Tänään olen taas nyyhkytellyt onnesta, kun olen lukenut synnytyskertomuksia ja ajatellut kuinka lähellä se elämää suurempi kokemus on taas päivä päivältä. Tottakai ajoittain pelkokin käväisee mielessä, mutta koska se ei hyödytä mitään, sysään sen syvälle mielen sopukoihin ja luotan luontoon, itseeni ja ammattihenkilöihin. Välillä on jopa päivittäin katseltava kuvia esikoisen syntymän hetkiltä ja palautettava muistot siitä mieleen. Kaikessa kauheudessaan ja kauneudessaan se on todella mun tämän hetkisen elämäni huippuhetki! Joskus katson laskurilla että montako päivää laskettuun syntymäaikaan on, voi sitä ihanuutta ja toisaalta hurjaa omituisuutta, kuinka ne todella vähenevät yllättävän nopeasti!
Viimepäivät olen myös kovasti miettinyt kumpikohan tulee, tyttö vai poika, olen kovasti keskittynyt ja yrittänyt lukea masun "ajatuksia" ja tulkita sukupuolta ja asukin olotiloja, siten käperryn välillä ihan itseeni, yleensä kun muut jo nukkuvat ja makaan ilman unta vuoteessa. Ne on niitä elämän pieniä asioita, joita kukaan muu ei varmasti tule huomaamaan.
Ihanaa ja valoisaa joulua kaikille!