Ihania jotku ihmisten kommentit -raivostuttaa

  • Viestiketjun aloittaja kmm
  • Ensimmäinen viesti
kmm
Kävin tossa yhdellä kirpparilla ja 2v kuopus istui rattaissa ja imeskeli tikkaria.Kirpparilla oli joku keski-ikäinen nainen ja ku se näki SOljan niin se alkoi puhua sille "reikiäkö sinä siinä ittelles imeskelet.NIin,noin niitä reikiä saa kun tuollaisia sokeritikkuja imeskelee!" Puhui lapselle mutta sävystä päätellen sen tarkoitus oli viestittää mulle että oon tosi idiootti äiti kun annan lapselle tikkarin. Asiahan ei mulle sinänsä kuulu,mutta alkoi ärsyttää kun joillaki ihmisillä on tuollainen tapa puuttua toisten ihmisten tekemisiin.Ensinnäki tikkareita on olemassa myös sokerittomia (chupachupa-merkissä),toiseksi meillä ei syödä niitä ku tosi harvoin ja kolmanneksi jos asia tätä naista niin vaivas niin olis mun mielestä voinu sanoa sen suoraa mulle eikä tolleen ärsyttävästi puhua lapsen kautta.Tää oli pieni juttu vaan,mutta päivä meni pilalle.MIksi ihmiset ei voi ensin tutkia ja sitte vasta arvostella??Eikai esim sokeriton tikkari kerran kuussa reikiä tee.argh.

Ootteko itte törmänneet vastaaviin tilanteisiin?
 
kmm
toinen vastaava tilanne tapahtui esikoisen kanssa.Oli kylmä tuulinen talvipäivä ja hän nukkui rattaissa.KÄytiin kirpparilla silloinkin ja ku tultiin ulos niin laitoin pienen viltin eteen ettei kylmä viima kävisi lapsen kasvoihin.PIhassa käveli joku nainen miehensä kanssa ja kun se näki mun vaunut niin se alkoi suureen ääneen paheksua miehelleen "kato nyt tuotakin,voi hyvänen aika,lapsihan tukehtuu tuonne vaunuun" ja sitä rataa.Taas tilanne jossa ihminen alkaa mesota ennenkuin tarkistaa asian todellisen laidan! Ensinnäki oli todella niin kylmä viima,että lapsen posket olis paleltunu ilman vilttiä ja toiseksi olin jättäny ilma-aukot kumpaanki alanurkkaan,eli lapsi nyt ei todellakaa ollu tukehtumas.
 
kmm
ei niissä oo mitää ikärajaa ja ainaki lähes kaikki mun tuntemat kaksvuotiaat syö niitä,mutta HARVOIN.Painotan edelleen sanaa HARVOIN,koska ei meilläkää niitä ny työkseen syödä.Ja edelleenki on olemas sokeriton vaihtoehto.
 
Yöks
En ole itse törmännyt, mutta kuullut näitä riittävän usein. En todellakaan ymmärrä toisten ihmisten tarvetta puuttua tuollaisiin asioihin. Sitten taas, jos oikeasti olisi aihetta puuttua (lasten huono kohtelu ), niin hys hys.
 
..
Alkuperäinen kirjoittaja kmm:
ei niissä oo mitää ikärajaa ja ainaki lähes kaikki mun tuntemat kaksvuotiaat syö niitä,mutta HARVOIN.Painotan edelleen sanaa HARVOIN,koska ei meilläkää niitä ny työkseen syödä.Ja edelleenki on olemas sokeriton vaihtoehto.
aika jännä kun itse en tunne yhtään kaksivuotiasta joka olisi koskaan maistanut tikkaria
 
vieras
Hah. Onneksi meidän muksu kiljuu julkisilla paikoilla usein niin kovaa, etten kuule ihmisten kommentteja :D ja olen myös niin paineessa mukeloa hiljentäessäni, että en jouda myöskän kyttäämään, että mulkoileeko joku pahasti ;)
 
Yöks
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No mulle rupes kerran eräs mies valittaan, että ulkoilutan koiraani liikaa. :eek: Että pitäis vähän miettiä ennen kuin koiran hommaa ettei sitä jatkuvasti juoksuteta ulkona. :( Paha mieli tuli. :/
Täh? Olisin ymmärtänyt paremmin, jos joku huolestuis siitä, että on koira hommattu, EIKÄ ULKOILUTETA. Jo nyt on.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja kmm:
ei niissä oo mitää ikärajaa ja ainaki lähes kaikki mun tuntemat kaksvuotiaat syö niitä,mutta HARVOIN.Painotan edelleen sanaa HARVOIN,koska ei meilläkää niitä ny työkseen syödä.Ja edelleenki on olemas sokeriton vaihtoehto.
aika jännä kun itse en tunne yhtään kaksivuotiasta joka olisi koskaan maistanut tikkaria
Eiköhän tuo ole aika epäoleellista. Jokainen saa antaa lapsilleen mitä tahtoo. Mikä ihmeen vika siinä tikkarissa on? Isommille lapsille syötätte kuitenkin karkkia ja muuta vastaavaa. Ihmiset kantaa kaupasta nassea selät väärällään, mutta täällä ei kukaan myönnä karkkia lapsille antavansa tai itsekään sitä syövänsä. Mutta kaipa se on kiva jeesustella?

Suurin osa tuntemistani vanhemmista muuten antaa kaksivuotiaalle karkkia. Ja tuntemani ihmiset ovat ihan normaaleja, keskiluokkaisia suomalaisia.
 
Sara
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja kmm:
ei niissä oo mitää ikärajaa ja ainaki lähes kaikki mun tuntemat kaksvuotiaat syö niitä,mutta HARVOIN.Painotan edelleen sanaa HARVOIN,koska ei meilläkää niitä ny työkseen syödä.Ja edelleenki on olemas sokeriton vaihtoehto.
aika jännä kun itse en tunne yhtään kaksivuotiasta joka olisi koskaan maistanut tikkaria
Että te ootte ärsyttäviä!
 
kmm
Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja kmm:
ei niissä oo mitää ikärajaa ja ainaki lähes kaikki mun tuntemat kaksvuotiaat syö niitä,mutta HARVOIN.Painotan edelleen sanaa HARVOIN,koska ei meilläkää niitä ny työkseen syödä.Ja edelleenki on olemas sokeriton vaihtoehto.
aika jännä kun itse en tunne yhtään kaksivuotiasta joka olisi koskaan maistanut tikkaria
mun tuttavapiiriin kuuluu lähes 50 alle 3vuotiasta ja 90% niistä syö karkkia.Mun mielestä tikkari on paras vaihtoehto koska siinä on kuitenki aika vähä sitä karkkia,onko se joku 15grammaa tai jotain.Ja meillä esim ku isommat sisarukset syö niin vaatii tää pieninkin.Mun mielestä siinä ei oo mitää pahaa jos joskus saa yhden tikkarin kunhan niitä ei koko ajan syödä.
 
kmm
siis mun perusajatus täs kirjoitukses on se,että miksei me voida antaa toisten tehdä niinku parhaaksi näkee tälläsis pikkuasiois (eri asia on selvät laiminlyönnit tai lasten pahoinpitely ym) eikä heti kommentoida ääneen julkisella paikalla kun joku tekee toisin kuin itte tekisi samas tilantees. Ja jos onkin tarve kommentoida niin olis fiksua ensin ottaa selvää taustoista ja vasta sitte paheksua JOS vielä on tarvetta.Esim tää meidän tikkariasia,ku nainen oletti heti että se on sokeritikkari ilman että kysyi onko se.Lisäksi tuli sellanen olo,että se kuvittelee että meidän lapset istuu aamusta iltaan tikkarit suussa ja sitä rataa. Jos mä olisin tällänen kommentoija nii paheksuisin suureen ääneen joka kerta kun näen äidin tai isän tupakoivan lastenvaunuja työntäessään tai niiden läheisyydessä ja ku näen ostoskärrys pikkulapsen ja kärryssä vinon pinon kaljaa tai ku lähtee vauvan kanssa etelänmatkalle.Esimerkiksi. Mutta mulla ei oo tapana harrastaa tuollasta rasittavaa ääneen paheksuntaa,koska eihän muiden päätökset ja tapa elää ole mun asiani.
 
kmm
pointti on se,että äiti tai isä ei oo idiootti tai huono äiti/isä,vaikka se tekis erilailla kuin itse tekee äitinä/isänä ja jos jonkun tekeminen tai oleminen ärsyttää nii tartteeko sitä ääneen kiljua julkisella paikalla,tulkoon vaikka tänne mutisemaan
 
Heljä
Alkuperäinen kirjoittaja kmm:
mun tuttavapiiriin kuuluu lähes 50 alle 3vuotiasta ja 90% niistä syö karkkia.Mun mielestä tikkari on paras vaihtoehto koska siinä on kuitenki aika vähä sitä karkkia,onko se joku 15grammaa tai jotain.
Öh mietippäs vielä. Kumpi tekee pikku hammasliinukoille pahempaa, syödä nopeasti puolessa minuutissa irtokarkkipussi vai imeskellä sokerimönjää vartti?
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Heljä:
Alkuperäinen kirjoittaja kmm:
mun tuttavapiiriin kuuluu lähes 50 alle 3vuotiasta ja 90% niistä syö karkkia.Mun mielestä tikkari on paras vaihtoehto koska siinä on kuitenki aika vähä sitä karkkia,onko se joku 15grammaa tai jotain.
Öh mietippäs vielä. Kumpi tekee pikku hammasliinukoille pahempaa, syödä nopeasti puolessa minuutissa irtokarkkipussi vai imeskellä sokerimönjää vartti?
Ihan sama, kerta viikossa tikaria ei hampaita sulata. Sitä paitti, tärkeämpää varjella lasta kariesbakteerilta.
 
mie
No olipa ihme eukko :eek: ei tulis mulla mieleen alkaa vierasta lasta (äitiä ) ripittää siittä että sen lapsi syö tikkaria. Mitä ihmettä se kellekkään kuuluu eri juttu olis jos sillä lapsella olis ollu kaljapullo ;) sitte vois jo kanssaeläjille kuulua.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
No mulle rupes kerran eräs mies valittaan, että ulkoilutan koiraani liikaa. :eek: Että pitäis vähän miettiä ennen kuin koiran hommaa ettei sitä jatkuvasti juoksuteta ulkona. :( Paha mieli tuli. :/
Whaat? :D Mä oisin vaan nauranut, että miten voi ihmiset olla tyhmiä...

Onnellinen koira on se koira, joka paljon pääsee ulkoilemaan. Piste.

 
kmm
Alkuperäinen kirjoittaja Heljä:
Alkuperäinen kirjoittaja kmm:
mun tuttavapiiriin kuuluu lähes 50 alle 3vuotiasta ja 90% niistä syö karkkia.Mun mielestä tikkari on paras vaihtoehto koska siinä on kuitenki aika vähä sitä karkkia,onko se joku 15grammaa tai jotain.
Öh mietippäs vielä. Kumpi tekee pikku hammasliinukoille pahempaa, syödä nopeasti puolessa minuutissa irtokarkkipussi vai imeskellä sokerimönjää vartti?
tikkareita on myös sokerittomia.Ei niissä oo SOKERIA,hei!

 
v
Alkuperäinen kirjoittaja Heljä:
Alkuperäinen kirjoittaja kmm:
mun tuttavapiiriin kuuluu lähes 50 alle 3vuotiasta ja 90% niistä syö karkkia.Mun mielestä tikkari on paras vaihtoehto koska siinä on kuitenki aika vähä sitä karkkia,onko se joku 15grammaa tai jotain.
Öh mietippäs vielä. Kumpi tekee pikku hammasliinukoille pahempaa, syödä nopeasti puolessa minuutissa irtokarkkipussi vai imeskellä sokerimönjää vartti?
Häh? Kuka syö irtokarkkipussin puolessa minuutissa? :eek:

Aika ahnetta.

 
niu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Heljä:
Alkuperäinen kirjoittaja kmm:
mun tuttavapiiriin kuuluu lähes 50 alle 3vuotiasta ja 90% niistä syö karkkia.Mun mielestä tikkari on paras vaihtoehto koska siinä on kuitenki aika vähä sitä karkkia,onko se joku 15grammaa tai jotain.
Öh mietippäs vielä. Kumpi tekee pikku hammasliinukoille pahempaa, syödä nopeasti puolessa minuutissa irtokarkkipussi vai imeskellä sokerimönjää vartti?
Ihan sama, kerta viikossa tikaria ei hampaita sulata. Sitä paitti, tärkeämpää varjella lasta kariesbakteerilta.
meille on ainaki painotettu,että kariesbakteeri tekee reiät,ei sokeri.

 
Mä vihaaaaaan ihmisiä, joilla on asiaa lapsen vanhemmille, mutta puhuvat lapselle....joo, on niitä osunut kohdalle. Lapsi sitten hämmentyneenä katselee ympärilleen eikä tajua mitä tuo täti (ne on aina naisia!) mussuttaa. Jos on asiaa, puhukoon vanhemmille.

Mitä tikkariin tulee, niin oma lapsi, oma asia. Piste.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja niu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Heljä:
Alkuperäinen kirjoittaja kmm:
mun tuttavapiiriin kuuluu lähes 50 alle 3vuotiasta ja 90% niistä syö karkkia.Mun mielestä tikkari on paras vaihtoehto koska siinä on kuitenki aika vähä sitä karkkia,onko se joku 15grammaa tai jotain.
Öh mietippäs vielä. Kumpi tekee pikku hammasliinukoille pahempaa, syödä nopeasti puolessa minuutissa irtokarkkipussi vai imeskellä sokerimönjää vartti?
Ihan sama, kerta viikossa tikaria ei hampaita sulata. Sitä paitti, tärkeämpää varjella lasta kariesbakteerilta.
meille on ainaki painotettu,että kariesbakteeri tekee reiät,ei sokeri.
Niinpä. Olen 3kymppinen sokerisyppö, joka ei aina viitsi hampaitaan iltaisin harjata, puhumattakaan, että käyttäisin jotain hammaslankaa. Reikiä nolla.
 

Yhteistyössä