Ihasteletko ääneen oikeasti kauniita lapsia/ihmisiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja taustalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

taustalla

Aktiivinen jäsen
19.05.2004
63 720
9
36
Ajattelin vain... usein on helppo kehua sellaista, jota ei ainakaan tarvitse kadehtia.
Lihaville saatetaan olla ystävällisiä, ja muille, jotka ovat "harmittomia" eli eivät uhkaa mitenkään omaa asemaa tai oman lapsen asemaa, eli ovat tyhmempia tai rumempia.

Mutta jos joku on oikeasti klassisen kaunis joka suhteessa, on suuret silmät pitkät ripset, nukkemaiset kasvot, pieni suu, pieni nenä. Jos joku on todella kaunis, kehutko häntä? Vai kehutko vain pulskaa lasta, jolla iso nenä, vaikkapa tuuheista hiuksista? Mutta oikeasti kaunista lasta et kehu, koska ajattelet hänen saavan kaikilta kehuja, tai koska olet kateellinen oman lapsesi puolesta?

Kehun kyllä pulskaakin lasta,tottakai.voihan hänkin olla nätti!Sama pätee aikuisissa!

kehun myös muiden lapsia omieni kuullen jos on kehuttavaa...
En tiä ymmärsinkö ny lainkaan mitä hait tällä! :)

Toisten lasten kauneus tai äly ei millään lailla uhkaa omia lapsiani =)

Toki joskus syyllistyn vertailemaan heitä joihkinkin toisiin lapsiin, enkä aina heidän "edukseen" :ashamed: mutta toisten lasten kauneutta tai älyä/lahjakkuutta en uhkana koe.

Ja kyllä voin oikeasti kehua lasta/aikuistakin joka on mielestäni oikeasti kaunis.
En kuitenkaan lasta niin, että jos seurassa on monta lasta kehuisin jotakuta huomiotaherättävän paljon vain ulkoisten "ansioitten" tähden.

Ja voin kehua myös lasta, joka ei sitten ole ns, niin kaunis, jonkun hänestä löytyvän kauniin asian vuoksi.

Siis, tarkoitan, että minulla on kaksi silmää päässä, ja näen, että usein kehutaan vain "rumia" lapsia. Suuri osa nykyajan lapsista on esimerkiksi liian lihavia. Lihavan ja pottunenäisen lapsen hiuksia saatetaan kehua.

Mutta jos joku on oikeasti todella kaunis, en ole kuullut kehuja. Ei niin minkäänlaisia. Onko siksi, että ajatellaan, että kaunis ylpistyy? Vai onko kateutta? Jos esim. tyttö on klassisen kaunis, on paksut pitkät vaaleat hiukset, kaikin puolin sopusuhtainen: symmetriset kasvot, siis klassisesti KAUNIS. Kehutko? Vai kehutko sitä vaaratonta harmitonta ylipainoista pottunenää, ja yrität jopa kaikin puolin latistaa sitä kaunista?

Hyvin usein kuulee kehuttavan "rumia" lapsia jostain yksityiskohdasta. Mutta aika harvoin kuulee kehuttavan sellaista mistään, joka on oikeasti kaunis.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:42 minttukissa kirjoitti:
Mä en nyt ymmärrä ilmeisesti... :o

Äh. Ei se haittaa. Luulen, että aika moni muu ymmärsi. En sitten tiedä, onko kukaan muu samaa mieltä tai huomannut samaa. Tai myöntääkö olevansa samaa mieltä tai tekevänsä noin.

Siskon tyttö on todella kaunis ja kyllä sitä kehuu ihan muutkin ihmiset kuin vaan me sukulaiset.
En ole kyllä huomannut tuollaista ilmiötä mistä sinä puhut, että vain "rumia" lapsia kehuttais...

En edelleenkään ymmärrä miksi joku lihava pottunenäinen lapsi olisi harmittomampi kuin sellainen ns. klassisen kaunis.

Kyllä minä voin kehua molempia.

Ja ihan aidosti.

Vaikka olen kyllä nähnyt pari sellaista todella kaunista lasta, joita on varmaan joka käänteessä jokainen ihminen kehunut.

Ja jotka ovat sitten ehkä liikaakin oppineet luottamaan siihen, että viehätysvoimalla ja kauneudella voi saada tai ainakin yrittää saada asioita helpommin periksi / anteeksi.

Sama juttuhan on esimerkiksi politiikassa. Oikeasti kaunis on yleensä heikommassa asemassa, vaikeampi saavuttaa korkea asema kuin ruma. Näin ainakin näyttäisi olevan. Naiset hyökkäävät kimppuun kateuttaan, miehet pelkonsa vuoksi (kauniit naiset syrjäyttävät miehet).

Mitä merkitystä sillä on sanooko kauniille kehut:Oletpa sä nätti vai et sanoo vähemmän nätille jolla kauniit hiukset:Ompa sulla ihanat hiukset!

Miks sitä vähemmän kaunista ei saisi sitten kehua ja kaunista pitäisi kehua?!? :laugh: :laugh: :laugh: mä vänkään ny,,,

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:46 Ultramariini kirjoitti:
En edelleenkään ymmärrä miksi joku lihava pottunenäinen lapsi olisi harmittomampi kuin sellainen ns. klassisen kaunis.

Kyllä minä voin kehua molempia.

Ja ihan aidosti.

Vaikka olen kyllä nähnyt pari sellaista todella kaunista lasta, joita on varmaan joka käänteessä jokainen ihminen kehunut.

Ja jotka ovat sitten ehkä liikaakin oppineet luottamaan siihen, että viehätysvoimalla ja kauneudella voi saada tai ainakin yrittää saada asioita helpommin periksi / anteeksi.

Ihanko tosi et ymmärrä? Jos teille tulee läski ruma nainen kylään ja kaunis laiha mallin näköinen nainen? Ja sinun puoliso on kotona? Oletko ihan yhtä itsevarma molempien seurassa, molemmille yhtä suopea? Pidät molemmista yhtäpaljon?

Äh, antaa olla.

Hmm. minulle ei koskaan sanota, että minulla olisi kauniit hiukset tms.

Ylipäätään ulkonäköäni ei kamalasti kommentoida.

Pitäisikö minun tulkita se niin, että olen niin KAUNIS, ettei kukaan halua minulle sitä kertoa vai niin että ... B)

En ole tainut kehua muitten lapsia ulkonäön osalta koskaan. Käytöksestä kyllä.

Eihän ulkonäkö ole hankittua, ansaittua vaan ylhäältä annettu, miksi lasta pitäsi siitä kehua?

Toki voin olla mieltä asiasta, mutta koitan pitää mölyt mahassani ja naaman peruslukemilla.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:53 Ultramariini kirjoitti:

Pitäisikö minun tulkita se niin, että olen niin KAUNIS, ettei kukaan halua minulle sitä kertoa vai niin että ... B)

:D :D Tää menee kohta aika vaikeeksi..

Olen huomannut ihan saman vaikka kaikki täällä tuntuu asian kieltävänkin. Oikeasti kaunis lapsi saa usein vähemmän "kehuja" kuin vähemmän kaunis (ihan omassa perheessä havaittu asia). Usein olen miettinyt syytä, olisikohan kateudella, vaikka sitä ei ehkä edes itselle myönnetä, jotain osuutta.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:50 minttukissa kirjoitti:
Mitä merkitystä sillä on sanooko kauniille kehut:Oletpa sä nätti vai et sanoo vähemmän nätille jolla kauniit hiukset:Ompa sulla ihanat hiukset!

Miks sitä vähemmän kaunista ei saisi sitten kehua ja kaunista pitäisi kehua?!? :laugh: :laugh: :laugh: mä vänkään ny,,,

tottakai saa kehua vähemmän kaunista niistä hiuksista. Ei kauniita sanoja ole liikaa koskaan. Ainakaan suomessa. Hienoa kun kehut.

Mutta minun kysymys kuuluukin, kehutko koskaan oikeasti kaunista lasta? Siis todella kaunista? Tämä tuli tuosta toisesta kehumisketjusta mieleen.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:53 Ultramariini kirjoitti:

Ei ehkä aikuisten ulkonäköön enää niin kiinnitetä huomiota.

Mutta tuossa toisessa kehumisketjussa aika montaa lasta oli kehuttu jostakin ulkonäön yksityiskohdasta, kuten hiusten väristä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:59 vieras kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:50 minttukissa kirjoitti:

tottakai saa kehua vähemmän kaunista niistä hiuksista. Ei kauniita sanoja ole liikaa koskaan. Ainakaan suomessa. Hienoa kun kehut.

Mutta minun kysymys kuuluukin, kehutko koskaan oikeasti kaunista lasta? Siis todella kaunista? Tämä tuli tuosta toisesta kehumisketjusta mieleen.

Mä kyllä voin kehuni antaa jos kehuttavaa on.oli kohteena todella kaunis tai vähemmän kaunis!!Aikuinen tai lapsi!! =)

Mun mielestä kans todella omituinen kysymys. Mitä väliä tällä asialla sitten edes on? jotkut EHKÄ kokevat kauniin uhkaksi ja toiset taas eivät, mutta millä perusteella sitte voi sanoa, kuka on kaunis, ja mitä asioita saa kehua. koko asia on niin monimutkainen.

Ja mun mielestäni pitkä laiha vaaleahiuksinen isosilmäinen, "klassinen" nainen ei edes ole välttmättä yhtä kaunis, kuin tumma lyhyt normaalipainoinen nainen. Ja mieheni on tästä samaa mieltä. Miks kokisin jonkun naisen uhaksi, jos puolisoni on paikalla, vaikka nainen olisi kuinka kaunis, tiedän puolisoni rakastavan minua, ja pitävän mua kuningattarena. Suhteeni olisi tosi huonolla pohjalla jos en uskaltaisi kehua kauniita ihmisiä mieheni kuullen. Ja jos joku on oikeasti kaunis näkeehän miehenikin sen. Mitä väliä sillä enää on mitä minä sanon mieheni kuullen.

Ja kauneus yleensä tulee sisältä ja sellaisesta itsevarmuudesta ja tyytyväisyydestä itseensä. Siksi moni muodokkampikin nainen on usein paljon kauniinpi kuin luurangonlaiha keppi, joka tarkkailee jokaista suupalaansa.

Minäkään en ymmärrä tätä kysymysä. Miksei kaikkia saisi kehua. kauneus on katsojan silmissä. Minä kyllä kehun kaikkia melko tasapuolisesti, vaikken mitään kirjaa pidäkään. Pyöreä lapsikin voi olla kaunis ja sen voin hänelle sanoa, yhtähyvin kuin voin sanoa laihalle suurisilmäiselle lapselle, että onpas sulla paksut hiukset.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.05.2007 klo 23:56 Lilli kirjoitti:
Olen huomannut ihan saman vaikka kaikki täällä tuntuu asian kieltävänkin. Oikeasti kaunis lapsi saa usein vähemmän "kehuja" kuin vähemmän kaunis (ihan omassa perheessä havaittu asia). Usein olen miettinyt syytä, olisikohan kateudella, vaikka sitä ei ehkä edes itselle myönnetä, jotain osuutta.

Vanhemmat ihmiset eivät jostain syystä pysty sanoa ketään kauniiksi, koska suomalaiset kunnioittavat työtä ja reippautta ja ehkä puheliaisuutta. Ainakaan meidän suvussa ei kauneus ole hyve.

Eli isovanhemmat eivät sano lapsiamme kauniiksi.

Meillä lapset klassisesti kauniita, mutta koskaan ei kukaan ole kommentoinut tai kehunut. Ja kun aloin miettiä, tajusin, että en muista kuulleeni, että muitakaan oikeasti kauniita lapsia kehuttaisiin usein.

Meillä lapset siis Toinen on prinsessa ruusunen tai eloveenatyttö, toinen pienikasvoinen keijukainen, suuret siniset silmät, valtavan pitkät ripset, pieni nenä ja suu, ja kumpikaan ei aavista ollekaan, että ovat edes sieviä. Kukaan ei ole kommentoinut mitenkään ulkonäköä. Ei koskaan. Tytöillä ei edes mitenkään hyvä itsetunto ole.

Monet lihavat pottunenät (puolet suomalaislapsista liian lihavia nykyään) taas pitävät itseään tosi kauniina.

Oikeasti, en usko,että olette rehellisiä, jos väitätte, että ette tiedä mistä puhun. Ette varmasti kehu samalla tavalla oikeasti kauniita lapsia, siis länsimaista kauneusihannetta vastaavia lapsia (paitsi ehkä jos on teille läheinen).

Yhteistyössä