hän tuntuu olevan monessa asiassa samanlainen kuin minä.
Olisiko kenelläkään saman tyyppisiä kokemuksia... ? Haluaisin kuulla miten te muut tekisitte tilanteessani !

Aika huono provo! Kappalejako olisi antanut edes vähän uskottavuutta.

Viimeksi muokattu:
Itsensä heilauttaminen suhteesta toiseen ei ehkä ole se paras mahdollinen teko.

Sulla on kaksi naista, joiden välillä et oikeastaan osaa valita. Silloin KUMPIKAAN ei ole Se Oikea.

Anna veden virrata, ajan kulua. Sinä olet oman elämäsi asiantuntija. Jos vastaukset eivät ole selviä, niin kuuntele itseäsi. Ja se kuunteleminen vaatii hiljaisuutta.

Ei kappalejako vaikuta muuta kuin luettavuuteen.

Sano molemmille ettet halua seurustella etkä sitoutua. Tapailla kylläkin. He sitten päättävät käykö homma heille. Toinen vaihtoehto, että olet yksin ja selvität pääsi.

Enpä jaksa uskoa, että parisuhde on loppujen lopuksi yhtään erilaisempi, koostuipa se sitten kahden naisen, kahden miehen tai miehen ja naisen välisestä parisuhteesta. Eiköhän ne samat ongelmat (ajankäyttö, seksi, kotityöt, raha, suhteet sukulaisiin) ole niissäkin, joista riidellään enemmän tai vähemmän.

Minusta sinun kannattaisi vetäytyä olemassaolevasta suhteestasi. Ryhdy sinkuksi ja anna itsellesi aikaa miettiä, mitä elämältä ja parisuhteelta haluat. Älä anna nykyisen seurustelukumppanisi painostaa sinua päätöksenteossa, koska jos annat periksi, niin samat ongelmat löytyvät tulevaisuudessakin. Jos haluatte jatkaa suhdetta, kannattaa aloittaa se uudelleen deittailemalla eli tutustutte paremmin toisiinne, vietätte aikaa yhdessä ja mietitte, että millä tavoin ongelmat voidaan välttää jatkossa. On täysin mahdollista, että rakastat häntä, mutta käytännön arki ei suju teiltä, vaan se on jatkuvaa tappelua. Esimerkiksi eri mieltä saa olla asioista, mutta niistä ei pitäisi syttyä heti kauheaa sotaa, vaan ongelmia voi ratkaista ihan puhumalla.

Voi olla, että ihastuksesi on tuleva seurustelukumppanisi tai sitten ei. Kun olet sinkkuna, sinun on helpompi miettiä, että haluatko jatkaa vanhaa suhdetta, aloittaa uuden suhteen tai ihan vain kerätä voimia ja mietiskellä, että mitä haluat. Ei kannata antaa hänelle turhia toiveita, vaan sinun pitää olla valmis sanomaan, että et tiedä, mitä haluat ja jos jotakin haluat, niin tarvitset nyt ennen kaikkea aikaa, jotta saat itsesi taas kerättyä kasaan.

Jokaiselle aikuiselle ihmiselle tekisi hyvää tutustua omaan itseensä. On valitettavan yleistä erilaiset läheisriippuvuudet yms, jossa ei uskalleta olla yksin ollenkaan. Kuitenkin sen parisuhteen onnistumisen kannalta olisi todella tärkeää luottaa itseensä ja tajuaa, että oma onnellisuus on omissa käsissä. Parisuhde ei ole sitä, että puolison pitää tehdä sinut onnelliseksi, vaan ne avaimet onnellisuuteen löytyvät ihan itsestä.

Yhteistyössä